بزرگترین شرکتهای صنایع غذایی ایران معرفی شدند / پگاه اول

0

 در رده‌بندی اعلام شده از سوی این سازمان، شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با فروش ۱۵۸۹۱ میلیارد ریالی عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه صنایع غذایی ایران را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

به گزارش ساتین : رده دوم به شرکت سهامی عام صنعتی مینو با فروش ۹۱۶۳.۹ میلیارد ریالی اختصاص یافت و شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا نیز با فروش ۸۸۲۶.۷ میلیارد ریالی به رتبه سوم دست یافت.

این سه شرکت در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور نیز در سال گذشته به ترتیب رده‌های ۷۲، ۱۰۴ و ۱۰۸ را به خود اختصاص دادند.

رده‌های چهارم تا دهم بزرگترین شرکتهای صنایع غذایی ایران نیز در سال قبل به ترتیب به شرکت روغن کشی خرمشهر، شرکت مارگارین، شرکت لبنیات پاستوریزه پاک، شرکت قند پانیذفام، شرکت بهنوش ایران، شرکت دشت مرغاب و شرکت گسترش کشاورزی پیوند فردوس پارس اختصاص یافت.

از دیگر شرکتهای صنایع غذایی حاضر در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ ایران در سال ۱۳۹۱ می‌توان به شرکتهایی مانند شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شرکت قند اصفهان، شرکت قند نقش جهان، شرکت گلوکوزان، شرکت لبنیات کالبر، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی،‌ گروه تولیدی مهرام، شرکت کارخانجات قند قزوین و شرکت سالمین اشاره کرد.

از نکات جالب رده‌بندی امسال سازمان مدیریت صنعتی می‌توان به خروج شرکت توسعه صنایع بهشهر از گروه صنایع غذایی اشاره کرد. این شرکت در سالهای گذشته همواره در این گروه رتبه نخست را به خود اختصاص می‌داد اما با توجه به فعالیت این شرکت در دیگر حوزه‌های تولیدی امسال سازمان مدیریت صنعتی این شرکت را به گروه دیگری منتقل کرد تا به این ترتیب رتبه نخست پرفروش‌ترین شرکتهای صنایع غذایی ایران به شرکت صنایع شیر ایران برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ