حساب بانکی صادق زیباکلام میلیاردی شد /رامبد جوان؛ نظارت از کانادا

0

چهره‌های معروف جامعه در چند روز گذشته یا خودشان شماره حساب اعلام کردند، یا به معرفی خیریه‌های مورد اطمینان برای جلب کمک‌های مردمی پرداختند. در بین همه چهره‌ها تعداد کسانی که هلال احمر و نهادهای دولتی را پیشنهاد دادند بسیار اندک بود. مسلما اگر همه کمک‌ها از یک کانال واحد به غرب کشور منتقل می‌شد، امر برنامه‌ریزی و مدیریت سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گرفت.

 نیکی کریمی؛ در فکر کارهای زیربنایی

سوپراستار دهه هفتاد سینمای ایران با راه اندازی یک کمپین به استقبال زلزله زدگان رفت. این بازیگر طی هفته گذشته در لندن اقامت داشت و کارها را از راه دور رتق و فتق می‌کرد. از مهدی اصلانی فیلمبردار کرمانشاهی سینمای ایران خواست که جنس‌های جمع آوری شده را بار بزند و به روستاهای زلزله زده برساند. نیکی کریمی با انتشار فیلم و عکس از بارگیری و تخلیه اجناس سعی در جلب اعتماد مردم داشت. او عکس کامیون‌هایی را نشان داد که جلویش تصویر نیکی کریمی نقش بسته بود. کمک رسانی نیکی کریمی حاشیه‌هایی هم داشت. او در حالی که در پیاده روهای پاییزی لندن قدم می‌زد اعلام کرد که می‌خواهد بخشی از پول‌ها را خرج کارهای زیربنایی زلزله زده‌ها کند و برای کودکان سرپناه و مدرسه بسازد. عده ای در کامنت‌ها به او اعتراض کردند که چرا قبل از جمع آوری کمک این نکات را نگفتی.

صادق زیباکلام؛ مسافر سیاسی کرمانشاه

همان طور که در اخبار خواندید بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری کرد و به همراه دخترش عازم کرمانشاه شد. زیباکلام تنها چهره سیاسی است که برای جمع آوری کمک شخصا وارد میدان شده. این استاد دانشگاه در کانال تلگرامی‌اش توضیح داد که قصد ندارد پول‌های جمع آوری شده را به هلال احمر بدهد و می‌خواهد خودش امانت مردم را به دست هموطنان غرب کشور برساند.

 نوید محمدزاده؛ اعتراض به دولت

بازیگر سیمرغ‌گرفته سینمای ایران صحبت‌هایش را با یک جمله جنجالی آغاز کرد: «ما یاد گرفته‌ایم که از دولت انتظار نداشته باشیم.» او هم شماره حساب شخصی‌اش را برای دریافت کمک نقدی اعلام کرد و هم از مردم خواست کمک‌های غیرنقدی‌شان را ارسال کنند. همچنین جایزه‌اش از جشنواره فیلم براتسیلاوا را به بازماندگان زلزله کرمانشاه تقدیم کرد. محمدزاده خودش زاده شهرستان مهران (استان ایلام) است.

 علی دایی؛ انباری که پُر شد

او هم جزو افرادی است که شماره حساب شخصی اعلام کرد. انباری که برای دریافت کمک‌های نقدی در نظر گرفته بود پُر شد و به همین خاطر سراغ انباری جدید رفت. علی دایی اولین محموله کمک‌ها را به کمک کامیون رایگان شرکت تیپاکس به کرمانشاه ارسال کرد. چند روز بعد نیز خودش به مناطق زلزله‌زده رفت و بر نحوه توزیع کمک‌ها نظارت کرد.  مردم در اینستاگرام علی دایی زیر یکی از پست‌هایش بیش از ۲۹ هزار کامنت گذاشته‌اند که بیشتر حاوی پیام قدردانی است. یکی از کاربران نوشته‌است: «ورزشکاران الکی اسطوره نمی‌شوند!»

فرزندان صادق زیباکلام طرفداران روحانی سوابق صادق زیباکلام زلزله کرمانشاه دولت روحانی حوادث کرمانشاه بیوگرافی علی دایی بیوگرافی صادق زیباکلام اینستاگرام بازیگران

رامبد جوان؛ نظارت از تورنتو

مجری برنامه خندوانه مثل نیکی کریمی در هنگام زلزله در ایران حضور نداشت و از آن طرف دنیا موضوع یاری‌گری را هدایت می‌کرد. رامبد به خاطر حضور فیلم «نگار» در یک جشنواره خارجی به تورنتو (کانادا) رفته بود. او این بار هم سراغ اسپانسر برنامه «خندوانه» رفت و از درگاه بانکی #۷۸۰* کمک گرفت. رامبد جوان یکی از بازیگران طنز را مامور کرد که کمک‌های جمع آوری شده را به کرمانشاه برساند. سیدعلی صالحی به نمایندگی از رامبد جوان با ارسال فیلم و عکس در اینستاگرام به مردم اطمینان داد که تیرشان به هدف خواهد خورد.

مسعود و پولاد کیمیایی؛ پول و کارت به کارت ممنوع!

پدر و پسر در ویدیویی از مردم درخواست کمک کردند. وجه تمایز اقدامشان این است که از مردم خواسته‌اند پول نقد ندهند و کمک‌هایشان فقط و فقط غیر نقدی باشد. در کامنت‌ها یکی از طرفداران کیمیایی او را «خدای مردونگی و کمک» خطاب کرده است.

الهام پاوه نژاد؛ بازیگر خستگی ناپذیر

این بازیگر اصالتا پاوه‌ای محسوب می‌شود و تعصب خاصی روی هموطنان کُرد دارد. سیمرغ بلورین فعال‌ترین چهره در امر کمک‌رسانی را باید به این بازیگر اهدا کنیم. او تا ساعت سه و چهار نیمه شب بیدار بود و از محل انبار و بارگیری اجناس فیلم زنده روی اینستاگرامش می‌فرستاد. در کانال تلگرامی‌اش حدود سی عکس و فیلم از نحوه کمک‌رسانی خیریه ققنوس منتشر شده است. گروه این بازیگر تا حالا سه کامیون جنس و کالا به غرب کشور اعزام کرده‌اند. همچنین اعضای گروه در دو کمپ مستقر شده و از آنجا کمک رسانی می‌کنند. او از برخی بازیگران مثل گوهر خیراندیش و سیاوش خیرابی دعوت کرده که به محل جمع آوری اجناس بیایند و مردم را تشویق به کمک کنند.

 لیلا بلوکات؛ انتقال مهر لیلا

او چند سالی است که موسسه خیریه «مهر لیلا» را راه اندازی کرده به بیماران سندرم دان، کودکان بی سرپرست، معلول و … کمک می‌کند. مثل خیلی از بازیگران شخصا به کرمانشاه رفت تا مرهمی بر زخم زلزله‌زدگان بگذارد. در صفحه اینستاگرامش شماره حساب موسسه «مهر لیلا» را اعلام کرده است. او نوشته است: «توسط گروهی از دوستان تعدادی از روستاهای اطراف کرمانشاه که هنوز بهشون رسیدگی نشده رو شناسایی کردیم».

نکته بسیار جالب این است که بیش از ۹۰ درصد از این چهره های ذکر شده به دولت روحانی رای داده اند!

منبع : خبر فوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ