عوارض خروج از کشور مهم است یا حذف یارانه‌ها از زندگی مردم؟!

0

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به ۷۵ هزار تومان سال قبل تا ۱۱۵ هزار تومان رشد داشته است. این در حالی است که روند دریافت عوارض خروج متفاوت خواهد بود به گونه‌ای که برای سفر اول برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود، اما در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض افزایش یافته و به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد همچنین در سفر سوم و سفرهای بعدی تا صددرصد افزایش خواهد داشت!

به نوشته سایت «فردا»  این موضوع، واکنش‌های بسیاری را به دنبال خود داشت. تا جایی که برنامه «۹۰» که یک برنامه فوتبالی است موضوع گرانی عوارض خروج از کشور را دستمایه طنز قرار داد. فردوسی‌پور در ابتدای آیتمی که در واکنش به افزایش عوارض خروج از کشور تولید و پخش شد، به کنایه گفت: «با توجه به تعرفه جدید عوارض خروج از کشور، اکثر مربیان خارجی تصمیم گرفتند برای همیشه ایرانی باقی بمانند و جایی نروند.»

نوید-م یکی از بازیگران هم به افزایش ۳ تا ۶ برابری عوارض خروج از کشور واکنش نشان داد و در استوری اینستاگرام شخصی خود با انتشار عکس زیر نوشت: «سمیه نرو!  اگر بری باید بار اول ۲۲۰، بار دوم ۳۳۰ و بار سوم ۴۴۰ تومن پول عوارض خروج از کشور بدی… نرو»

به طور حتم گرانی عوارض خروج از کشور جای نقد و بحث بسیاری  دارد و باید نسبت به این موضوع واکنش نشان داد، اما سوال اینجاست که چرا سلبریتی‌ها به گرانی نان، آب، برق و حذف یارانه مردم که در لایحه بودجه سال آینده قرار گرفته است، هیچ واکنشی نشان نداده و نمی‌دهند؟

یادآور  می‌شود نیمی از یارانه نان به همراه یارانه ۳۴ میلیون نفر طبق لایحه بودجه ۹۷ حذف و برخی حامل‌های انرژی گران می‌شود.

اما رسانه‌های روشنفکرمآب ترجیح می‌دهند با برجسته‌سازی حواشی لایحه، از نگرانی‌های بزرگ نهفته در لایحه چشم بپوشند یا اذهان عمومی را منحرف نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ