برای باز شدن رگهای قلب و عروق چه بخوریم؟

0

درمان گرفتگی عروق قلب در طب سنتی

در طی زمان، به دلیل انتخاب غذاهای ناسالم و شیوه نادرست زندگی، ممکن است رگها و شریانهای قلب مسدود شده و این مساله به بیماریهای جدی قلبی و فشارخون بالا منجرخواهد شد.

تعداد زیادی از افراد برای کنترل مشکلات قلبی خود از دارو استفاده می کنند، اما گاهی متحمل اثرات جانبی بسیار بد آن نیز خواهند شد. برای جلوگیری از ابتلا به عوارض این داروها می توانید با اندک تغییراتی در شیوه زندگی و عادات غذایی خود، به موفقیت برسید. اولین گام در این راه مشورت با پزشک متخصص است. پس از مشورت با پزشک و در نظر داشتن شرایط بدنی و بیماریهای خاص احتمالی، می توانید فهرست خوراکیهای زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این غذاها می توانند به باز شدن رگها کمک کنند، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی لازم برای سلامت قلب هستند.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات خوراکی است زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می کنند، به بدن می رساند. این بدان معنی نیست که یک بشقاب کامل اسفناج را در هر وعده غذایی بخورید، بلکه می توانید آن را به غذاهایی که دوست دارید اضافه کنید و یا می توانید نصف سالاد سبزیجات روزانه خود را با اسفناج جایگزین کنید.

ماهی

برای گرفتن بهترین نتیجه از خوردن این غذای مفید، پیشنهاد می شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنید. ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا سه بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می کنند و همچنین ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش داده و به ترمیم آسیب دیدگی رگها و عروق کمک می کنند.

روغن نارگیل

اگرچه بیشتر افراد تصور می کنند که باید از چربی های اشباع شده گریزان باشند، اما این چربی ها برای یک زندگی سالم لازمند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی های اشباع شده است زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می شود. واضح است که مصرف خیلی زیاد چربی می تواند باعث ایجاد امراض چاقی و سایر بیماریها شود اما افزودن فقط ۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر روغن نارگیل به رژیم غذایی روزانه، اثر مثبتی در متعادل نگه داشتن سطح کلسترول خون دارد.

چای سبز

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می کند، کاهش می دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است. علاوه بر آن، نوشیدن چای سبز به آرامش روح و جسم شما و نهایتا سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

کلم بروکلی

بروکلی خوراکی عالی برای سلامت قلب است که حاوی ویتامین کا است و از این رو در جلوگیری از سفت و سخت شدن رگهای قلب جلوگیری می کند و همچنین دارای فیبر است که با تنظیم فشار خون به کاهش فشار روی رگها و عروق قلب کمک می کند. آنچه باید در نظر داشته باشید این است که برای مصرف آن را زیاد نپزید زیرا پخت زیاد باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود. برای استفاده بهینه و مفید از خواص آن بهتر است برای چند دقیقه آن را بخارپز کنید.

دارچین

این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود ۵ گرم مصرف شود،می تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگهای قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمین می کند. می توانید آن را تقریبا به همه چیز از جمله غذاهای در حال پخت، چای و قهوه اضافه کنید.

مارچوبه

مارچوبه علاوه بر خوشمزگی، خواص مفید فراوانی دارد. اثرات آن به عنوان پایین آورنده فشار و کاهش دهنده ریسک لخته شدن خون اثبات شده است و همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر، انواع ویتامین و سایرمواد مغذی است و می تواند به عنوان یک درمان مفید به کار رود.

دانه کتان

دانه های کتان می توانند فشار خون را پایین آورده و التهاب رگهای قلب را کاهش دهند زیرا دارای اسید آلفا- لینولنیک هستند. حتی یک مقدار کم از دانه کتان می تواند به سالم نگه داشتن رگها و عروق قلبی کمک کند، بنابراین سعی کنید یک قاشق غذاخوری ازآن را به عنوان مثال، به غلات صبحانه دلخواه خود اضافه کرده مصرف کنید.

زردچوبه

زردچوبه به دلیل طعم و رنگ ویژه و منحصربفردی که دارد شناخته شده است و یکی از مواد تشکیل دهنده متداول در ادویه کاری است. مصرف زردچوبه به سلامت قلب کمک می کند. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می تواند التهاب و تشکیل پلاکهای خونی در رگهای قلبی را کاهش دهد. همچنین ماده رنگی زردچوبه به نام کرکیمن می تواند به از بین بردن چربیهایی که در رگها ته نشین می شوند، کمک کند.

قهوه

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش دهد. همچنین آرامش خاطری که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می کنید نیز برای قلب مفید است. البته باید خاطرنشان کرد که قهوه نوعی ماده محرک و برانگیزاننده است که نوشیدن زیاد آن ممکن است مضراتی برای سلامتی داشته باشد.

بادام

بادامها هم خوشمزه اند و هم برای قلب مفیدند زیرا دارای چربیهای مفید، ویتامین، پروتئین و فیبر هستند که همگی سلامت قلب، رگها وعروق قلبی و دستگاه گردش خون را افزایش می دهند.

هندوانه

هندوانه دارای آمینواسیدی به نام سیترولین است که به پایین آوردن فشارخون کمک کرده و التهاب رگها و عروق را کاهش می دهد و چون بدن را به تولید اکسید نیتریک وا می دارد، سلامت قلب و عروق آن را افزایش می دهد.

مواد غذایی مفید مجله سلامت متخصص طب سنتی فلفل کاین غذاهای باز کننده عروق عمده ترین خواص سیر طرز تهیه شیر طلایی طرز تهیه شیر سیر درمان گرفتگی رگهای قلب داروی گیاهی برای باز کردن عروق خواص گیاهان خواص زنجبیل خواص تخم کتان پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بیماری های قلبی عروقی بهترین رژیم غذایی

نسخه رفع گرفتگی و انسداد عروق قلب

جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب، نسخه ذیل توصیه می گردد:
تعداد ۳۰ حبه سیر را با ۵ عدد لیمو ترش تازه همراه با پوست (که اندازه آن از گردو بزرگتر نباشد) در مخلوط کن ریخته و خمیر کنید، سپس آن را همراه با یک لیتر آب با شعله کم به جوش رسانده و خاموش نمایید تا سرد شود، ترکیب حاصله را صاف نموده و بهتر است در یخچال نگه داری شود. (برای صاف کردن می توانید از الک و پارچه حریری که روی آن انداخته شده است استفاده کنید)

میزان و دوره مصرف:

از داروی تهیه شده به شرح فوق، به مدت ۴۰ روز ناشتا به میزان یک استکان یا ۵۰ سی سی میل نمایید.

تذکر:
–    این میزان تهیه شده از دارو، حدوداً در ۲۰ روز مصرف می شود که جهت ادامه مصرف و تکمیل دوره چهل روزه، می بایست مجدداً دارو  به شرح فوق به صورت تازه تهیه و مصرف گردد.
–    مصرف دارو را در یک دوره چهل روزه به صورت کامل ادامه دهید.
–    تکرار دوره انجام این نسخه، سالی یکبار می باشد ولی تکرار آن هر ۶ ماه یکبار ارجح است.

–    حتماً لیمو ترش باید تازه باشد و به همراه پوست و محتویات آن، بعد از آنکه با چاقو برش زده اید، درون مخلوط کن بریزید.
–    لیمو ترش هایی که به شکل بیضی و بزرگ تر از لیمو ترش های معمول در بازار عرضه می شوند برای این نسخه مورد تایید نمی باشند.

***

رگ ها بی سر و صدا مسدود می شوند

تخم کتان یکی از بهترین درمان های طبیعی برای مقابله با مشکلات و بیماری های قلبی و التهابی است. چون حاوی میزان قابل توجهی آلفا لینولئیک اسید است. این اسیدهای چرب ضروری به پاکسازی رگ های مسدود شده کمک کرده و مانع از سفت شدن چربی ها در آن ها می شود.

خبر خوب اینکه می شود گرفتگی عروق را با کمک مواد مغذی ضروری برطرف کرد که به دفع سریع پلاک های چربی کمک می کنند. در ادامه این مواد را معرفی می کنیم.

شیر سیر

سیر حاوی ترکیبات گوگردی است و آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش چربی های موجود در جداره عروق می شوند. این ماده غذایی به گشاد شدن رگ ها کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. در نتیجه خون به راحتی در بین بافت ها و سلول ها جریان پیدا می کند.

مواد لازم

سیر ۳ حبه
شیر ۱ لیوان (معادل ۲۵۰ میلی لیتر)

چه باید کرد؟

کافی است سیر را خرد کرده و آن ها را با یک لیوان شیر بجوشانید. اجازه دهید محلول خنک شود و آن را قبل از خواب بنوشید.

شیر طلایی

ترکیب زردچوبه، عسل و شیر یک نوشیدنی فوق العاده به وجود می آورد که در طب سنتی به آن شیر طلایی می گویند. این نوشیدنی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتهابی فوق العاده ای است که خدمت زیادی به سلامتی می کند. اگر به طور مرتب از این شیر طلایی استفاده کنید از تشکیل لخته های خونی جلوگیری شده و گردش خون فعال می شود. در نتیجه چربی ها و توکسین های بدن به خوبی دفع می شود. از طرف دیگر این نوشیدنی به کاهش میزان کلسترول بد و پیشگیری از بروز تصلب شرایین کمک می کند.

مواد لازم
پودر زردچوبه ۱ قاشق چایخوری (معادل ۵ گرم)
عسل ۱ قاشق غذاخوری (معادل ۲۵ گرم)
شیر ۱ لیوان (معادل ۲۰۰ میلی لیتر)

چه باید کرد؟

پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و آن را با یک قاشق عسل ترکیب کنید. این نوشیدنی را یک تا دو بار در روز و حداقل سه مرتبه در هفته میل کنید.

فلفل کاین

سیر حاوی ترکیبات گوگردی است و آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش چربی های موجود در جداره عروق می شوند. این ماده غذایی به گشاد شدن رگ ها کمک کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. در نتیجه خون به راحتی در بین بافت ها و سلول ها جریان پیدا می کند

فلفل کاین حاوی ترکیب فعالی به نام کاپسائیسین است که از اکسید شدن کلسترول بد در عروق پیشگیری می کند و به این ترتیب از مسدود شدن آن ها جلوگیری می شود. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این فلفل تند تأثیر زیادی در خنثی کردن رادیکال های آزاد و بهبود جریان خون دارد. به این ترتیب نیز خطر بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا می کند.

مواد لازم

فلفل کاین نصف قاشق چایخوری (معادل ۲ گرم)
آب داغ ۱ لیوان (معادل ۲۵۰ میلی لیتر)

چه باید کرد؟

یک لیوان آب داغ را بجوشانید و فلفل کاین را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه استراحت کند. این نوشیدنی را دو مرتبه در روز مصرف کنید. می توانید این دوره درمانی را به مدت دو هفته برای پاکسازی رگ ها در پیش بگیرید.

زنجبیل

ریشه زنجبیل یک درمان ضدالتهاب طبیعی است که به بهبود جریان خون و کاهش اکسایش کلسترول کمک زیادی می کند. میزان بالای ترکیبی به نام «جینجرول» در آن خطر مسدود شدن عروق را کاهش داده و اثرات رادیکال های آزاد را که به بیماری های قلبی عروقی منجر می شود خنثی می کند.

مواد لازم

ریشه زنجبیل رنده شده ۱ قاشق چایخوری (معادل ۵ گرم)
آب داغ ۱ لیوان (معادل ۲۵۰ میلی لیتر)

چه باید کرد؟

ریشه زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب داغ افزوده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه استراحت کند. محلول را صاف کرده و روزانه ۳ مرتبه میل کنید. هر روز و به مدت ۳ هفته متوالی این کار را تکرار کنید. البته اگر فشار خون بالا دارید با پزشکتان مشورت کنید.

تخم کتان

تخم کتان یکی از بهترین درمان های طبیعی برای مقابله با مشکلات و بیماری های قلبی و التهابی است. چون حاوی میزان قابل توجهی آلفا لینولئیک اسید است. این اسیدهای چرب ضروری به پاکسازی رگ های مسدود شده کمک کرده و مانع از سفت شدن چربی ها در آن ها می شود.

مواد لازم

تخم کتان ۲ قاشق چایخوری (معادل ۲۰ گرم)
آب ۱ لیوان (معادل ۲۰۰ میلی لیتر)

چه باید کرد؟

دو قاشق چایخوری تخم کتان را در یک لیوان آب ریخته و اجازه دهید یک شب تمام خیس بخورد. روز بعد محلول را صاف کرده و آن را به صورت ناشتا میل کنید. این کار را به مدت حداقل ۱ ماه به طور روزانه تکرار کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ