واکنش فدراسیون ژیمناستیک به حضور دختر ایرانی بی حجاب در مسابقات مالزی

0

حضور دختر ایرانی با لباس نامناسب در مسابقات مالزی بدون هماهنگی فدراسیون ژیمناستیک بوده است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: دختر ژیمناستیک‌کار ایرانی از طریق فدراسیون به مسابقات اعزام نشده و به صورت شخصی به مالزی رفته است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: دختر ژیمناستیک‌کار ایرانی از طریق فدراسیون به مسابقات اعزام نشده و به صورت شخصی به مالزی رفته است.

حضور دختر ژیمناستیک‌کار ایرانی که با لباس نامناسب در یکی از رقابت‌های بین‌المللی ژیمناستیک که در مالزی برگزار شده بود حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت.

زهرا اینچه درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص این موضوع گفت: این دختر از طریق فدراسیون به مسابقات اعزام نشده و به صورت شخصی به مالزی رفته است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که این فدراسیون چه واکنشی در قبال کسانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه ما تابع وزارت ورزش هستیم اما آنچه مسلم است شرکت در مسابقات بین‌المللی که بدون هماهنگی با فدراسیون باشد تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: حتی از رئیس هیئت استان البرز هم موضوع را پیگیری کردم که او هم بی‌‌اطلاع بود. البته پیش از حضور من در فدراسیون ژیمناستیک هم برخی دختران ایرانی در این مسابقات شرکت کرده بودند. ضمن این که مسابقات مالزی به هیچ عنوان مسابقات معتبری نیست و فاقد شناسنامه است.

اخیراً تصاویری از حضور یک ژیمناست دختر ایرانی در رقابت‌هایی به میزبانی شهر کوالالامپور در کشور مالزی منتشر شده که در آنها حجاب و پوشش مناسبی از سوی این دختر نوجوان دیده نمی‌شود. لباس مخصوص ژیمناستیک این ورزشکار دختر درست مانند همان لباسی است که ورزشکاران غیر مسلمان در زمان مسابقه بر تن می‌کنند.

در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که نقش فدراسیون در این اتفاق چیست؟ محسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در این باره اظهار داشت: اعزام‌های فدراسیون همگی با هماهنگی شورای برون‌مرزی و زیر نظر وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود. ما امسال ورزشکارانی را به قزاقستان، مغولستان، اسلوونی و ژاپن اعزام کرده‌ایم و اعزام به هنگ‌کنگ را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود اعزام این ژیمناست به مالزی زیر نظر فدراسیون بوده، درست نیست و ما چنین اعزامی را در برنامه‌های خود نداشته‌ایم. با این حال پیگیری لازم درباره این موضع را انجام خواهیم داد. ضمن اینکه حراست فدراسیون نیز روز گذشته (یکشنبه) در این باره با رئیس فدراسیون صحبت کرد تا در جریان ماجرا قرار بگیرد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: این رویداد در سطح باشگاهی بوده و فردی که عنوان می‌شود در اعزام دخالت داشته، حتی خودش هم یک باشگاه ثبت شده ندارد. نکته دیگر این است که رئیس هیئت کرج هم در جریان این اعزام نبوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ