مرگ یک زن باردار در زلزله شب گذشته تهران / ۹۷ تن مجروح شدند

0

«بهمن خطیبی» فرماندار ملارد با بیان اینکه در نتیجه وقوع زلزله ملارد در چهارشنبه شب هیچ مصدومی نداشتیم، افزود: اما ترس از وقوع زلزله و فرار سببب مرگ یک زن باردار و مصدومیت ۲۰ نفر از شهروندان این منطقه شد.

خطیبی فرماندار ملارد تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران شهرستان ملارد تشکیل شد و نیروهای امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

فرماندار ملارد با بیان این که نیروهای امدادی این شهرستان در محدوده شهری و روستایی اکیپ های بازرسی میدانی تشکیل دادند، افزود: در بررسی ها مشخص شد، خساراتی جزئی به دو واحد مسکونی خالی از سکنه روستای اختر آباد وارد شده است.

وی گفت: از مجموع ۲۰ مصدوم زلزله شهرستان ملارد ۱۲ تن به صورت سرپایی درمان و هشت تن نیز به بیمارستانهای تامین اجتماعی شهریار و بیمارستان های کرج منتقل شدند.

فرماندار ملارد تصریح کرد: در ساعت های اولیه وقوع زلزله ترافیک سنگینی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ملارد مشاهده شد که پس از گذشت دو ساعت ترافیک در این جاده ها آرام و روان است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: تمامی مدارس، سوله های دولتی و تفرجگاههای شهرستان ملارد برای اسکان شهروندان مهیا شده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

خطیبی خاطرنشان کرد: خسارات احتمالی وقوع این زلزله بلافاصله ارزیابی خواهد شد.

زمین لرزه ۵.۲ درجه ریشتری که ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه پایتخت را لرزاند، کانون آن شهر ملارد در سه کیلومتری تهران و هفت کیلومتری مشکین دشت استان البرز بوده است.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات آخرین آمار را اعلام کرد:

عمق زلزله : ۷ کیلومتری

زمان : ۲۳:۲۷

پس لرزه : ۱۲ مورد

مکان : شهر ملارد

استان های متاثر : تهران، البرز، قزوین، قم، گیلان و مرکزی

مصدوم : ۹۷ نفر

البرز : ۵۰ نفر

تهران : ۳۴ نفر

ساوه : ۱۲ نفر

قزوین : ۱ نفر

فوتی : ۱ نفر (البرز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ