بازداشت ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ۱۲ پلیس در اراک

0

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۱۰۰ ‌اغتشاش‌گر‌ در تخریب‌های اراک دستگیر شدند، گفت: با هرگونه تجمع غیرقانونی به‌شدت برخورد می‌شود.

به گزارش تسنیم سیدعلی آقازاده در گفت‌و‌گو با شبکه آفتاب استان مرکزی اظهار داشت: حوادث تلخ غروب روز نهم دی ماه در شهر اراک متأسفانه کام خیلی از شیفتگان ایران اسلامی و مردم خوب شهر اراک را تلخ کرد.

وی افزود: شب گذشته عده‌ای به‌ظاهر به نام اعتراض به گرانی‌ها آمدند و اموال عمومی شهر را تخریب کردند و ما هم در شورای تأمین با وجود اینکه می‌توانستیم برخورد بکنیم گفتیم برای بار اول مدارا بکنیم چرا که ممکن است بین اینها مردمی باشند که می‌خواستند اعتراض خود را به‌آرامی نشان دهند، ما با این افرادی که با صداقت آمدند سعی کردیم کمترین برخورد را از نظر قهری داشته باشیم.

آقازاده تصریح کرد: متأسفانه گروه مهاجم با حمله به اماکن عمومی و حمله به مأموران انتظامی ما حدود ۱۲ نفر از نیروهای انتظامی استان را مضروب کردند که دو نفر از این مأموران با چاقو مجروح شدند که یکی از افسران اکنون در بیمارستان در بخش آی‌سی‌یو بستری است که ریه این افسر فداکار متأسفانه پاره شده است.

استاندار عنوان کرد: کسانی که بدون مجوز اقدام به تجمع و راهپیمایی کنند حتماً با برخورد قهری و برخورد قانونی مأمورین حافظان نظم و براساس مصوبه شورای تأمین و شورای امنیت کشور مواجه خواهند شد.

آقازاده ادامه داد: از خانواده‌ها درخواست داریم تا حتماً مراقب فرزندانشان باشند و اجازه ندهند که احساسات پاک آنها دستخوش سوء استفاده عده‌ای اغتشاشگر قرار گیرد چراکه ما برخی از این افراد را دستگیر کردیم که سوابق شرارت و سوابق جرائم اجتماعی زیادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شب گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را که در تخریب‌ها شرکت کردند دستگیر کردیم و فکر می‌کنیم که ظرف چند روز آینده با اطلاعاتی که به‌دست می‌آوردیم و بررسی دوربین‌های مداربسته از جمله شعب بانک و سردرورودی فرمانداری اراک که مورد تعرض قرار گرفته بود تعداد بیشتری از مهاجمان شناسایی و دستگیر شوند.

آقازاده ادامه داد: این تحرکات از سوی ضدانقلاب و جزئی از اراذل و اوباش اتفاق افتاده و حتماً هم با اینها برخورد می‌شود که عده‌ای از آنها شناسایی شدند، هم تلفن‌های آنها ردشان گرفته شده و اسامی آنها در حال شناسایی است.

وی اضافه کرد: از همه شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌خواهم که هوشمندی خودشان را حفظ کنند و حتماً با این‌هایی که به‌صورت غیرقانونی و به‌صورتی بسیار خشن این حرکات را انجام داده‌اند برخورد خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ