علائم و نشانه هایی که خبر از سمی بودن کبدتان می دهند!

0

کبد مهمترین عضو بدن شماست و عملکرد آن برای حفظ زندگی با کیفیت بالا ضروری است. کبد مسئول فیلتر کردن سموم خون است و همچنین نقش مهمی در تلفیق کربوهیدرات ها و چربی ها دارد. کبد ویتامین های مختلف را برای افزایش سلامت بدن ذخیره می کند. با این حال شگفت انگیزترین علائمی که به شما هشدار می دهند این عضو از بدن نیاز به سم زدایی جدی دارد، معرفی شده است:

تغییر رنگ ادرار: این علامت یکی از هشدارهای جدی برای سوء عملکرد کبدی است. تغییر رنگ ادرار به زرد تیره را جدی بگیرید و در اسرع وقت نسبت به بررسی مشکلات کبدی اقدام کنید.

تورم شکم: در حالی که این علامت ناشی از بسیاری از شرایط سلامتی است، اما یک دلیل آن نیز می تواند سمی شدن کبد باشد. تورم شکم همراه با نفخ شدید به شما هشدار می دهد که سریعا برای سم زدایی کبد اقدام کنید.

مشکلات پوستی: افزایش تجمع سموم در کبد منجر به بروز پیامدهای منفی در پوست می شود. تحریک پذیری ناگهانی پوست، خشکی و آکنه از علائم سمی شدن کبد هستند. اگرچه برخی از درمان های رایج این علائم پوستی را از بین می برند، اما راه حل اساسی، سم زدایی از کبد است.

ریفلاکس اسید معده: ریفلاکس اسید یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی بخصوص در کسانی است که پرخوری می کنند. با این حال یکی از نشانه های هشدار دهنده سمی شدن کبد نیز می تواند باشد.

مجله سلامت متخصص گوارش و کبد علائم کبد بیمار سم زدایی کبد با گیاهان دارویی سلامت کبد داروی سم زدایی کبد بیماری های کبد

خستگی فیزیکی و ذهنی: می تواند نتیجه فعالیت بیش از حد روزانه و یا عادات ناسالم زندگی باشد. با این حال خستگی بیش از حد و دائمی که غیر قابل توضیح هم باشد، یکی از نشانه های هشدار دهنده مشکلات کبدی است.

احتباس مایعات: این علامت، در میان مبتلایان به مشکلات کلیوی شایع است اما هنگامی که فعالیت کبد بیش از حد می شود نیز می توان این علامت را تجربه کرد. تورم آشکار در اندام و بخصوص شکم نشان دهنده احتباس مایعات ناشی از مشکلات کبدی است.

زردی: زردی شاید از مهم ترین علائم کبد سمی باشد. زردی پوست، ناخن ‌ها و یا سفیدی چشم‌ ها یکی از دلایل نگرانی از بیماری کبد سمی است. زردی نشانه‌‌ آن است که بیماری کبدی به سیروز پیشرفت کرده و باید سریعا به دنبال کمک پزشکی باشید.

کم ‌اشتهایی: تهوع، استفراغ، و یا کم ‌اشتهایی با بیماری کبد سمی در ارتباط هستند. در نتیجه‌ تهوع، بیماران دارای کبد سمی ممکن است کاهش وزن را نیز تجربه کنند. لپتین هورمونی است که توسط بدن ترشح می‌ شود تا باعث شود پس از خوردن احساس سیری کنید. بیماران دارای کبد چرب سطوح افزایش ‌یافته ‌ای از لپتین دارند که می تواند کم اشتهایی شان را نیز توصیف کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ