مشخصات فنی کیا نیرو هیبرید ،شاسی بلند جدید کره ای +قیمت

0

خودروساز کُره ای کیا اولین تصاویر از محصول جدید و هیبریدی خود (Kia Niro Hybrid 2018) را منتشر کرد.

کیا نیرو هیبرید یک شاسی بلند جمع و جور هیبریدی است که تولید آن به سال ۲۰۱۶ میلادی می‌گذرد. این خودرو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ و طی برگزاری نمایشگاه خودرو فرانکفورت به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شده بود. این خودرو رقیبی سرسخت برای تمامی خودروهای هیبریدی بازار است که می‌توان از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین تلاش‌های صنعت خودروسازی کره جنوبی برای توسعه سوخت سبز نام برد.

معرفی خودرو مشخصات فنی کیا نیرو محصولات کیا موتورز قیمت کیا نیرو قیمت شاسی بلند قیمت خودرو هیبریدی Kia Niro

در قلب این کراس اوور کامپکت یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری از نوع GDI قرار گرفته است که یک پیشرانه الکتریکی آن را همراهی می‌کند و مجموع آن‌ها توان ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کنند.. نیروی تولیدی از این دو موتور نیز توسط یک گیربکس ۶ سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌های محرک جلویی انتقال پیدا می‌کند. کیا نیرو هیبرید در مدت ۱۰.۴ ثانیه به شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این خودرو همچنین حاوی تجهیزات متنوع ایمنی و سرگرمی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر ۸ اینچی در جلو و ۷ اینچی در عقب همراه با ۶ بلندگو، قابلیت سفارش سیستم سوتی جی بی ال با هشت بلندگو و همچنین سیستم‌های ایمنی RCTA، LDWS، AEB، SCC و LKAS اشاره کرد.

 

به طور کلی ما علاقه‌ی ویژه‌ای به این خودرو هیبریدی داریم و موفقیت‌های به دست آمده توسط آن در بازارهای جهانی را نمی‌توانیم اتفاقی بشماریم. به همین خاطر در این مقاله به بررسی مجموعه‌ای از دلایل خواهیم پرداخت که باعث محبوبیت هر چه بیشتر کیا نیرو هیبرید نزد مشتریان خودروهای هیبریدی شده است.

 

← کیا نیرو هیبرید یک ماشین خوش رو است؛ درخشان نیست، اما خسته کننده هم نیست

من (نویسنده اصلی) نسخه‌ی EX‌ نیرو را مورد آزمایش قرار دادم. با طولی در حدود ۴۳۵ سانتی‌نتر به معنای واقعی آن یک SUV‌ جمع و جور است. من این سایز را دوست دارم، زیرا احساس خوبی در خیابان‌ها حین رانندگی به من دست می‌دهد. در اینجا هیچ ویژگی عجیب و غریبی وجود ندارد که بخواهد این خودرو را پر زرق و برق جلوه دهد، اما من همین را دوست دارم چرا که این به معنای زشت بودن خودرو نیست.

جلو پنجره‌ی مشبک و چراغ‌های نیرو نیز از طراحی مشابه سایر محصولات کیا موتورز پیروی می‌کند و به طور کلی اگر مینیمال گرا باشید می‌تواند به خوبی در دل شما جای باز کند.

معرفی خودرو مشخصات فنی کیا نیرو محصولات کیا موتورز قیمت کیا نیرو قیمت شاسی بلند قیمت خودرو هیبریدی Kia Niro

← این خودرو هیبریدی است و پلاگین-هیبریدی نیست؛ بنابراین شما می‌توانید بدون اتلاف وقت در ایستگاه‌های شارژ الکتریکی، در حالت بنزینی آن را برانید

من قصد تحقیر خودروهای الکتریکی را ندارم. با پیشرفت تکنولوژی باتری‌ها، اتومبیل‌ها نیز از محدوده قابل پیشمایش بیشتری بهره‌مند شده‌اند. خودروسازانی مانند تسلا به شدت بر روی تکنولوژی شارژ‌سریع سرمایه گذاری کرده‌اند، بنابراین نیازی نیست شما ساعت‌ها در ایستگاه‌های شارژ منتظر شارژ دوباره‌ی باتری خودرو خود بمانید. با این حال، هنوز هم وقتی حداکثر مساقت قابل پیمایش ۶۴۰ کیلومتری آن‌ها را می‌بینیم کمی عصبانی می‌شویم. اگر مردم می‌خواهند که یک مسافرت ۴ ساعته را بدون نیاز به حضور ۳۰ دقیقه‌ای در جایگاه‌های شارژ برقی در وسط ناکجا آباد تجربه کنند.

چیز خوبی که در مورد کیا نیرو وجود دارد این است که یک مدل پلاگین نیست. شما نیازی ندارید حتما یک جایگاه شارژ الکتریکی را پیدا کنید و در صورت نیاز می‌توانید از سوخت فسیلی نیز استفاده کنید. در واقع در بسیاری از کشورها زیربنای مناسبی برای این دسته از خودروهای پلاگین هیبریدی وجود ندارد.

 

← رانندگی با آن سرگرم کننده و هندلینگ آن آسان است

همانطور که گفته شد کیا نیرو با یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه عرضه خواهد شد. نیرو از یک سیستم هیبریدی برخوردار است و این بدان معناست که دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی آن به صورت همزمان فعالیت می‌کنند.

بسیاری از هیبریدی‌ها نظیر تویوتا پریوس از یک انتقال دهنده متغیر پیوسته (CVT) بهره می‌برند که مصرف سوخت را بهینه می‌کند، اما میتوان در هنگام شتاب گیری منجر به قطع برق شود. آن‌ها به طور موثری دارای یک چرخ دنده و یا تعداد اندکی دنده (بسته به اینکه چگونه به آن‌ها نگاه کنید) هستند. انتقال نیرو به طور مستقیم مربوط به آن است که موتور چگونه کار می‌کند. نیرو به لطف یک گلاچ دوگانه این مشکل را برطرف کرده است تا با شتابی مناسب بتوانید حتی از تپه‌های شیب‌دار نیز به آسانی عبور کنید.

 

تمامی این‌ها نویدبخش یک رانندگی بسیار آسان و نرم است. اگر تجربه‌ی یک رانندگی بد را همراه با یک خودرو هیبریدی داشته‌اید، نیرو هیبرید می‌تواند تمامی ذهنیت شما را تغییر دهد.

 

← این خودرو بزرگ است، صندلی‌هایش راحت است و داشبورد هرچیزی که نیاز دارید را در خود جای داده است

رانندگی با این خودرو به هیچ عنوان خسته کننده نیست و کابین داخلی آن به قدر کافی بزرگ است که بتواند تمامی نیازهای روزمره شما از یک اتومبیل را برآورده کند. اگر می‌خواهید یک سفر طولانی داشته باشید، در قسمت پشتی بزرگسالان یا کودکان بدون هرگونه مشکلی می‌توانند بنشیند. این کراس اوور همچنین از تکنولوژی‌های جذابی نیز بهره‌مند است. به طور مثال می‌توان به یک پنل ابزار دیجیتالی اشاره کرد که نشان می‌دهد باتری خودرو چگونه در حال مصرف شدن است.

زمانی که ماشین در حال استفاده از پیشرانه الکتریکی باشد، یک علامت سبز EV روشن خواهد شد. در سمت چپ نیز یک نمودار مصرف سوخت وجود دارد که وقتی باتری را با ترمز شارژ می‌کنید و یا از بنزین استفاده می‌کنید نمایش داده خواهد شد. سیستم سرگرمی تعبیه شده بر روی کنسول وسط نیز بسیار ساده است و کار با آن آسان خواهد بود. این سیستم از کار پلی اپل واندروید اتو گوگل پشتیبانی می‌کند. شما با هزینه‌ی اضافی ۲ هزار دلاری نیز می‌توانید پکیج پیشرفته‌تر فناوری شامل کروز کنترل هوشمند را در اختیار داشته باشید.

 

← کیا نیرو هیبرید یک ماشین مقرون به صرفه است. قیمت پایه مدل EX‌ آن ۲۵.۷۰۰ دلار است، اما مدلی که در تصویر مشاهده می‌کنید همراه با یک سانروف و پکیج پیشرفته فناوری با قیمت ۲۸.۸۹۵ دلار به فروش می‌رسد

با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار، این خودرو یک گزینه ایده آل برای لذت بردن از تکنولوژی هیبریدی خواهد بود. این خودرو به اندازه‌ای کوچک است که بتوانید به راحتی آن را در مکان‌های پارک باریک قرار دهید و به قدری بزرگ است که بتوانید در یک مسافرت طولانی احساس آرامش داشته باشید.

این خودرو همچنین از ظاهری زیبا برخوردار است تا هیچگاه احساس یک اتومبیل معمولی یا ارزان قیمت را به شما القا نکند.

برند کره‌ای با نشانه گرفتن تیغ چاقویش به سمت قلب کلاس خودروهای هیبریدی، «نیرو ۲۰۱۷» را در بازار امریکا با شروع قیمتی برابر ۲۳ هزار و ۷۸۵ دلار عرضه کرده است؛ یعنی به عبارتی ۱۷۶۵ دلار کمتر از پایین‌ترین سطح قیمت پریوس.

Kia Niro Pricing

$۲۴,۹۹۵ to $32,995

۲۰۱۸ Kia Niro plug-in hybrid Photo Gallery

منبع : گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ