علی اصغر برهمند کیست؟ آیا می توان زلزله را پیش بینی کرد؟

2

رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی مدعی شد که زلزله تهران را دو روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودم.

علی اصغر برهمند ضمن اشاره به موضوع وقوع زلزله های فراوان در کشور و سایر نقاط جهان احتمال منحرف شدن محور زمین را مطرح کرده، گفت: کند شدن سرعت زمین نیز تأثیری در هسته زمین گذاشته که این کاهش سرعت باعث آشوب در هسته زمین می شود.

وی با بیان اینکه با فعل و انفعالاتی این موج آشوب می تواند به طور اتفاقی به برخی نقاط برخورد کند، افزود: در خیلی از کشورهای جهان زلزله ها در حال رخ دادن است و باتوجه به آسیب پذیری برخی نقاط احتمال هرگونه تغییر در زمین وجود دارد.

زلزله کرمانشاه زلزله تهران پیش بینی زلزله بیوگرافی علی اصغر برهمند اخبار مشهد

رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی گفت: من هیچ درآمدی از موضوع پیش بینی زلزله تا به حال نداشته ام و درگیر زندگی عادی هستیم و فرصت رصد تمام زلزله ها نیست؛ اما امکان پیش بینی زلزله ها تا ۷۰ درصد وجود دارد.

وی افزود: زلزله تهران را دو روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودیم همچنین زلزله کرمانشاه را نیز چهار روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودیم.
برهمند با اشاره به این مطلب که زلزله قابل پیش بینی است و متاسفانه مجامع علمی به سختی مانند دوران گالیله در برابر پذیرفتن این موضوع مقاومت کرده اند، تصریح کرد: زلزله در یک شب بوجود نمی آید و حداقل شش ماه قبل از وقوع جمع آوری انرژی در یک نقطه را می توانیم با استفاده از ماهواره های زمین شناسی بدست آوریم.
وی افزود: این پیش بینی را رایگان در اختیار مسئولان قرار می دهیم؛ اما دائم در معرض تهمت و شکایت قرار می گیریم و مسئولان به این پیش بینی ها توجه نکرده اند؛ اما باید بدانند ما یار آنها هستیم تا بتوانند نیروها را زودتر آماده باش زده و بهتر مدیریت داشته باشند و آرزو داریم روزی بتوان زلزله را در سراسر دنیا پیش بینی کرد.
رئیس گروه توسعه ایده های دانش بنیان گفت: قصد داریم خطرات را از قبل پیش بینی کنیم و برای این امر نیاز به امکانات و حمایت مسئولان داریم.
وی تصریح کرد: آمار زلزله های بررسی شده نشان می دهد که از ۶۵ زلزله پیش بینی شده تعداد ۶۲ مورد آن با تخمین ریشتر به وقوع پیوسته است و قابل ذکر است که باتوجه به ۱۰ سال پشتوانه علمی با هزینه شخصی در این زمینه طول و عرض جغرافیایی محل زلزله را می توانیم ارائه کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. ایمان می گوید

    سلام آقای دکتر. من چند نقد اساسی به حرف های شما دارم. اول اینکه فرمودید که زلزله کرمانشاه را پیش بینی کرده اید. این حرف صحیح نیست. من کل کانال شما را زیر و رو کردم و تنها مورد مرتبط با پیش بینی زلزله کرمانشاه که در آن مشاهده شد و شما خودتان هم به آن استناد کردید، پاسخ به یک شهروند ساکن شرق کشور بود که به ایشان گفته بودید، بعید میدانید زلزله بالای سه ریشتر در آن منطقه بیاید و زلزله ها بیشتر به سمت غرب کشور رفته اند (اشاره به فعال شدن گسل های غرب کشور و لرزه های خفیفی که اتفاق افتاده بود). آیا این را می توان پیش بینی زلزله ۷ ریشتری در کرمانشاه به حساب آورد؟ در رابطه با زلزله تهران، پیش بینی شما جنوب مازندران و شمال تهران و البرز بود، اما زلزله در ملارد و تقریبا در جنوب تهران به وقوع پیوست که کلا یک گسل متفاوت نسبت به مورد پیش بینی شما است. ضمن تقدیر از جنابعالی برای اینکه حداقل برای پیدا کردن یک راه حل تلاش می کنید، خواهش می کنم دقیقا مشخص فرمایید که روش شما بر پایه علم زمین شناسی است و نیاز به میلیاردها تومان بودجه و دستگاه دارد یا اینکه بر مبنای تحلیل آمار لرزش ها در نقاط مختلف است؟

  2. حسن می گوید

    فقط کافی است سری به لینک زیر بزنید تا راز مگوی ایشان برملا شود!!

    http://jneh.usb.ac.ir/article_2444_a5372276298c8528044b47a3f5c6175d.pdf

    ایشان بر اساس کار یک دانشمند چینی که مدعی بود بر اساس شکل ابرهایی که در امتداد گسل تشکیل می شود می توان زلزله را پیشبینی کرد عمل می کند و مطلب رازآلود خاصی نیست که آمریکایی ها خبر نداشته باشند یا ماهواره ویژه ایشان باشد. دانشمند چینی سالها قبل وبلاگی داشت که عاقبت به خیر نشد و حامی مالی پیدا نکرد. حالا گل پسر مشهدی کار ایشان را که قبلا زمان دانشجویی مقاله آش را هم داده و با یک سرچ ساده در گوگل یافت کردم آنچنان مخوف و راز آلود جلوه می دهد که انگار به منبع امور غیبی دسترسی یافته است