کلاهبرداری ۵۲ میلیارد تومانی با سنگ قبر همسر +عکس

0

علیرضا ۳۹ ساله کلاهبرداری ۵۲ میلیاردی است که با ۹ سابقه کیفری برای آخرین بار پرونده ای را رقم زده است که در آن ۵ زن و دختر جوان را هدف سناریوی فریبکارانه خود قرار داده و زندگی را برای آنها تلخ کرده است.

این مرد پس از اینکه با دختران و زنان طرح ازدواج را مطرح می کرد با اعتماد سازی با نام آنها حساب های بانکی باز می کرد و با دسته چک ها زنان اقدام به کلاهبرداری کرده است.

علیرضا حتی برای اینکه به زنان ثابت کند که همسر سابقش فوت کرده است با جعل گواهی فوت و عکس سنگ قبر زنش نزد دختران اعتماد سازی می کرد.

این متهم که نزدیک به ۴ ماه تحت تعقیب ماموران پلیس آگاهی تهران بود که روز ۲۸ آبان ماه زمانیکه به تهران بازگشت دستگیر شد.

سابقه داری؟

بله، ۹ سابقه کیفری دارم که به اتهامات کلاهبرداری، چک برگشتی، جعل و رابطه نامشروع به زندان رفتم.

چند ساله بودی که زندان رفتی؟

۱۶ ساله بودم که به خاطر رابطه نامشروع به زندان محکوم شدم.

ازدواج کردی؟

سال ۷۹ ازدواج کردم و سال ۸۸ بود که به خاطر اختلافات و مشکلاتی داشتیم و در حالیکه دخترم ۹ سال داشت طلاق گرفتم.

اهل کجا هستی؟

اهل اصفهان هستم که سال ۸۲ به تهران آمدم و در منطقه مینی سیتی یک پیتزا فروشی راه اندازی کردم و شب ها نیز در روزنامه ها کار توزیع را انجام می دادم که به خاطر مشکل مالی مجبور به گرفتن پول نزولی شدم و در ادامه به زندان رفتم. وقتی آزاد شدم با یک نفر در شرق تهران مغازه موبایل فروشی راه اندازی کردم و به صورت قاچاقی گوشی موبایل وارد می کردیم و می فروختیم که دوباره به زندان افتادم و زمانیکه آزاد شدم دیدم شریکم مغازه را جمع کرده و رفته است.

چطور به فکر این کلاهبرداری میلیاردی افتادی؟

داخل زندان با مردی آشنا شدم در آنجا تصمیم گرفتم یک کارخانه ایمپلنت راه اندازی کنیم که به همین خاطر من شروع به کشیدن چک های زیادی کردم و قرار بود وقتی شرکت به مرحله تولید رسید کم کم چک ها را نقد کنم که دستم رو شد.

زنان هم هدف کلاهبرداری هایت قرار دادی؟

بله، با ۵ دختر طرح دوستی و خواستگاری ریختم و سپس با نام آنها دست چک گرفتم و چک های آنها را در بازار Store خرج کردم.

طعمه هایت می دانستند قبلا ازدواج کردی؟

گفته بودم همسرم فوت کرده است.

کسی به حرفهایت شک نکرد؟

آخرین دختری که با او طرح ازدواج را مطرح کردم و قصد داشتم واقعا با او ازدواج کنم به حرفهایم شک کردم که مجبور شدم برگ گواهی فوت همسر سابقم را جعل کنم.

شنیدم عکس سنگ قبر هم به دختر جوان نشان دادی؟

بله، تو یکی از آگهی ها عکس سنگ قبر بود که با طراحی آن توانستم اسم زن سابقم را روی آن بنویسم و دختر جوان با دیدن عکس به حرفهایم اطمینان کرد.

چطور بدون اینکه آنها به بانک مراجعه کنند حساب باز می کردی؟

چون گردش حساب بانکی خودم خوب بود بانک ها به من اعتماد می کردند و بدون اینکه خود شخص حضور داشته باشد حساب باز می کردند.

با نام منشی شرکت نیز حساب باز کردی؟

بله، با نام منشی شرکت که پسر جوانی است حساب بانکی باز کردم و ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چک کشیدم.

چند حساب بانکی به نام خودت است؟

۴۹۰ حساب بانکی دارم .

چطور این همه دسته چک داری؟

دسته چک ها برای قدیم است، چون ابتدا با حسابم کار می کردم مورد تایید شناخته شدم و مجوز دسته چک دو جلدی داشتم به همین خاطر همه ۵۰ دسته چک را از قبل تهیه کرده بودم.

در مجموع چقدر کلاهبرداری کردی؟

۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با حساب منشی شرکت و ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با حساب خودم و خانم هایی که با آنها طرح ازدواج داشتم که در مجموع نزدیک ۵۲ میلیارد تومان می شود.

با دخترها چطور آشنا می شدی؟

در سایت های مجازی با آنها آشنا می شدم و پس از اعتماد سازی طرح ازدواج را مطرح می کردم که آنها با توجه به خانه های میلیاردی و خودروی لوکسی که داشتم و شغلم که می گفتم دکترا دارم و کارخانه دارم به من اطمینان می کردند.

فکر نمی کردی دستگیر شوی؟

نه، چون قرار بود بعد از اینکه کارخانه به مرحله تولید می رسد قسمتی از بدهی مان را با توجه به شرایط بازار پرداخت کنیم و طلبکارها هم راضی بودند یک سوم پول را بگیرند و چک را بدهند که نقشه ام به اجرا نرسید.

با پولهایی که به دست آوردی چه کار کردی؟

۶ خودروی BMW مدل های ۵۳۰، ۷۳۰ و x5 ثبت نام کرده بودم و ۵ خانه در مناطق فرمانیه، سعادت آباد به صورت قولنامه ای خریداری کرده بودم.

شنیدم برای دخترها هزینه زیادی کردی؟

برای آخرین دختر که قصد ازدواج با او راداشتم در شب تولدتش در یکی از بهترین رستوران ها تهران تولد گرفتم و نزدیک به ۴ میلیون تومان هزینه کردم و شب ولنتاین سال گذشته نیز در یک رستوران لوکس مراسم میلیونی برگزار کردم.

ناراحت دخترها و زنانی که با زندگی آنها بازی کردی نیستی؟

نه.

اگر یکی با زندگی دخترت بازی می کرد چه کار می کردی؟

نمی دانم. فقط می گویم که اشتباه کردم.

از خانه یکی از دخترها سرقت کردی؟

بله، برای یکی از آنها به مناسبت عیدهای مختلف و با توجه به اینکه قصد ازدواج داشتم طلا خریده بودم و یک روز از او خواستم که یکی از طلاها را بفروشد که من چکم را نقد کنم که نفروخت به همین خاطر از روی کلید خانه شان کپی کردم و زمانیکه در مسافرت بودند طلاها و ۲ هزار دلار را از خانه شان سرقت کردم.

می دانستی تحت تعقیب پلیس هستی؟

شریکم بهم زنگ زد و گفت که طلبکارها به کارخانه می آیند و از من خواست که مدتی فراری باشم که از ۴ ماه پیش به شهرهای شمالی رفتم و روز ۲۸ آبان ماه وقتی به تهران آمدم دستگیر شدم.

گفتگو با نخستین دختر فریب خورده

دختر جوان که چهره آرامی داشت هنوز باور نمی کرد که به خاطر اعتمادی که به علیرضا کرده زندگی اش به تباهی رسیده است.

این دختر جوان به رکنا گفت: ۴ سال قبل علیرضا به شرکت ما آمد و مدتی به آنجا رفت و آمد داشت که پس از مدتی از من خواستگاری کرد و مدت ۳ سال با هم در ارتباط بودیم که ناگهان ناپدید شد و پس از یک سال وقتی به من زنگ زد ادعا کرد که به خاطر بدهی اش به زندان افتاده و از من خواست تا کمکش کنم به همین خاطر برای رضایت گرفتن شاکی پرونده اش ۲۰ میلیون تومان تهیه کردم تا اینکه علیرضا آزاد شد.

وی افزود: پس از آزادی  به خاطر علیرضا بدهکار شده بودم و از او می خواستم که پولم را پس دهد اما او بهانه می آورد و با نقش پردازی و چرب زبانی هایش از من باز پول می گرفت و حتی یکبار از خانه مان نیز سرقت کرد و نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از خانه مان دزدی کرد.

دختر جوان گفت: قصد داشتم از او شکایت کنم اما علیرضا چرب زبان بود و من تسلیم حرفهایش شده بودم تا اینکه متوجه شدم دستگیر شده است.

وعده ازدواج کلاهبرداری میلیاردی کلاهبردار تهران فریب زنان فریب دختران جوان روش های مخ زدن دختر روش کلاهبرداری جدید خواستگار قلابی حوادث تهران چگونه زنان را جذب خود کنیم چگونه در تلگرام دوست پسر پیدا کنیم اخبار کلاهبرداری

گفتگو با آخرین دختری که طعمه علیرضا شده بود

دختر جوان وقتی علیرضا را در اداره پلیس آگاهی تهران مشاهده کرد اشک روی چشمانش جاری شد و به خبرنگار رکنا گفت: با علیرضا در یکی از سایت های مجازی آشنا شدم و پس از اینکه همدیگر و شناختیم همراه خانواده اش به خواستگاری ام آمد و همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه اولین چک برگشتی به دستم رسید. آنجا بود که فهمیدم علیرضا با دسته چک من اقدام به کلاهبرداری کرده که خیلی زود دست به کار شدم و چک ها را جمع کردم و علیرضا نیز در این مدت فراری بود تا اینکه ۲۸ آبان ماه دستگیر شد.

بنا به این گزارش، تجسس های پلیس ماموران پلیس آگاهی تهران برای شناسایی دیگر طعمه ها و جرائم احتمالی این مرد هزارچهره ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ