یک نوشیدنی که عمر شما را طولانی می‌کند

0

بسیاری از روی عادت یا علاقه صبح خود را با یک نوشیدنی گرم و کافئین دار شروع می کنند؛ نوشیدنی که اگرچه با هدف ازبین رفتن خواب آلودگی مصرف می شود اما مزایای بیشماری برای بدن ما به همراه دارد.

بدون شک علاقه مندان قهوه خوشحال خواهند شد اگر بدانند همین نوشیدنی محبوب می تواند باعث افزایش طول عمر آنها شود.

نوشیدنی های باکلاس مواد تشکیل دهنده دانه قهوه قهوه چیست راز افزایش عمر خواص قهوه چگونه قهوه مصرف کنیم تاثیرات قهوه بر بدن بهترین قهوه افزایش طول عمر

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، نوشیدن حتی یک فنجان قهوه در طول روز می تواند خطر مرگ زودرس را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. چنین اثری به ویژه در خصوص بیماری های مرتبط با هضم دیده می شود.

وجود مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان و دیگر ترکیبات شیمیایی مفید در قهوه سلامت جسمانی را ارتقا می دهد، با مقاومت برابر انسولین مبارزه می کند، التهاب های بدن را کاهش می دهد و در نهایت موجب بهبود عملکرد کبد می شود.

علاوه بر این قهوه نقش ویژه ای در کاهش احتمال ابتلا به سرطان ایفا می کند.

آمارها حکایت از آن دارند که خطر مرگ ناگهانی در مردان علاقه مندان به قهوه ۱۲ درصد و در زنان ۷ درصد کمتر از دیگران است. به شکل دقیق، قهوه چیزی حدود ۹ دقیقه به طول عمر انسان می افزاید.

نقطه اوج اثرگذاری قهوه در افزایش طول عمر را می توان در بیماری های مرتبط با سیستم هضم مشاهده کرد؛ چراکه خطر مرگ ناشی از این بیماری ها مردان قهوه دوست را ۵۱ درصد و زنان را ۴۰ درصد کمتر تهدید می کند.

بنابراین، اگر جزء افرادی هستید که روزانه سه فنجان قهوه می نوشند بدانید که عمری طولانی تر و بدنی سالم تر نسبت به دیران دارید. اگر هم قهوه در زندگی شما جایی ندارد توصیه اکید می شود که تغییری در عادات غذایی خود ایجاد کنید و حداقل روزی یک بار سراغ این نوشیدنی بروید.

منبع: شفقنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ