سعید مرتضوی به ۲ سال حبس قطعی محکوم شد

1

شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران سعید مرتضوی، دادستان معزول تهران را به اتهام معاونت در قتل مرحوم محسن روح‌الامینی، یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک، به ۲ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش «تابناک»، میرمجید طاهری، وکیل مدافع اولیای دم مرحوم روح‌الامینی با اعلام این خبر گفت: حکم دادگاه امروز (یکشنبه ۵ آذر) از طریق پیامک ابلاغ شده است.

این وکیل دادگستری افزود: دادگاه تجدید نظر مرتضوی را با یک درجه تخفیف به ۲ سال حبس در ارتباط با اتهام معاونت در قتل محکوم کرده و این حکم قطعی است.

شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان در حالی پرونده مرتضوی را بررسی می‌کرد که سه اتهام متوجه قاضی و دادستان معزول تهران بود؛ اتهام‌های معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک و همچنین اتهاماتی در خصوص عملکرد وی در زمان حضورش در صندوق تامین اجتماعی در دولت دهم.

بر این اساس، شیری خان و ملک‌رئیسی، دو قاضی این شعبه پس از بررسی پرونده، مرتضوی را در خصوص اتهام معاونت در قتل مجرم شناخته و بابت گزارش خلاف واقع و اتهامات وارده به وی در خصوص عملکردش در تامین اجتماعی/ف رای به برائت وی دادند.

این در حالی است که با توجه به قطعی بودن حکم صادر شده، از هم اکنون می‌بایست چشم انتظار اجرای حکم صادره و معرفی مرتضوی به زندان بود؛ اتفاقی که با طی شدن روند قانونی ابلاغ و اجرای حکم، رخ خواهد داد و با توجه به آشنایی دادستان معزول با روند قضایی و اجرای حکم، بعید است از روال عادی خارج شود.

گفتنی است مرتضوی پیش‌تر در ارتباط با این اتهام از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی تبرئه شده بود؛ با این ملاحظه در آن دادگاه و محاکمه، اتهام معاونت در قتل از سوی خانواده مرحوم کامرانی، یکی دیگر از جان باختگان بازداشتگاه کهریزک به مرتضوی وارد شده بود و رسیدگی به شکایت خانواده مرحوم روح الامینی در این خصوص در دستور کار آن دادگاه قرار نگرفته بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. صبر می گوید

    أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
    …فَاصْبِرُ‌وا حَتَّىٰ یَحْکُمَ اللَّـهُ بَیْنَنَا ۚ وَهُوَ خَیْرُ‌ الْحَاکِمِینَ ﴿٨٧﴾ «سوره مبارکه اعراف» صبر کنید تا خدا میان ما داورى کند [که‌] او بهترین داوران است.» (۸۷)