بررسی مشخصات فنی فورد موستانگ ۲۰۱۸ +عکس و قیمت

0

دی ماه سال ۹۵ بود که شرکت فورد، از فیس‌لیفت ۲۰۱۸ موستانگ برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد؛ یک ماه بعد، موستانگ جدید، در نمایشگاه خودروی شیکاگو به معرض نمایش گذاشته شد و حالا این اسپرت آمریکایی، وارد بازار اروپا می‌شود.

معرفی خودرو مشخصات فورد موستانگ قیمت فورد موستانگ قیمت انواع خودروی آمریکایی پر آپشن ترین ماشین انواع آپشن های خودرو آپشن چیست Ford Mustang

تغییرات فورد موستانگ ۲۰۱۸

نسخه‌ی اروپای فورد موستانگ، با چراغ‌های LED جدید، تغییرات کوچک در جلو پنجره، گلگیرها و چراغ‌های عقب، مشابه فیس‌لیفتِ معرفی‌شده برای بازارِ آمریکا است. تغییر مهم اما، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری، با توان خروجی ۴۵۰ اسب بخار است که در زیر کاپوت قرار دارد. با وجود سیستم تزریق مستقیم فشار بالای سوخت و تزریق پورت سوخت فشار پایین، گشتاور پیشرانه در دور پایین افزایش یافته است.

تغییر مهم دیگر، جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار فورد است که با داشتن قابلیت برنامه انطباق تعویض دنده آنی، بر اساس شرایط موجود، دنده‌ی مناسب انتخاب می‌شود. در حالت جعبه‌دنده‌ی دستی، تعویض دنده با پدال‌های پشت فرمان انجام می‌گیرد.

با توجه به قوانین آلایندگی، پیشرانه‌ی دیگری هم برای بازار اروپا وجود دارد. اکوبوست ۲.۳ لیتری که قبلا قدرت خروجی ۳۱۳ اسب بخار داشت، حالا ۲۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. دلیل کاهش قدرت این پیشرانه، به خاطر فیلتر اضافه در خروجی موتور و افزایش فشار عقب در سیستم اگزوز است تا آلایندگی ۶.۲ اروپا تأیید شود. ولی تیم مهندسی فورد می‌گوید به دلیل وجود جعبه‌دنده‌ی جدید و عملکرد فشار بیشتر، کارایی پیشرانه‌ی اکوبوست تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته است.

معرفی خودرو مشخصات فورد موستانگ قیمت فورد موستانگ قیمت انواع خودروی آمریکایی پر آپشن ترین ماشین انواع آپشن های خودرو آپشن چیست Ford Mustang

سیستم تعلیق نیز با اصلاحات کمک‌فنرها و آنتی‌رول‌بارهای ضخیم‌تر، ارتقMا یافته است. امکان سفارش سیستم دمپر MagneRide نیز وجود دارد. در این سیستم، با وجود جریان مخصوصی در دمپر که مقاومت بیشتر یا کمتر را به‌صورت الکترونیکی شبیه‌سازی می‌کند، حساسیت دمپر بر اساس شرایط جاده تغییر می‌یابد.

علاوه بر حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت، پیست و برفی/بارانی، دو حالت جدید مسیر درگ و شخصی نیز به موستانگ ۲۰۱۸، اضافه شده است. در حالت درگ (Drag Strip Mode)، عملکرد خودرو برای درگ ۴۰۰ متر و حداکثر شتاب تنظیم می‌شود و در حالت شخصی (My Mode) قابلیت تنظیم مجزای قوای فنی، دینامیک و صدای اگزوز امکان‌پذیر است.

تیم مهندسی فورد با در نظر داشتنِ امتیاز پایین موستانگ در آزمایش‌های تصادف برنامه ارزیابی خودروی اروپا (Euro NCAP)، انواع مختلفی از فناوری‌های ایمنی و کمکی را برای اسپرت عضلانی خود تعبیه کرده است؛ این موارد شامل سیستم پیشگیری از تصادف با فناوری شناسایی عابر پیاده، کروز کنترل، سیستم هشداردهنده‌ی فاصله، سیستم هشداردهنده‌ی انحراف مسیر و سیستم کمکی رانندگی در بین خطوط هستند.

مشخصات فنی فورد موستانگ ۲۰۱۸

پیشرانه وی هشت موستانگ ۲۰۱۸ اگرچه هنوز هم به نام کایوت شناخته می‌شود، اما این موضوع دلیلی بر عدم تغییر آن نیست. محفظه سیلندر کمی بزرگتر شده و به دلیل استفاده از پلاسمای اسپری شده، نیاز به استفاده از لاینر(بوش سیلندر) در پیشرانه مرتفع شده است. این تغییرات باعث شده تا حجم دقیق پیشرانه از ۴.۹۶ به ۵.۰۴ لیتر افزایش یابد. استفاده هم زمان از دو نوع سیستم پاشش سوخت مستقیم و غیر مستقیم موجب شده تا تعداد انژکتورها به ۱۶ عدد افزایش یابد. محدوده ردلاین دور موتور نیز افزایش ۵۰۰تایی را تجربه نموده و به ۷۵۰۰rpm رسیده است. میل لنگ، شاتون‌ها و سرسیلندرها جدید بوده و به مدد استفاده از کارتل روغن کامپوزیتی، مقدار یک کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است.

 

نتایج این تغییرات بسیار درخشان بوده و با عکس العمل سریع دریچه گاز پس از فشردن پدال، شاهد قدرت پیش‌برنده فوق‌العاده از جانب کایوت خواهید بود. همچنین صدای برخاسته از اگزوز ۸۹۵ دلاری در حالت track، طنینی به زیبایی نوای بهترین ماسل کارهای دنیا را تقدیم‌تان خواهد نمود. این اگزوز یکی از واجب‌ترین آپشن های قابل سفارش برای این خودروست. با قراردادن در حالت نرمال، به ندرت صدایی از پیشرانه در طول یک مسافرت طولانی به گوش خواهد رسید اما در حالت اسپرت یا track، قضیه کاملا برعکس خواهد شد.

 

به کمک گیربکس ده سرعته جدید، موستانگ خیلی سریع دور برمی‌دارد و به آسانی در دورهای پایین آرام می‌گیرد. طبق گفته فورد، استفاده از این گیربکس موجب رسیدن به سرعت ۹۶km/h از حالت سکون در زمان زیر چهار ثانیه می‌شود. برای هرچه بیشتر لذت بردن از عملکرد گیربکس، بایستی حالت اسپرت جعبه دنده را انتخاب و یا از پدل شیفتر استفاده نمود. همچنین کسانی که تمایل به هزینه کردن مبلغ کمتری دارند، می‌توانند از گیربکس شش سرعته دستی بازطراحی شده، بهره ببرند. در این سیستم از یک فلایویل دوگانه و دنده برنجی‌های بزرگتر سود برده شده است.

احتمالا شما نسبت به عملکرد نسخه پایه این خودرو، موستانگ اکوبوست، نظر مساعدی ندارید، اما باید بدانید که اینطور نیست. پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ که بلوک آن با فورد فوکوس RS مشترک است، قادر به تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن-متر گشتاور است که به ترتیب در ۵۵۰۰rpm و ۳۰۰۰rpm حداکثر قدرت و گشتاور را در اختیار راننده خواهد گذاشت. همچنین شتاب ۰-۹۶km/h آن نیز زیر پنج ثانیه بوده و در نتیجه هرگز از چهار سیلندر بودن خودروی‌تان شکایتی نخواهید داشت. تنها نکته ناامید کننده درباره نسخه اکوبوست، صدای بی‌روح آن در مقایسه با غرش سایر نسخه‌های GT است. علاوه بر مصرف سوخت مناسب نسخه اکوبوست، یکی از بارزترین مزایای این مدل، کاهش وزن ۷۳.۵ کیلوگرمی آن است که آن را مهیای حرکت در مسیرهای باریک و مارپیچ ساخته است. اکوبوست مشتاقانه وارد پیچ می‌شود و به آسانی از آن خارج می‌شود. سیستم فرمان با کمال صحت و دقت به انجام وظیفه مشغول است. دیفرانسیل لغزش محدود در خروج از پیچ‌ها بسیار موثر بوده و عملکرد کالیپرهای چهار پیستون ترمز نیز بدون هیچگونه حرف و حدیث است.

شاید قابل ستایش ترین آپشن این خودرو به کمک فنرهای MagneRide با قیمت ۱,۶۹۵ دلار برمی‌گردد که قابل نصب بر روی خودروهای مجهز به پکیج پرفورمنس ۲,۴۹۵ دلاری است. گروه BWI از دو سال پیش شروع به تقویت کمک فنرها برای موستانگ ۲۰۱۸ نموده است، زمانی کارش با کمک فنرهای شلبی GT350 به پایان رسیده بود و انصافا کارش را بخوبی انجام داده است.

تغییرات ظاهری ۲۰۱۸ Ford Mustang

از نظر طراحی بیرونی، بروز رسانی‌هایی نظیر چراغ‌های جلویی باریک‌تر، جلوپنجره بزرگتر، چراغهای تمام LED و جزییات ظاهری دیگری که به زیباتر شدن آن کمک می‌کنند، قابل مشاهده است. ظاهر خودرو عالیست و اگر از بال بزرگ عقب خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را از لیست گزینه‌های پکیج پرفورمنس خود حذف کنید.

در داخل کابین تغییرات چندان چشمگیر نیست، آنجا مکان خوبی برای نشستن و لذت بردن است؛ می‌توان از صندلی‌های راحت و سیستم اطلاعات سرگرمی سینک۳ بهره برد. صندوق عقب فضای کافی دارد و با خواباندن صندلی‌های عقب، این فضا افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از ویژگی‌های کابین، صفحه سرعت شمار دیجیتال ۱۲.۴ اینچی است. جذابیت آن در حد کاکپیت مجازی آئودی نیست اما به اندازه کافی دلنشین است و شما می‌توانید نشانگرها را به دو صورت افقی و یا Jشکل، بازطراحی نمایید و اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور موتور، دمای مایعات پیشرانه و اطلاعات بی‌شمار دیگر را از طریق آن دریافت نمایید.

قیمت فورد موستانگ ۲۰۱۸

قیمت نسخه پایه اکوبوست معادل ۲۵,۵۸۵ دلار است و تا ۳۰,۶۰۰ دلار با نصب تمامی آپشن ها افزایش می‌یابد. این در حالیست که ارزش مدل GT در نسخه پایه از ۳۵,۰۹۵ دلار شروع و به ۳۹,۰۹۵ دلار در نسخه پریمیوم ختم می‌شود. البته بسته های تجهیزات سفارشی مختلفی موجود هستند که امکان دارد تا قیمت موستانگ را به بیش از ۵۰هزار دلار نیز سوق دهند. همچنین به لطف گیربکس ده سرعته اتوماتیک و آئرودینامیک بهتر، موستانگ اکوبوست از مصرف سوخت مناسبی برخوردار است. این میزان برای حرکت در شهر برابر ۱۱.۲ و در بزرگراه ۷.۶ لیتر بر صد کیلومتر است. همچنین میزان مصرف نسخه GT برابر ۱۴.۷(شهر) و ۹.۴(بزرگراه) است.

منبع : پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ