چطور بدانیم چه زیورآلاتی برای لباس ما مناسب است؟

0

زیورآلات بهترین راه برای روح بخشیدن به لباس‌ها و افزایش زیبایی‌های شماست. این زیورآلات است که زیبایی شما را تکمیل می‌کند، پس چه چیزی بهتر از انتخاب زیورآلات مناسب که هم با لباستان هماهنگ باشد و هم سلیقه خودتان باشد. در این مقاله نکاتی را ذکر می‌کنیم تا شما را در انتخاب بهترین زیورآلات راهنمایی کنیم.

عکس زیورآلات زیورآلات طلا زیورآلات دخترانه رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی

یک زیور مناسب این قابلیت را دارد که حتی فقط با یک تکه، مثلا یک گردنبند، ظاهر کلی شما را زیر و رو کند و شما را برازنده‌تر و زیباتر از همیشه نشان دهد. کلید این زیبایی چیزی جز هماهنگی زیورآلات با لباس نیست. این هماهنگی و هارمونی لباس و زیورآلات شماست که ظاهر شما را جذاب می‌کند و شما را در میان جمعی، برجسته و متمایز خواهد کرد. پس نکته اول، برای انتخاب لباس و زیورآلاتتان وقت بگذارید و آن‌ها را هماهنگ باهم انتخاب کنید.

 

از ترکیب النگوهای مختلف در کنار هم نترسید

برای لباس‌های آستین بلند یا آستین حلقه‌ای شما می‌توانید از انواع دستبند و النگوهای زنانه پهن در کنار هم استفاده کنید. ما نمی‌گوییم که تمام دستبندهای خود را برای رفتن به یک قرار دوستانه، یا یک دعوت شام به دستتان بیاندازید، بلکه با توجه به مدل لباستان از النگوها و دستبندهایی استفاده کنید که لزوما شبیه هم نیستند اما یکدیگر را کامل می‌کنند.

برای مهمانی‌ها و یا مناسبت خاص، مثلا اگر یک پیراهن مشکی به تن دارید می‌توانید از چند النگوی طلایی در کنار دستبند مروارید درشت استفاده کنید. ترکیب طلا با مروارید، بر زمینه مشکی پیراهنتان، بسیار خاص و چشمگیر خواهد بود.  یا مثلااگر یک لباس آبی بلند به تن دارید می‌توانید از چند دستبند با رنگ مخالف مثل نارنجی و زرد استفاده کنید تا کمی رنگ‌های گرم به لباس‌هایتان اضافه کنید. با ترکیب رنگ‌های سرد و گرم در لباستان شما یک ترکیب بصری جذاب ساخته‌اید که شاید هیج کس نتواند چشم از شما بردارد.

عکس زیورآلات زیورآلات طلا زیورآلات دخترانه رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی

پس از ترکیب النگوها با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در کنار هم نترسید، چرا که النگوها در کنار هم ترکیب مدرن و جذابی به ظاهر خانم‌های جوان می‌دهد.

النگوها و دستبندهای باریک و ظریف هم برای لباس‌های آستین‌ کوتاه مناسب است که دست شما به خوبی مشخص است و ظرافت دستبند یا النگو روی دست کاملا مشهود است. همچنین می‌توانید دستبند یا النگوی ظریف خود را در کنار ساعت‌تان هم استفاده کنید که بسیار شیک خواهد شد. خیلی از برندهای تولید کننده ساعت در دنیا، انواع دستبند یا النگو را طراحی کرده‌اند که با ساعت‌های آن برندها ترکیب بسیار جذابی خواهد ساخت.

 

تعادل را فراموش نکنیم

در این حال که خلاق هستیم باید تعادل را هم برقرار کنیم. تعادل وقتی برقرار می‌شود که تک تک اعضای لباس و زیورآلات ما باهم هماهنگ باشد. فرقی نمی‌کند، از النگو طلا گرفته تا انگشترهای بزرگ و گوشواره های فانتزی، تعادل را می‌توان با هر شکل و فرمی ایجاد کرد، مهم این است که در چه چیزهایی را در کنار هم استفاده می‌کنیم، پس خودتان را محدود نکنید. می‌توانید از همه زیورآلات ته کمدتان استفاده کنید. هر کدام از آن‌ها می‌توانند به لباس ساده شما زرق و برق شگفت انگیزی بدهند و توجه همه را به سمت شما جلب کنند.

استفاده از زیورآلات بزرگ و پر زرق و برق مثل یک گوشواره با نگین‌های بزرگ یا یک گردنبند سنگین و پهن می‌تواند برای بعضی لباس‌های ساده بهترین گزینه باشد. اما نه در کنار هم! گردنبندهای پهن و باریک با نگین‌ و سنگ‌های درشت بهترین گزینه برای جلب توجه‌ها به سمت صورت است و به خاطر کوتاه بودنشان بهتر است با لباس کاملا یقه بسته و یا یقه باز استفاده شود تا تداخلی با یقه لباس نداشته باشد. نکته مهم استفاده از گردنبندهای درشت و پهن اینجاست که نباید با گوشواره یا گردنبند دیگری استفاده شوند. این گردنبندها به تنهایی آنقدر جذاب هستند که نیازی به زیورآلات دیگر در کنار آن‌ها نخواهید داشت.

 

چه انگشتری را در کجا استفاده کنیم

بعد از انتخاب دستبند و النگو، نوبت به انتخاب انگشتر می‌رسد. انتخاب اینکه چه انگشتری در دست کنیم علاوه بر هماهنگی با لباس، لازم است دستبند، النگو و ساعت ما نیز هماهنگ باشد. مثلا اگر دستبند طلا به دست دارید، خیلی بهتر است که از انگشتر طلا استفاده کنید. برای انواع مدل های دستبند طلا ، می‌توانید از حلقه‌های ساده طلا، یا اگر می‌خواهید گرانبهاتر باشد از انگشتر طلا با رنگ همسان که با سنگ‌های قیمتی تزیین شده استفاده کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به انگشترهای بزرگ و تزیین شده با سنگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید با توجه به رنگ پوستتان سنگ یا نگین انگشترتان را انتخاب کنید. یا اینکه نگینی انتخاب کنید که با نگین‌های دیگر زیورآلاتتان هماهنگ باشد. نگین انگشتر با توجه به سلیقه و بودجه شما می‌تواند از سنگ‌های قیمتی ساخته شود، یا اینکه بدل باشد و قیمت ارزانی داشته باشد.

عکس زیورآلات زیورآلات طلا زیورآلات دخترانه رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی

یکی از پرطرفدارترین زیورآلات در میان خانم‌ها و آقایان ایرانی، زیورآلات نقره هستند. انگشترهای نقره تزیین شده با نگین‌ها یا سنگ‌های رنگی، دوباره بازار داغی پیدا کردند و با طراحی‌های جدید دل خیلی از جوان‌ها را به دست آورده‌اند. انواع انگشترهای نقره با طرح‌های جدید را می‌توانید در میان برندهای ایرانی و خارجی جستجو کنید.

در طراحی انگشترهای امروزی به جز طلا و نقره، از متریال مختلف دیگر نیز زیاد استفاده می‌کنند. متریالی مانند استیل، برنج، تیتانیوم، مس و غیره که می‌توان آن‌ها را با هر دستبند و النگوی بدل ست کرد.

انگشتان پر از انگشتر

با توجه به اینکه چقدر با دستانتان کار می‌کنید انگشترتان را انتخاب کنید. برای یک روز عادی در سر کار، بعضی‌ افراد ترجیح می‌دهند که حلقه ساده به دست داشته باشند تا راحت‌تر با دستانشان کار کنند. اما اگر شما زیورآلات بیشتر و برجسته می‌پسندید، می‌توانید تعداد حلقه‌ها را بیشتر کنید و از چندین حلقه برای هر انگشت استفاده کنید. به این مدل Layering می‌گویند. ایده‌های مختلف این مدل را می‌توانید در اینجا ملاحضه کنید.

همینطور که دیدید می‌توان چندین انگشتر یا دستبند را به صورت ترکیبی در کنار هم استفاده کرد ( Layering ) شما همچنین می‌توانید گردنبندها را هم باهم ترکیب کنید. یکی از جدیدترین مدل‌های گردنبند، ترکیب چند زنجیر نازک و ظریف با اندازه‌های متفاوت از هم است که به صورت لایه به لایه روی گردن قرار می‌گیرند و ظرافت و زیبایی خاصی به شما می‌دهند. گردنبندهای چند لایه نیز می‌توانند جنسی از طلا، نقره یا بدلیجات داشته باشند.

به این ترتیب شما می‌توانید سری به جعبه جواهرات قدیمی خود بزنید و زیورآلات قدیمیتان را کنار هم امتحان کنید و یک ترکیب جدید و منحصربه‌فرد طراحی کنید. چه کسی می‌داند شاید بتوانید استعداد طراحی زیورآلات و لباس در خود پیدا کنید که قبلا آن را نشناخته‌اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ