۲۴۳ نفر فقط در زلزله سرپل ذهاب کشته شدند

0

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تاکنون تنها در شهرستان سرپل‌ذهاب ۲۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

اکبر سنجابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: گروه‌های امدادی اکنون در دو بخش شهر و روستا در حال فعالیت و نیروهای ارتش، سپاه و بسیج به شدت پای کار هستند و هلال احمر در حال امدادرسانی به مجروحان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۸ پس لرزه در این شهرستان رخ داده اما خسارتی به دنبال نداشته است عنوان کرد: از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر ارتش راه‌اندازی شد و انتقال ۲۵۰ مجروح به این بیمارستان توسط خود ارتش انجام شد.

سنجابی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در محوطه خود بیمارستان سرپل‌ذهاب برپا شده است گفت: متاسفانه ساختمان بیمارستان سرپل‌ذهاب به صورت جدی آسیب دیده است و از ظرفیت بیمارستان صحرایی در مرز خسروی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ بالگرد در حال انتقال مجروحان هستند عنوان کرد: شب گذشته برق این شهرستان قطع شد و وصل آن نیز خطراتی را به دنبال داشت اما امروز برق بخشی وصل شده است و مابقی نیز تا عصر امروز وصل می‌شود.

سنجابی با بیان اینکه چند تیم با سگ‌های زنده‌یاب در حال خارج کردن مصدومان از زیر آوار هستند افزود: مردم این شهرستان اکنون نیازمند اقلامی همچون پتو، مواد خوراکی سرد و آب معدنی هستند و از مردم انتظار می‌رود از ایجاد ترافیک در محورهای این شهرستان خودداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ