دانلود نقشه brt تهران ۹۶ (خطوط اتوبوسرانی بی آر تی)

0

نقشه تهران با brt ، دانلود نقشه بی آر تی تهران ۹۶ ، نقشه خطوط اتوبوسرانی تهران ۹۵ ، نقشه بی آر تی امام علی ،مسیر خط ۱۰ brt ، خطوط بی آر تی تهران روی نقشه ۹۷ ، brt tehran busline

آشنایی با خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

ساتین : خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو مرسوم به BRT یکی از خطوط سامانه اتوبوسرانی است که شمال غرب تهران را به غرب آن متصل می‌کند.

خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو که در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۹۰ افتتاح شد از میدان آزادی در غرب تهران آغاز می‌شود، با عبور از دو بزرگراه محوری محمد علی جناح و شهید اشرفی اصفهانی از میدان دوم صادقیه، پونک و چهار دیواری و نیز از مقابل دو مرکز بزرگ خرید تیراژه و بوستان عبور کرده و در نهایت به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در شمال غرب تهران منتهی می‌شود.

این سامانه دارای ۱۸ ایستگاه اتوبوس است که از شمال غرب به غرب عبارت‌اند از: دانشگاه آزاد، مخابرات، الوند،اشرفی اصفهانی، طالقانی، مجتمع قضایی، پونک شمالی، پونک جنوبی، شهید مخبری، تیراژه، باغ فیض، مرزداران، مسجد جامع،سازمان آب، صادقیه،پمپ بنزین، ابتدای جناح و پایانه آزادی.

فاصله متوسط بین ایستگاه‌های خط ۱۰ اتوبوس های تندرو ۶۸۵ متر است و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در این خط فعالیت می کنند که سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها ۲ دقیقه در نظر گرفته شده است.

این خط در ایستگاه صادقیه با خط ۴ مترو، در  پایانه آزادی با خط ۳ متروی تهران و در ایستگاه پونک شمالی با خط ۶ اتوبوس‌های تندرو متصل می‌شود.

نقشه خطوط اتوبوسرانی تهران نقشه تهران نقشه بی آر تی امام علی نقشه brt مسیر خط 10 brt مترو تهران دانلود نقشه بی آر تی تهران brt tehran busline

آشنایی با خط ۹ اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

خط ۹ اتوبوس‌های تندرو با ۳۳ کیلومتر مسافت یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانه است که شمال شرقی تهران را به جنوب و برعکس متصل خواهد کرد.

این خط که تمام طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش خواهد داد از ورودی شهرک لاله در شمال تهران آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در جنوب آن به پایان می‌رسد.

این خط به چهار خط سامانه اتوبوس‌های تندرو یعنی خط پنج، یک و دو و هشت به ترتیب در ایستگاه‌های رسالت، فرودگاه، امیرسلیمانی، پایانه خاوران متصل می‌شود.

خط ۹ اتوبوس‌های تندرو با متروی خط سه در ایستگاه‌ پیروزی، ایستگاه سبلان در متروی خط ۴ و ایستگاه شهرری در خط یک متروی تهران نیز همپوشانی دارند.

ایستگاه‌های این خط از شمال به جنوب عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن،شهید رجایی، شعبانلو،آزادی، کوثری، فرجام،رسالت، رحمتی، همسایگان،لشگر، سبلان، اکبرنژاد،خسروانی، دماوند، صفا،پیروزی، درودیان، رجبی،محلاتی، زمزم، خاوران،ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.

خط ۹ بی آر تی در مسیر عبوری خود از منطقه‌های ۱، ۴، ۷‌، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵و ۲۰  شهرداری تهران می‌گذرد که در نوع خود بی‌نظیر است. در مسیر خط ۹ بی آر تی ۴۰ ایستگاه نصب خواهد شد که از این تعداد ۱۷ایستگاه دوطرفه و ۲۳ ایستگاه یک‌طرفه نصب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که خط ۹، بلندترین خط اتوبوسرانی عادی و تندروی شهر تهران است.

۱۳۹ اتوبوس در این خط فعال خواهند شد که اغلب دو کابین و برخی از آنها تک کابین خواهد بود و تمام مسیر این خط در بزرگراه امام علی (ع) به پل‌های هوایی با پله برقی مجهز خواهند شد.

آشنایی با خط هشت اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

خط هشت اتوبوس‌های تندرو از خطوطی است که دو نقطه مهم جمعیتی را در جنوب تهران به یکدیگر متصل می کند.

خط هشت اتوبوس‌های تندرو مرسوم به (BRT) با دو خط رفت و برگشت از پایانه جنوب آغاز و به پایانه خاوران در جنوب شرق تهران ختم می‌شود.

پایانه جنوب یکی از پایانه‌های پرتردد برون شهری است که روزانه هزاران مسافر را به تهران آورده و یا آنها را راهی شهرهای دیگر می‌کند بنابراین یکی از مسیرهای پر رفت و آمد هم برای شهروندان تهرانی و هم مسافران شهرهای دیگر است. به همین علت شهرداری تهران علاوه بر مترو، دو خط سامانه اتوبوس‌های تندرو نیز برای این پایانه در نظر گرفته است.

خط هشت اتوبوس‌های تندرو دارای هفت ایستگاه پایانه جنوب، شهید صابونیان، هفده شهریور، شهرک شاهد،شهید ذوالفقاری، شهید بروجردی و پایانه خاوران است.

این خط در ایستگاه پایانه جنوب با خط یک متروی تهران و خط چهار اتوبوس‌های تندرو و  در پایانه خاوران با خط ۹ اتوبوسهای تندرو به یکدیگر متصل می‌شوند.

این خط دارای ۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین است و هم اکنون این خط روزانه ۴۰ هزار مسافر را در سطح شهر جا به جا می کند.

از دیگر ویژگی های خط هشت اتوبوس‌های تندرو فعالیت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آن و خدمت رسانی به شهروندان تهرانی است.

نقشه خطوط اتوبوسرانی تهران نقشه تهران نقشه بی آر تی امام علی نقشه brt مسیر خط 10 brt مترو تهران دانلود نقشه بی آر تی تهران brt tehran busline

آشنایی با خط هفت اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

خط هفت اتوبوس‌های تندرو یا همان (BRT) یکی از طولانی‌ترین خطوط این سامانه است که شمالی‌ترین نقطه تهران را به جنوبی‌ترین آن متصل می‌کند.

خط هفت اتوبوس‌های تندرو که در مهرماه سال ۱۳۸۹ افتتاح شد از اصلی‌ترین خطوط سامانه اتوبوسرانی تهران است که روزانه هزاران مسافر را از شمالی‌ترین نقطه تهران یعنی میدان تجریش به جنوبی‌ترین نقطه آن یعنی میدان راه آهن جا به جا می‌کنند.

مسیر اتوبوس‌های این خط تمام خیابان ولیعصر(عج) را که از طولانی‌ترین خیابان‌های خاورمیانه است، پوشش می‌دهد. طول مسیر این خط نیز ۱۷.۵ کیلومتر است.

همچنین این خط ۳۴ ایستگاه دارد که عبارتند از : پایانه تجریش، کاظمی، باغ فردوس، پسیان، همایونی، محمودیه، شهید افشار، امانیه، خبرنگاران، پارک ملت، نیایش، ظفر، میرداماد، ونک، پل، توانیر، حماسی، آبشار، پله اول، مطهری، قدس، میدان ولیعصر(عج)، طالقانی، چهارراه ولیعصر، جمهوری، جامی، امام خمینی، منیریه، فرهنگ، قزوین، مدرس، مولوی، مختاری، راه آهن.

این خط در سه ایستگاه شهید افشار، چهارراه ولیعصر  و مولوی به ترتیب با خط‌های چهار، یک و دو متصل می‌شوند.همچنین ایستگاه پایانه تجریش در کنار خط یک متروی تهران و  چهارراه ولیعصر در کنار خط سه متروی تهران واقع شده است.

از دیگر ویژگی‌های این خط می‌توان به فعالیت شبانه روزی آن اشاره کرد. در واقع از ساعت ۱۰ شب تا ۵ بامداد به سر فاصله هر ۱۵ دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه‌های این خط عبور و اقدام به جا به جایی مسافران می‌کند.

تمام اتوبوس‌های این خط به دستگاه کارت خوان مجهز است ضمن اینکه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های این خط همچون خطوط دیگر رمپ و جایگاه ویژه معلولان را دارد.

آشنایی با خط شش اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

خط ۶ اتوبوس‌های تندرو مرسوم به (BRT) یکی از خطوط شبکه اتوبوسرانی تهران است که شمال شرق تهران را به شمال شرق آن متصل می‌کند.

خط ۶ اتوبوس‌های تندروی تهران که از میدان اراج آغاز می‌شود به پونک شمالی در شمال غرب تهران می‌رسد. البته شرکت اتوبوسرانی تهران هنوز در حال فراهم آوردن مقدمات ایجاد این خط هستند.

خط ۶ اتوبوس‌های تندرو در ابتدا با خط ۹ و در ادامه در ۴ ایستگاه خط ۴ اتوبوس‌های تندرو یعنی: شهید افشار، پمپ بنزین، نماشیگاه و آتی ساز مرتبط می‌شود.

این خط در ایستگاه پایانی یعنی پونک شمالی نیز به خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو  متصل می‌شود.

آشنایی با خط پنج اتوبوس‌های تندرو (BRT) تهران

خط پنج اتوبوس‌های تندرو تهران از کوتاه‌ترین خطوط این سامانه است که در مهرماه سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد.

خط ۵ اتوبوسهای تندرو مرسوم به (BRT) از پایانه علم و صنعت در شرق تهران ‌آغاز و به پایانه بیهقی در میدان آرژانتین ختم می‌شود.

این خط دارای ۱۰ ایستگاه اتوبوس است که بیشتر مسیر آن در بزرگراه رسالت تعبیه شده است.

ایستگاه‌های این خط عبارتند از: پایانه علم و صنعت، آیت، رسالت، کرمان، اثنی عشر، استاد حسن بنا، سید خندان، بهشت مادران، مصلی و پایانه بیهقی.

این خط با هیچ یک از خطوط دیگر ایستگاه مشترک ندارد و تنها از میان خط ۹ اتوبوس‌های تندرو عبور می‌کند. البته این خط در ایستگاه مصلی به مترو مصلی در خط یک مترو نیز متصل شده است.

تمام اتوبوس‌های این خط مجهز به دستگاه کارت خوان هستند.همچنین ایستگاه‌های آن نیز به پله‌های برقی و پل عابر پیاده تجهیز شده‌اند.

نقشه کامل و با کیفیت خطوط بی آر تی (brt) تهران

برای دیدن تصویر بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

نام خطوط

مشخصات و ویژگی ها

آدرس

خط یک

  • خط اول دارای ۲۶ ایستگاه است، طول مسیر نیز ۱۸ هزار و ۷۰۰متر می‌باشد که غرب تهران را به شمال شرق آن متصل می‌کند.
  • درواقع این خط از میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) مسیری مستقیم را طی می‌کند و از آنجا به بعد به سمت شمال شرق می‌رود و از سه خیابان آزادی، انقلاب و دماوند گذر می‌کند.
  •  کل این مسیر به طور عادی یک ساعت به طول می‌انجامد. همچنین تمام تقاطع‌ها به سامانه چراغ راهنمایی هوشمند مجهز شده‌اند تا اتوبوس در پشت چراغ راهنمایی نماند.
  • در مرداد ماه سال ۱۳۸۶ افتتاح شد.

 پایانه آزادی تا چهارراه تهران پارس

خط دو
  • خط دوم سامانه تندرو که غرب تهران را به جنوب شرق آن متصل می کند.
  •  با طول ۲۰ کیلومتر و ۲۶ ایستگاه، از میدان آزادی شروع شد و با عبور از بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح، میدان شمشیری، خیابان قزوین، هلال احمر، مولوی، میدان خراسان، خیابان خاوران به سه راه افسریه می رسد.
پایانه آزادی تا پایانه خاوران
خط سه
  • خط سوم سامانه تندروی تهران از پایانه خاوران در جنوب شرق تهران شروع و تا پایانه علم و صنعت در شرق تهران ادامه می‌یابد.
  •  این خط با ۱۳.۵ کیلومتر طول دارای ۱۸ ایستگاه است که از پایانه خاوران شروع شده و در ادامه از بزرگراه افسریه، میدان کلاهدوزسابق، خیابان نیرو هوایی، خیابان امامت، خیابان آیت، میدان هفت حوض عبور نموده و به پایانه متروی علم و صنعت می‌رسد.
  •  از شهریور ماه ۸۷ مطالعات اجرایی این خط آغاز شد و اول دی ماه همان سال به بهره برداری رسید.

پایانه علم و صنعت تا پایانه خاوران

خط چهار
  • خط چهارم نیز به طول ۲۱.۵ کیلومتر، از چهارراه پارک‌وی در شمال تهران به پایانه بعثت در جنوب تهران متصل شد.
  •  اکنون با ۲۱ ایستگاه از پارک‏‏ وی آغاز و پس از طی مسیر از بزرگراه شهید چمران، میدان توحید، بزرگراه نواب، خیابان شهید تندگویان و بعثت به پایانه جنوب ختم می‌شود.
  • با راه اندازی ادامه خط ۴ تا پایانه جنوب به طول ۹.۷ کیلومتر،طول مسیر خط ۴ به ۲۲.۵  کیلومتر افزایش پیدا کرد.

 چهار راه پارک وی تا پایانه جنوب

دانلود نقشه کامل خطوط ( بی آر تی ) تهران به صورت پی دی اف (PDF) با آخرین تغییرات

( دانلود از سایت سازنده )

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ