گزارش عملکرد شرکتها / قپیرا ، نساجی بروجرد و پالایش نفت کرمانشاه

0

آخرین وضعیت عملکرد برخی شرکتهای بورس به شرح زیر می باشد :

شرکت قند پیرانشهر پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ماه ۹۳ را با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال مبلغ ۱۹۸۸ریال و با سرمایه ۱۴۰ میلیارد ریال مبلغ ۱۴۲۰ ریال و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال در بهمن ماه سال جاری مبلغ ۸۲۷ ریال اعلام کرده است و طی دوره ۶ ماهه نخست امسال با اختصاص ۴۶۰ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۵۶ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

به گزارش ساتین : بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت تصمیم دارد برای سال مالی ۹۳ معادل ۶۰ درصد از سود خالص سال مالی ۹۳ را به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.

قپیرا” پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را با سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریال در نخستین پیش بینی مبلغ ۱۱۴۷ ریال و در تآخرین پیش بینی مبلغ ۱۴۲۹ ریال اعلام کرده بود که طبق صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ ۱۴۹۳ ریال تحقق یافته است.

این شرکت در مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۴ تیر ماه ۹۲ سرمایه خود را از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش داد و در این مجمع با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال به ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته موافقت شد و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیئت‏مدیره تفویض کرد و در جلسه هیئت مدیره مورخ ۱۲ آذر ماه ۹۲ سرمایه خود را از مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش داده است که در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۲ افزایش سرمایه یاد شده به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است این شرکت اعلام کرد، کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته به علت افزایش پیش بینی نرخ تفاله خشک و ملاس است که از بهای تمام شده کالای فروش رفته بازیافت شده است .

شرکت نساجی بروجرد پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را در اسفند ماه ۹۱ به صورت حسابرسی شده به مبلغ ۱۱۸ ریال، در مرداد ماه ۹۲ به مبلغ ۱۳۸ ریال و در آذر و بهمن ماه ۹۲ به صورت حسابرسی شده مبلغ ۱۶۲ ریال اعلام کرده است و طی ۶ ماه با اختصاص ۱۴۰ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۸۶ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت در نظر دارد مبلغ ۷۰ ریال را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ۹۲ پیشنهاد کند.

نبروج” پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۱ را در نخستین پیش بینی مبلغ ۹۷ ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ ۲۱۱ ریال اعلام کرده بود که بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده سود هر سهم سال مالی ۹۱ به مبلغ ۲۹۱ ریال محقق شده است.

شرکت پالایش نفت کرمانشاه پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را در بهمن ماه ۹۱ مبلغ پنج هزار و ۸۷۳ ریال و در بهمن ماه سال جاری پنج هزار و ۱۱۹ ریال مبلغ اعلام کرده بود و در دوره ۹ ماهه با اختصاص ۳۵۳۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۶۹ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است.

این شرکت دلایل تغییر جزئیات پیش بینی را اعلام نکرده است.

 شایان ذکر است که با توجه به تغییر پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ در بازه زمانی کمتر از یک ماه، از شرکت درخواست شد به لحاظ اعتبار بخشی اطلاعات، قبل از عرضه اولیه سهام، نسبت به دریافت اظهار نظر حسابرس در خصوص پیش بینی پیوست اقدام کند،

پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷۲ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۱۷۰ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۳۴ درصد افزایش و سود خالص ۴۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید، قیمت محصولات بر اساس ابلاغ مصوبه مورخ ۲۱ خرداد ماه ۹۲ هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص کیفی سازی محصولات ارزیابی و شناسایی شده است و مقدار فروش به پتروشیمی بیستون در سال ۹۲ به دلیل محدودیتهای عملیاتی شرکت مذکور تحقیق نیافته است و همچنین پیش بینی می شود مغایرت حسابها با شرکت پالایش نفت اراک با توجه به تعلق یارانه به مواد اکتان افزای خریداری شده از شرکت مذکور، در پایان سال مرتفع شود.

لازم به ذکر است مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده، زیان انباشته شرکت در پایان دوره ۶ ماهه، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال است.

شرمان” در سال مالی ۹۱ معادل ۱۲۰۶ ریال سود به ازای هر سهم مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده محقق کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ