در زلزله کرمانشاه چند نفر از ساکنان مسکن مهر کشته شده اند؟

0

یکی از تصاویری که در اکثر کانال ها و سایت های خبری برای کیفیت بد خانه های مسکن مهر به آن استناد می شد نمایی متفاوت از تخریب واحدهای مسکونی در سرپل ذهاب بود.

مسکن مهر کرمانشاه مسکن مهر سر پل ذهاب کشته شدگان زلزله کانال تلگرام آمد نیوز شایعات تلگرام سر پل ذهاب کرمانشاه سایت بررسی شایعات زلزله کرمانشاه حوادث کرمانشاه اخبار مهم مسکن مهر

واحدهای مسکونی شخصی(سمت راست تصویر) در برابر زلزله مقاومت کرده اند. واحدهای مسکونی مسکن مهر(سمت چپ تصویر) تخریب شده اند!

بعد از این اتفاقات معاون اول رئیس جمهور به این موضوع ورود کرد و خواستاری تحقیق در این باره شد. اسحاق جهانگیری صبح دیروز در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده‌اند. مسعود شریفی اظهار داشت: تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده است و براساس عکس‌های موجود بیشترین خسارت‌ها مربوط به منازل ساخت خود مردم بوده است. وی در ارتباط با عکس‌های مشاهده شده از وضعیت خرابی‌ مسکن مهر سر پل ذهاب بیان کرد:‌ ما در این شهرستان دو پروژه ۵۰۰ واحدی و ۲۵۰ واحدی مسکن مهر داریم که پروژه اول با توجه به قرار گرفتن آن بر روی گسل آسیب جدی دیده‌اند و این موضوع به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت مسکن مهر نبوده بلکه تمام ساختمان‌ها و سازه‌های آن منطقه حتی اداره راه و شهرسازی این شهرستان که ساختمانی یک طبقه است آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر عبدالرضا غفوری، مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی کرمانشاه نیز درباره تعداد کشته‌ها و مصدومین در مسکن مهر استان کرمانشاه پس از زلزله بیش از ۷ ریشتری اخیر گفت:  تاکنون تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن مهر ۲ نفر اعلام شده است. وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله تمام واحدهای مسکن مهر تخلیه شدند، اظهار داشت: خوشبختانه در این واحدها و مجتمع‌های مسکن مهر شاهد ریزش به این معنا که سقف بر روی ساختنمان آوار شود، نبودیم.

کاربری نیز در فضای مجازی نوشته بود:« کاری به دولتها نداره چه خاتمی(بم) باشه چه احمدی نژاد (آذربایجان) چه روحانی (کرمانشاه)، مملکت ما در برابر زلزله اصلا آمادگی نداره. مسکن مهر اگر در دولتی غیر از احمدی نژاد هم بود بهتر از این نمی شد. این مشکلات اساسی مملکت رو با سیاسی بازی، لوث نکنیم تا بلکه بشه کاری کرد».

کاربری دیگری نیز در ابن باره نوشته بود: « … به عنوان یه سابقاً مهندس عمران عرض می کنم که خیلی از عکس هایی که از مسکن مهرها منتشر میشه نشون میده اتفاقا کیفیت ساخت سازه ای شون به نظر بد نیست که تونسته مقابل چنین زلزله ای دوام بیاره…».

مسکن مهر کرمانشاه مسکن مهر سر پل ذهاب کشته شدگان زلزله کانال تلگرام آمد نیوز شایعات تلگرام سر پل ذهاب کرمانشاه سایت بررسی شایعات زلزله کرمانشاه حوادث کرمانشاه اخبار مهم مسکن مهر

منبع : الف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ