هر که خوابش بیش حقوقش بیشتر / طنز

0

خوشبختانه امروز زحمت‌های دولت به بار نشسته و عدالت در تمامی نقاط زندگی ما نهادینه شده. به شکلی که الان فرق نمی‌کند دکتر باشید، مهندس باشید، کارگر باشید، کارمند شهرداری باشید یا حتی نماینده. در هر صورت از حقوق‌تان ناراضی هستید!

مثلا آقای جعفرزاده ایمن آبادی گفته: «حقوق مجلس فاجعه است؛ در دانشگاه می‌خوابیدم هشت میلیون می‌گرفتم!» یعنی قدیم این شکلی بود که پول‌مان را می‌گذاشتیم بانک یا یک موسسه‌ای، خواب سرمایه‌مان را می‌گرفتیم. الان می‌توانیم خواب خودمان را هم بگیریم. ظاهرا ایشان هم قبلا داخل دانشگاه می‌خوابیده، سر برج که پیامک حقوق هشت میلیونی می‌آمده از خواب می‌پریده. بعدش هم آن‌قدر رییس دانشگاه آمده سر کلاس و گفته: «دکتر پاشو برو سر جات بخواب، سرما می‌خوری» که زابراه شده و عطای تدریس را به لقایش بخشیده و آمده مجلس به امید یک خواب آرام‌تر و مزاحمت کمتر دیگران. ولی متاسفانه شاهد این هستیم که در مجلس بسیاری از نمایندگان رعایت بقیه را نمی‌کنند و جوری فریاد دو و چهار سر می‌دهند که پرندگان بالای سقف بهارستان هم می‌پرند، چه برسد به نماینده‌ای که همان بغل خوابیده. در نتیجه اصلا به حقوقش نمی‌ارزد و خواب به آدم زهرمار می‌شود.

از دیگر مصادیق خواب با حقوق، خواب کارمندی است. ولی کارمندان باید مدام وسط خواب‌شان بیدار شوند و بگویند «برو فردا بیا» یا «برو هفته بعد بیا» که باعث بی‌کیفیت شدن خواب و در نتیجه کمتر بودن حقوق می‌شود.

این هم که می‌بینید بیکارها حقوق نمی‌گیرند، به‌خاطر این است که داخل خانه می‌خوابند و داخل خانه هم کسی کت و شلوار تنش نیست. همین‌ها اگر با کت و شلوار و ژست مدیریتی می‌خوابیدند، الان زیر چهار میلیون درآمد نداشتند!

قانون- مهرشاد مرتضوی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ