پس دادن پوشک و راه‌هایی برای پیشگیری از آن

0

آسوده خاطر از جذب بالای پوشک‌های پمپرز

 

یکی از اتفاقات ناخوشایند در دوره پوشک شدن بچه‌ها، پس دادن رطوبت از پوشک است. طبیعی است که این مسئله پدر و مادر را به دردسر انداخته و آنها را به انتخاب پوشک باکیفیت مجبور می‌کند. هر چند گاهی کیفیت پایین بعضی از پوشک‌ها یکی از عوامل پس دادن آنهاست اما گاهی با وجود انتخاب پوشک‌های باکیفیت و با تکنولوژی بالا باز هم درگیر این بحران خواهید شد.

رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی بهترین پوشک بچه خارجی

توصیه‌های ما به شما کمک می‌کند تا از پس دادن پوشک‌ پیشگیری کنید.

 

انتخاب سایز مناسب پوشک

 

انتخاب سایز مناسب پوشک، اصلی‌ترین بخش در استفاده از پوشک بچه است. همان طور که می‌دانید، فرم و سایز بدن کودکان بسیار متفاوت است  و هر پوشکی مانند لباس، به شکل متفاوتی روی بدن هر کودک می‌نشیند. ما در پمپرز پاها، باسن‌ها و کمرهای هزاران کودک را اندازه می‌گیریم تا بتوانیم به ارزیابی دقیقی در مورد سایز دقیق پوشک‌ها برسیم.

 

پوشک خیلی کوچک با توجه به اینکه حاوی مواد جاذب کافی برای حجم بالای ادرار نیست، احتمال زیادی برای پس دادن رطوبت دارد و به همین دلیل لازم است پدر و مادر پوشک یک سایز بزرگتر را انتخاب کنند. با این حال در بعضی از موارد پوشک‌ها ممکن است به دلیل بیش از حد بزرگ بودن رطوبت را به بیرون منتقل کنند. بعضی از پدر و مادرها ترجیح می دهند پوشکی را انتخاب کنند که آزادتر باشد. در این حالت ممکن است بدلیل فاصله میان پوشک و بدن کودک، ادرار و مدفوع، پیش از آنکه بتوانند جذب شوند، به بیرون پس دهد.

 

چه زمانی پوشک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنیم؟

 

ما تنها در صورتی پیشنهاد استفاده از سایز بزرگتر را می‌دهیم که کودک در انتهای محدوده ی وزنی سایز فعلی قرار داشته باشد.

همچنین تنگی بیش از حد پوشک در نواحی اطراف پاهای کودک، نشانه‌ای برای این است که باید یک سایز بزرگتر از پوشک را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است، بلافاصله بعد از آگاهی از تنگی پوشک در نواحی پاها و کمر کوچولوها، سایز بعدی پوشک را برای آنها تهیه کنید.

سایز پوشک‌های پمپرز بر اساس وزن مرتب شده‌اند و از آنجاییکه هیچ دو کودکی یک فرم مشابه بدن ندارند، ممکن است شما متوجه همپوشانی میان دو سایز بشوید. در بیشتر موارد، کودک شما باید در محدوده ی وزنی سایزی که در حال استفاده از آن هستید، قرار داشته باشد. در صورتیکه کودک شما خارج از محدوده ی وزنی قرار دارد، اما پوشک برای او اندازه است، مشکلی برای این مسئله وجود ندارد. شما می توانید از حس قضاوت  و ارزیابی شخصی‌تان استفاده کنید. برای مرور محدوده ی وزنی هر سایز به جدول سایز پوشک‌های پمپرز توجه کنید.

 

اطمینان از تناسب پوشک روی بدن

 

در حالت ایده‌آل، پوشک باید روی بدن کودک شما بصورت متقارن و صاف به چشم بیاید، پس از اطمینان از این مسئله، موارد زیر را کنترل کنید:

 

بخش‌های پایین ناف حتما با پوشک پوشیده شده باشد.

لبه‌های پایینی پوشک به خوبی باسن و نواحی دور ران کودک را پوشانده باشد. پس از بستن پوشک، با کشیدن انگشتان خود در این نواحی، مطمئن شوید که لبه‌های آن به سمت بیرون قرار گرفته‌اند. برگشتن و چین خوردن این لبه‌ها به سمت بیرون، می‌تواند یکی از دلایل شایع پس دادن رطوبت باشد.

کنترل نوارهای کشسان پوشک: چسب‌های پوشک باید بصورت متقارن روی ناحیه رنگی مشخص شده روی نوار کمر بسته شوند. پوشک‌های پمپرز دارای کناره های انعطاف پذیری هستند که با فرم بدن و تحرکات کودک متناسب شده و تطابق پیدا می‌کنند.

چرا پوشک‌ها پس می‌دهند؟

 

احتمال پس دادن در پوشک‌های خیلی کوچک به دلیل کم بودن مقادیر کافی مواد جاذب بیشتر است. در صورتیکه کوچولوی شما به نزدیکی انتهای محدوده ی وزنی پوشک برای سایزی که هم اکنون استفاده می‌کند رسیده، احتمالا زمان استفاده از سایز بزرگتر فرا رسیده است.

 

سایر نشانه‌ها برای نشان دادن اینکه پوشک کودک شما خیلی کوچک است:

  • پوشک قسمت‌های مختلف باسن کودک را به خوبی پوشش نمی‌دهد.
  • قرمزی در اطراف کمر یا کشاله‌های ران و نشانه‌های ساییدگی
  • بیش از حد خیس شدن پوشک

پوشک های بزرگتر از آنجا که مواد جاذب بیشتری دارند، امکان جذب مقادیر بیشتر ادرار و مدفوع را دارند. اما به خاطر داشته باشید، پوشک‌ها به دلیل خیلی بزرگ بودن هم ممکن است پس دهند. با کشیدن انگشت خود زیر لبه‌ها و مطمئن شدن از اینکه فاصله‌ای در این نواحی وجود ندارد و پوشک خوب روی بدن کودک نشسته است، اطمینان پیدا کنید که پوشک به خوبی اطراف کمر  و ران ها را پوشانده است. در صورتیکه ترجیح می دهید از سایزی از پوشک استفاده کنید که بصورت آزادتر روی بدن کودک قرار بگیرد، ممکن است پس دادن رطوبت از پوشک را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ