کاشت مو به روش sut چیست؟ +کاشت مو به روش hrt چگونه است؟

0

قیمت کاشت مو به روش sut ،  کاشت مو به روش hrt ، هزینه کاشت مو sut ، کاشت مو به روش sut در شیراز و اصفهان و تهران ، کاشت مو به روش sut چیست ، هزینه ترمیم مو به روش hrt ، معایب روش hrt ،ترمیم مو به روش sut ، معایب کاشت مو به روش hrt ،تکنیک hrt

هزینه کاشت مو به روش hrt هزینه جراحی زیبایی معایب کاشت مو به روش hrt کلینیک کاشت مو و زیبایی کاشت موی طبیعی کاشت مو به روش hrt کاشت مو sut کاشت مو hrt قیمت و هزینه کاشت مو ترمیم مو بهترین مرکز کاشت مو بهترین روش کاشت مو بهترین دکتر کاشت مو انواع جراحی زیبایی hrt hair

تکنیک (SUT) چیست؟

در روش (SUT)  دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش  نبوده ؛ به وسیله دستگاههای تمام اتوماتیک می توان ۱۲۰۰۰ هزار تار موی واقعی، که ۳ برابر نسبت به روشهای قدیمی می باشد را انجام دهیم .

در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.

دیگر مانند روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مکرر، شاهد زمانه طولانی برداشت و کاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تکنیک، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسکاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای کاشته شده نمی باشیم،

همچنین در تکنیک کاشت موی (SUT ) پرطی و از بین رفتن فولیکولهای برداشت شده به صفر می رسند. زیرا طی یک فرآینده برداشت و فریز کردن فولیکولهای موی شخص تمامی برداشت سالم مانده و توسط متخصص بصورت بسیار ظریف و با دقت بالایی در محل مورد نیاز پیوند داده می شوند، پس از انجام کاشت مو،  توسط دستگاهای لیزری ، تحریک و رشد سریع مو، تقویت ورشد مجدد مو ها شخص را نیز  شاهد هستیم .

معمولا در یک جلسه چند تار مو می‌توان کاشت؟

هر چه تراکم میزان موهای پشت سر شخص بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو نیز بیشتر می‌شود. ممکن  است مویی که از پشت سر برداشته می‌شود تک دانه و یا چند دانه‌ای باشد.

به عنوان مثال: اگر از یک فرد هزار مو برداشت کنیم، به همان تعداد  می‌توان کاشت. ولی اگر موهای فرد چهارتایی باشد به ۴ هزار تار مو ارتقا می‌یابد. که این حالت به نوع مو افراد بستگی دارد. به طور کلی با روش های رایج (FIT) و (FUT)  در ۳ روز پشت سرهم بیشتر از ۶ تا ۷ هزار تارمو نمی‌توان برای افراد کاشت. یکی دیگر مشکلات روش های سنتی می باشد.

چه نوع دستگاه کاشت مویی برای افراد مناسب است؟

در حال حاضر ۹۹ درصد از گروهای پیوند مو بعلت نداشتن تجربه واخذ مدارک لازم ونداشتن تخصص در این زمینه و نبود دستگاهای پیشرفته و بروز نمی توانند تکنیک های جدید رادر ایران بصورت سخت افزاری انجام دهند. بلکه تنها از هولدرهای دستی (بردارنده فولیکول مو ((Fit) استفاده می‌کنند.

بجا ماندن اسکار در پشت سر شخص با روش (Fut) که در نهایت باعث  بجا ماندن حفرهای کاشته شده و تراکم کم موهای کاشته شده را شاهد هستیم.

متاسفانه این امر را معمولاً تکنسین های تجربی انجام می دهند، و پزشکان فقط ناظر عمل پیوند مو می باشند. اما در تکنیک( SUT) که انجام این تکنیک توسط متخصصین پوست و مو  را شاهد  هستیم . درمرحله اول مهندسی، خط رویش شخص یا همان ( Hair line) است و بعد برداشت و پیوند آن با دستگاهای تمام اتوماتیک را می بینیم.

متاسفانه تبلیغات زیادی در امر کاشت مو انجام شده است. که تعداد بسیاری از این مراکز تجربه لازم در این امر را نداشته و فاقد متخصص، دستگاهای لازم، استریل و مجوزهای قانونی می باشند. شما دقت زیادی در این مورد باید داشته باشید زیرا که برداشت غیر حرفه ای از بانک موهای شما ، جبران وانجام مجدد آن بسیار مشکل می باشد.

هزینه کاشت مو به روش hrt هزینه جراحی زیبایی معایب کاشت مو به روش hrt کلینیک کاشت مو و زیبایی کاشت موی طبیعی کاشت مو به روش hrt کاشت مو sut کاشت مو hrt قیمت و هزینه کاشت مو ترمیم مو بهترین مرکز کاشت مو بهترین روش کاشت مو بهترین دکتر کاشت مو انواع جراحی زیبایی hrt hair

چه نکاتی را بعد از کاشت مو افراد باید رعایت کنند؟

بعد از انجام کاشت مو فقط در دو تا سه هفته اول از ورزشهای سنگین اجتناب کنید، و شستشوی ناحیه کاشته شده فقط تا دوهفته اول باید بسیار آرام باشد، بعد از این مدت به طور کامل دیگر مو نیازی به مراقب خاصی ندارد و مو‌ها رشد پیدا می‌کند، به طوری که حتی بعد از رشد کاملاً قابل اصلاح نیز هستند.

معایب کاشت مو به روش sut

به طور کلی هر چیزی با توجه به مزیت ها، معایبی هم در بر دارد ، کاشت مو هم از این قاعده مستثنا نیست و جدای از مزیت ها معایبی هم دارد که در اینجا معایت انواع روش های کاشت مو را برای شما بازگو می کنیم:

معایب کاشت مو به روش FUT

·         جراحی در پشت سر

·         خونریزی شدید

·         بدون بیهوشی

·         همراه با درد

·         حداقل دو هفته بعد از کاشت مو استراحت مطلق

·         پانسمان به مدت ۱ هفته به شکل مداوم

·         تورم های صورت ، چشم ، پیشانی

·         بخیه در پشت سر

·        استفاده از داروهای مسکن قوی پس از کاشت مو

معایب کاشت مو به روش FIT

·        در این روش معمولا پزشکان هیچ نقشی نداشته و کار توسط تکنسین انجام می شود

·        خط رویش کار به شکل عروسکی بوده

·        خطای انسانی از معایت این روش می باشد

·         وجود نکروز در پوست پس از کاشت مو به دلیل زدن شریان جلوی سر از مهمترین عوارض مو است

·        وجود خط اسکار و بخیه های عمیق

معایب کاشت مو به روش SUT

واقعیت این است که در کاشت مو به روش sut عوارض و معایب روش های fit و fut برطرف شده و در واقع SUT جدیدترین روش کاشت مو محسوب می شود که کمترین عوارض و مشکلی را برای متقاضیان کاشت مو ایجاد نمی نماید.

***

هزینه کاشت مو به روش hrt هزینه جراحی زیبایی معایب کاشت مو به روش hrt کلینیک کاشت مو و زیبایی کاشت موی طبیعی کاشت مو به روش hrt کاشت مو sut کاشت مو hrt قیمت و هزینه کاشت مو ترمیم مو بهترین مرکز کاشت مو بهترین روش کاشت مو بهترین دکتر کاشت مو انواع جراحی زیبایی hrt hair

ترمیم مو به روش HRT

تکنیک HRT چیست؟

تنها  و نخستین روش استاندارد ترمیم مو در دنیا ترمیم مو به روش HRT می باشد.

در ترمیم مو به روش HRT دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست زیرا با موهای ۱۰۰% طبیعی که همانند با جنس و رنگ و به طور کامل همزاد با موی سر شما بوده برای شما انتخاب می شود یکی از نگرانی های مراجعین و افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند و تمایل به ترمیم مو دارند خط رویش و خط فرق ترمیم مو می باشد که در اینجا باید گفت که خط رویش و خط فرق در این روش بسیار طبیعی بوده و تمامی مراحل در یک جلسه انجام می شود که کاملا بدون عوارض بوده و بدون مراجعه بعدی است که در کل با استفاده از لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان روی پوست سر شما انجام می گردد

آیا این روش برای بانوان هم امکان پذیر می باشد؟

خانم هایی که دچار ریزش مو می شود متاسفنه نمی توانند کاشت مو انجام دهند و تنها راه حل برای آن ها ترمیم مو می باشد که با ترمیم مو به روش HRT می توانند ظاهری همانند گذشته داشته باشند.

آیا پس از انجام ترمیم مو میتوان استحمام کرد و موها را به هر حالتی شانه کرد؟

پس از ترمیم مو همانند گذشته می توانید به فعالیت های ورزشی ، استحمام ،استخر، سونا و … استفاده کنید و همچنین موهای ترمیم شده شما قابلیت استفاده از سشوار، رنگ، فر، ژل و … را داشته و عمر مفید آن تا ۲ سال می باشد.

هزینه (قیمت) کاشت موی طبیعی

یکی از معیارهای جدی متقاضیان کاشت مو درانتخاب پزشک معالج هزینه یا قیمت عمل است. هزینه عمل به تجربه و سابقه کاری ، اعتبار یا شهرت متخصص پوست از یک سو و مساحت طاسی یا تعداد گرفت از سوی دیگر بستگی دارد.

اغلب افراد کم مو یا طاس تنها نیاز به یک جلسه کاشت مو به روش ترکیبی دارند . در یک جلسه با توجه به بانک موی هر شخص حداکتر ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تار مو در کاشته می شود.

توجه : کاشت ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تارمو در یک جلسه برای همه افراد امکان پذیر نیست و فقط برای اشخاصی امکان پذیر است که بانک موی خوبی دارند .

هزینه کاشت مو به روش hrt هزینه جراحی زیبایی معایب کاشت مو به روش hrt کلینیک کاشت مو و زیبایی کاشت موی طبیعی کاشت مو به روش hrt کاشت مو sut کاشت مو hrt قیمت و هزینه کاشت مو ترمیم مو بهترین مرکز کاشت مو بهترین روش کاشت مو بهترین دکتر کاشت مو انواع جراحی زیبایی hrt hair

۱۵ توصیه به متقاضیان کاشت مو :

۱- قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا مو کاشته اند از نزدیک ببینید و با دید باز درمورد انجام دادن یا ندادن عمل تصمیم بگیرید. هدف از این عمل پرکردن و پوشاندن منطقه طاسی است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

۲- بهترین افراد برای کاشت مو متخصصین پوست و مو با سابقه چندین ساله در زمینه کاشت مو هستند.اسامی این گروه را می توانید در سایت انجمن پوست ایران مشاهده کنید. افرادی که ادعا می کنند متخصص کاشت مو در یک کشور اروپایی هستند غالبا فقط چند هفته دوره دیده اند . تخصصی به نام کاشت مو در دنیا وجود ندارد. بهترین فرد برای مشورت درباره عمل کاشت مو پزشک متخصصی است که قرار است شما را عمل کند ولی در نهایت این خود شخص است که بر اساس اطلاعات کسب کرده و دیدن نمونه های مختلف تصمیم می گیرد عمل کند یا عمل نکند .

۳- در مشاوره با پزشکان متخصص پوست چند نمونه از عکس های روتوش نشده را ببینید و به توضیحات پزشک خود در مورد روش عمل و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره در باره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای پزشکان قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با پزشک خود درمیان بگذارید. در نهایت توکل به خدا کرده و به پزشک متخصص اعتماد کنید .

۴- توجه داشته باشید که در طاسی های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های بزرگ پرپشتی موها پس از کاشت مو ۲۵ تا ۵۰ درصد موهای طبیعی است.

۵- تعداد موهایی که با روش غیر جراحیFIT کاشته می شود کمتر از روش جراحی است. ضمن این که میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است. بنابراین توصیه می کنم از مجموع دو روش FUT+FIT در طی دو روز (روش ترکیبی) استفاده شود.

۶- انجام دادن روش غیر جراحی FIT با دست یا میکروموتوریا اتوماتیک (SAFER) تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های ظریف ۱ میلیمتری برای بیرون اوردن گرفت ها از پشت سر استفاده می شود. روش SAFER که در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد .

۷- برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود . بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند.

۸- نتیجه عمل کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه عمل شما می تواند بهتر یا بدتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض ۱.۵ سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر ۱ سانتی متر خواهد بود .

۹- کاشت مو محدودیت سنی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند ولی افراد مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند زیرا موهای سفید کاشته شده بسیار طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی افراد مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.

۱۰- کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود مثلا خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند دچار طاسی سر می شوند یا خانم هایی که پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند.

۱۱- از نظر علمی در یک جلسه کاشت موبا روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر ۴۰۰۰ گرفت یا ۱۲۰۰۰ تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقه است.

بنابراین ادعای کاشت ارقام نجومی مانند ۱۶۰۰۰ یا بیشتر جنبه علمی و واقعی نداشته وصرفا تبلیغات گمراه کننده بوده و غیر اخلاقی است.

۱۲- در کاشت موی طبیعی میزان موفقیت ۹۰ تا ۹۵ درصد می باشد اما مثل هر عمل پیوند احتمال عدم موفقیت وجود دارد که مربوط به واکنش بدن افراد است . بیماران باید از این موضوع کاملا آگاه باشند و اگر تحمل پذیرش چنین اتفاق نادری را داشته باشند اقدام به عمل بکنند.

۱۳- توصیه من به بیماران این است که برای تزریق PRP حتماً به متخصصان پوست و مو مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزریق خونی که از بیمار گرفته شده و سانتریفوژ شده است. در این روش پلاسمای تغلیظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولی است جدا کرده و در پوست سر تزریق می کنند . ادعا می شود چون پلاسما تغلیظ شده است غنی ازفاکتورهای رشد بوده ومی تواند ریشه مو را تقویت کند. کاربرد PRP در درمان طاسی ایده ای نو محسوب می شود PRP در اروپا و آمریکا در مرحله تحقیقاتی است ولی نتایج تحقیقات ضد و نقیض است . در یک مطالعه در برزیل PRP پس از کاشت مو با بهبودی ۱۵% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ایران کسانی که این کار را انجام می دهند اسم آن را تزریق سلول بنیادی گذاشته اند و این اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنیادی نیست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نیست .

۱۴- به ندرت از موهای بدن (مناطقی مانند جلوی سینه یا ریش یا کمریا ساق پا ) با تکنیک FIT برداشته شده و به سر منتقل می شوند. چون شکل و خصوصیات موهای بدن متفاوت از موی سر است، معمولاً نتایج این پیوند از نظر زیبائی چندان رضایت بخش نبوده و اغلب متخصصین پوست و مو تمایلی به انجام آن ندارند.

۱۵- تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cells و سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید وجود دارد که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود .در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ