چگونه وام مشاغل خانگی بدون سود بگیریم؟

0

وام مشاغل خانگی ۹۶ ، ثبت نام مشاغل خانگی جهاد کشاورزی ، پیگیری وام مشاغل خانگی ، سایت مشاغل خانگی فنی حرفه ای ، مبلغ وام مشاغل خانگی ، ثبت نام وام مشاغل خانگی فنی حرفه ای ، لیست مشاغل خانگی

بر اساس اعلام صورت گرفته از سوی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مشاغل خانگی در صورت داشتن شرایط لازم تسهیلات بدون بهره دریافت می‌کنند.

میانگین تسهیلات ۴۰ میلیون تومان

در حالی‌که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متقاضی شغل خانگی، یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار نفر مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، با انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی، برای ۲۰ هزار نفر در هشت استان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۶ در نظر گرفته‌شده است که میانگین تسهیلات اعطایی ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

کدام استان‌ها وام مشاغل خانگی می‌گیرند؟

در فاز نخست این طرح طی نیمه دوم امسال در هشت استان شامل آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان طرح اجرا خواهد شد که ۸۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای این طرح در نظر گرفته‌شده است.

نرخ سود تسهیلات و ضمانت

این تسهیلات قرض‌الحسنه است و ممکن است بسته به نوع شغل رقم پرداختی کم یا زیاد شود. سیستم‌هایی که جهاد دانشگاهی از آن برخوردار است، به وزارت کار و رفاه اجتماعی قدرت نظارت به‌روز را می‌دهد و در سامانه‌ای که به این منظور طراحی‌شده، می‌توان هر فرد را دنبال و اتصال او به بازار را مشاهده کرد. طبق اعلام صورت گرفته، ضمانت‌هایی که صندوق کارآفرینی امید برای دادن وام در نظر می‌گیرد، ساده‌ترین نوع تضمین است.

شرایط دریافت وام اشتغال خانگی

متقاضیان وام مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات ابتدا باید در طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که در حال اجرا است، مشاغل خود را به ثبت برسانند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی  mashaghelkhanegi.ir نسبت به تکمیل فرم‌ها و کسب اطلاعات موردنیاز اقدام کنند.

متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت موردنظر خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبان) را تکمیل کنند. فرم‌های تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذی‌ربط بررسی‌شده و در صورت تائید طرح در دستگاه اجرائی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

مراحل دریافت وام اشتغال خانگی

متقاضیان مشاغل خانگی باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی موردنظر برخوردار باشند.

  • در صورتی که شغل موردنظر متقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می‌تواند شغل مدنظر خود را پیشنهاد نماید. مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.
  • اشخاصی که در قالب فرم افراد تحت پوشش ثبت‌نام می‌کنند، در صورت داشتن شرایط لازم و وجود پشتیبان متناسب با شرایط آنان، به شخص پشتیبان معرفی خواهند شد.
  • ثبت‌نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت‌نام‌شده نیست.
  • انجام فعالیت توسط سایر اعضای خانوار منوط به موافقت و رضایت سرپرست خانوار است.
  • متقاضیان انجام فعالیت در قالب “تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی”لازم است گزینه «تعاونی» را انتخاب و در صورت تشکیل تعاونی تأمین نیاز، می‌توانند در قسمت پشتیبان حقوقی ثبت‌نام کنند.
  • پس از تکمیل فرم ثبت‌نام، درصورتی‌که اطمینان از صحت اطلاعاتی که در فرم وارد نموده‌اید، با کلیک بر روی علامت ثبت‌نام خود را قطعی نمایید.
  • سؤالات مربوط به هزینه و تسهیلات موردنیاز فعالیت، صرفاً برای اطلاع ازنقطه‌نظر شما بوده و تعیین میزان تسهیلات موردنیاز بر عهده دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ