طرز تهیه سالاد سزار شف طیبه تصویری

1

سالاد سزار Caesar salad یا “سیزر سلد” یکی از معروف ترین سالادهای دنیاست. این سالاد به صورت سنتی تشکیل شده از کاهو و کروتان و پارمزان. و البته یک سس مخصوص .

مشهور است که طراح و مخترع این سالاد آقای “سزار کاردینی”  Caesar Cardini – یک مهاجر ایتالیایی- هستش که در مکزیک و آمریکا رستورانهایی داشت. رُزا دختر آقای کاردینی عنوان میکنه که جریان اختراع این سالاد توسط پدرش مربوط میشه به سال ۱۹۲۴ که به دلیل شلوغ پلوغی های روز چهارم جولای تقریبا آشپزخانه رستوران خالی شده بوده و آقای کاردینی ناچار بوده از موادی که در آشپزخانه موجوده یه سالاد واسه مشتریها تهیه کنه. داستانهای دیگه ای هم وجود داره ولی این معروف ترین روایته.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم کروتان نان تست غذای ایتالیایی طرز تهیه سس سالاد سزار طرز تهیه سالاد سزار با مرغ طرز تهیه سالاد سزار با سرکه بالزامیک طرز تهیه سالاد سزار سس سزار ایتالیایی سالاد سزار شف طیبه سالاد سزار رستوران آشپزی ساده سریع و آسان Caesar salad

در هر حال آنچه مسلمه شهرت این سالاد به “جولیوس سزار” بر نمیگرده!

خب و اما ورژنهای مختلفش:

سالاد سزار در اصل تشکیل شده از کاهو و کروتان و پارمزان. ولی اکنون در دنیا ورژنهای مختلفی از سالاد سزار در رستورانها سرو میشه که ممکنه مواد دیگه ای از قبیل : مرغ – استیک گوشت – ماهی و کلا فراورده های دریایی – بیکن – تخم مرغ آب پز – کیپر و … درش استفاده بشه. حتی ممکنه بجای پارمزان از پنیرهای دیگه استفاده بشه یا به جای کروتان از چیپس نانهایی مثل ترتیا.

مهم نیست قراره چی به سالاد سزار اضافه کنید مهم اینه که توش کاهو و کروتان و پارمزان داشته باشه. و صد البته سس معروف سزار که کل طعم سالاد سزار بر پایه همین سس میچرخه.

مطابق دستور سس سزار و کروتان رو آماده کنید.

یه ظرف برای سرو سالاد در نظر بگیرید.

من دوست دارم زیر و روی کاهوها سس داشته باشه پس از سس توی ظرف سرو میریزم.

و بعد با پشت قاشق سس رو در کف ظرف پخش میکنم.

من از برگهای دل دو عدد کاهو استفاده کردم.

برگها رو دونه دونه کف ظرف میچینیم.

بعد مقداری سس روی کاهو ها میریزیم.

همینطور که گفتم اگر مایل هستید میتونید سس رو با مقداری آب رقیق کنید ولی من دوست دارم غلیظ باشه.

باز مقداری کاهو روش میچینیم.

و مجددا مقداری سس سزار.

و بعد روش به اندازه دلخواه پنیر پارمزان رنده شده میریزیم.

و نهایتا کروتانها رو روی سالاد میچینیم.

و خلاص

سالاد ما آماده سروه.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم کروتان نان تست غذای ایتالیایی طرز تهیه سس سالاد سزار طرز تهیه سالاد سزار با مرغ طرز تهیه سالاد سزار با سرکه بالزامیک طرز تهیه سالاد سزار سس سزار ایتالیایی سالاد سزار شف طیبه سالاد سزار رستوران آشپزی ساده سریع و آسان Caesar salad

طبق روایتی آقای کاردینی سالاد رو به همین شکل سرو میکرده و هدف این بوده که هر فرد با برداشتن یک برگ کاهو با انگشتانش بتونه سس و پارمزان و کروتان هم بخوره. یعنی یه نوع سالاد انگشتی به حساب میاد. من خودم شخصا این مدلی ترجیحش میدم.

منتها میتونید کاهو ها رو با چاقو خورد کنید و سس رو روش بریزید و هم بزنید و بعد منتقل کنید به ظرف سرو و روش پارمزان و کروتان بریزید.

دیگه انتخابش با خودتونه.

میتونید یکی در میون هر بار یه مدل درستش کنید که زندگی متنوعی داشته باشید!

همینطور که گفتم میتونید چیزهای دیگه ای هم به سالاد سزار اضافه کنید ولی اصل کار همینیه که مشاهده فرمودید.

فیلم آموزش سالاد سزار


ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. زهرا می گوید

    اینقدر تبلیغات و مطالب پیشنهادی و قسمت کاربران میخوانندتون سایت رو شلوغ پلوغ کرده
    که میخوای مطلب مورد نظرتو بخونی ، سرگیجه میگیری تو سایت
    خیلی سایت شلوغ و زشتی دارید.