توضیح دادستان تهران در مورد پرونده ستار بهشتی

0

نوزدهمین جلسه‌ شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز شنبه چهارم آذرماه سال جاری با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و دوایر نظارت دادسرای تهران و دادیاران تحقیق یکی از نواحی این دادسرا و به ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران برگزار گردید.

دکتر جعفری دولت آبادی با اشاره به سلامت و کارآمدی به عنوان دو ویژگی مهم قوه قضاییه، در تبیین اهمیت سلامت اظهار داشت: سلامت دستگاه قضا به عملکرد آن باز می‌گردد؛ به این ترتیب که نیروی انسانی و کارکنان آن از هرگونه خطایی که جرم محسوب می‌شود مصون باشند.

دادستان تهران این سخن که قوه قضاییه با انتقاد نسبت به دستگاه قضایی برخورد می‌کند را ادعای واهی خواند و با طرح این سوال که در کدام پرونده قاضی انتقاد را جرم دانسته است، افزود: جرم در قانون تعریف شده است و تبحر قاضی در حدی هست که میان انتقاد و جرم تفکیک نماید. قانون مطبوعات نیز مرز میان انتقاد و توهین و افترا را با دو شرط مشخص کرده است؛ انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق، استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب آزاد است.

دادستان تهران در پاسخ به ادعا‌های این فرد پیرامون فوت ستار بهشتی اظهار داشت: در موضوع ستار بهشتی بیشترین توضیحات را دادستانی تهران به مراجع رسمی ارایه داد. دادستان تهران در دبیرخانه شورای امنیت ملی و در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و حتی به آقای نجار وزیر وقت کشور واقعیت‌های مرتبط با حادثه اعلام شد تا به اشتباه اطلاع‌رسانی نشود، و در همین رابطه پرونده قضایی تشکیل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و با تحمل محکومیت حبس از زندان آزاد شد.

دکتر جعفری دولت آبادی با اشاره به تلاش دشمن برای سلب اعتماد مردم نسبت به مسؤولان کشور، تهمت‌ها علیه نظام را هم‌سویی با دشمن دانست و افزود: از راه‌های سلب اعتماد مردمی این است که به مسؤولان نظام نسبت‌های خلاف واقع داده شود و طرح موضوع قدیمی حساب‌های قوه قضاییه در این راستا صورت می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ