کدام گروه خونی در برابر آلودگی هوا مقاوم تر است؟

0

تاثیر آلودگی هوا بر افراد با گروه‌های خونی A، B و AB نسبت به گروه خونی O بیشتر است و در نتیجه این افراد بیشتر دچار حمله‌های قلبی و درد در قفسه سینه می‌شوند.

محققان هشدار دادند افراد با این گروه‌های خونی حساس بهتر است در مجاورت آلودگی هوا قرار نگیرند، چون هوای آلوده ابتلا به بیماری‌های قلبی را در این افراد افزایش می‌دهد. این اولین تحقیق در مورد ارتباط گروه‌های خونی مختلف با آلودگی هوا است.

در این تحقیق اطلاعات ۱۴ سال موسسه مرکز پزشکی سلامت قلب Intermountain در یوتا ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد خطر حمله قلبی و درد قفسه سینه در افراد با گروه‌های خونی A ، B و AB در مجاورت میزان بالای آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

این میزان در گروه خونی O فقط ۴۰ درصد گزارش شده است.

دکتر بنجامین هورن اپیدمیولوژیست بالینی و پژوهشگر تحقیق Intermountain از مرکز پزشکی سالتلیک سیتی اظهار کرد: ارتباط بین آلودگی هوا و حملات قلبی در افراد مبتلا به گروه خونی غیر از O نگران‌کننده است و باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم.

نتایج این تحقیق نشان داد برای پیشگیری از تاثیرات آلاینده‌ها بهتر است در زمان افزایش آلودگی در منزل باشیم.

به طور کلی سطح آلودگی هوا باید کمتر از ۲۰ میکروگرم در هر متر مکعب باشد، اما در آلودگی‌های بالا PM2.5 این میزان حدود ۶۰ میکروگرم در متر مکعب افزایش می‌یابد.

این تحقیق نشان داد که هر ۱۰ میکروگرم اضافی در بیش از ۲۰ سال خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی با گروه‌های خونی A ، B یا AB را ۲۵ درصد و گروه خونی O را ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

حدود ۵۵ درصد افراد با گروه‌های خونی A ، B یا AB هستند و بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار دارند، زیرا خون آنها حاوی مقادیر بیشتری از عوامل لخته شدن است.

نتایج این تحقیق در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در آناهیم کالیفرنیا ارائه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ