سود دهی شرکتهای پتروشیمی با مصوبه ۱۳ سنتی

0
هیأت مدیره سازمان بورس، پس از دوره نزول شاخص به منظور حمایت از سهامداران خرد ضوابط معاملاتی جدیدی را تصویب کرد که مصوبه مذکور از روز شنبه هفته جاری به اجرا درآمد و در چند روز گذشته شاهد رشد شاخص بودیم. امروز نیز طی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان خانه ملت نرخ خوراک پتروشیمی ها را با اکثریت آراء، ۱۳ سنت تصویب کردند. بنابراین، بازهم نگرانی سهامداران راجع به تأثیر منفی و بازتاب مصوبه نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی ها بر شرکت های پتروشیمی و به التبع منفی شدن جو بازار شدت گرفته است.

در همین راستا، نسترن پور، مدیر مالی پتروشیمی ممسنی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: علیرغم تصویب نرخ خوراک ۱۳ سنتی، باز هم شرکت های پتروشیمی سودده خواهند بود شرکت های پتروشیمی با توجه به طرح های توسعه در صنایع پایین دستی و همچنین با توجه به اینکه شرکت های پتروشیمی، محصولات خود را به قیمت بازار آزاد به فروش می رسانند، در نتیجه همچنان سودآور می باشند.

نسترن پور تصریح کرد: با توجه به اینکه تا زمان بهره برداری پتروشیمی ممسنی حداقل ۴ سال باقی مانده است، بنابراین طی ۴ سال آینده بحث های مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی و سایر مقوله های مرتبط به صنعت پتروشیمی، دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد در نتیجه بعید به نظر می رسد که مصوبه ۱۳ سنتی نرخ خوراک، هم روی سهام “ممسنی” به دلیل باقی ماندن دوره حداقل ۴ ساله تا زمان بهره برداری تأثیر منفی بگذارد.

همچنین وی در خاتمه افزود: در خصوص مصوبه انتقال شرکت از اول اسفند ماه به بازار توافقی نیز، شرکت پتروشیمی ممسنی نامه نگاری های مربوطه جهت انتقال “ممسنی” به بازار دوم فرابورس را انجام داده و تمامی شرایط لازم جهت حضور در بازار دوم فرابورس را دارا می باشد در همین راستا به نظر می رسد سازمان بورس تا قبل از پایان سال ۹۲، تصمیم خود را در این زمینه مشخص کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ