چند بیکار ایرانی بیمه بیکاری می‎گیرند؟

0

جلسه و کارگاه آموزشی بیمه بیکاری با هدف  ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و تعامل دستگاههای اجرایی با حضور کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین برگزار شد.

یاوری در این کارگاه گفت: بیمه بیکاری مصوب سال ۶۶ است و تا سال ۸۱ میزان منابع و مصارف از تعادل خوبی برخوردار بود و مشکلی نداشتیم اما از آن پس با افزایش میزان مصرف دچار چالش شدیم.

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ شرایط کمی بهتر شد و با تشکیل کارگروه تخصصی بین اداره کار، تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای موضوع بیمه بیکاری مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهارداشت: در سال ۹۳ حدود ۲۴۵ میلیارد تومان، در سال ۹۴ حدود ۲۸۲ میلیارد تومان و سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان افزایش منابع داشتیم که این موفقیت با همکاری همه دستگاههای ذیربط و مدیریت منابع محقق شد. مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری قابل پرداخت است.

یاوری با بیان این که سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در اولویت قرار دهد و زمینه ارتقاء مهارت آنها را فراهم کند، خاطرنشان کرد: هزینه های مربوط به بازآموزی و تجدید و ارتقاء مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری پرداخت می شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون با تاکید بر این که با تشکیل کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و نیز کارگروه ملی تسهیل در کشور، مدت زمان رسیدگی به وضعیت بنگاههای اقتصادی مشکل دار کاهش یافته است، بیان کرد: در نیمه اول امسال ۱۶ هزار نفر از مقرری بگیران بیکاری برای کسب مهارتهای فنی و حرفه ای و بازآموزی مهارت و نیز تجدید مهارت به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند.با همکاری و تعامل می توان بسیاری از مشکلات حوزه بیمه ای را در کشور حل کرد.

۲۲۳ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند

یاوری با اعلام این که در کشور ۲۲۳ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که ۵۳ هزار نفر در استان تهران هستند، تصریح کرد: باید مراقبت کنیم تا هیچ کسی ناحق از این خدمات استفاده نکند.

وی در ادامه با تاکید بر این که بیمه بیکاری باید فقط به کسانی تعلق گیرد که واقعا بیکار باشند و اجازه نداریم این هزینه ها را به افراد شاغل دهیم، گفت: وظیفه داریم با صرفه جویی در کارها نسبت به متعادل کردن مصارف و منابع اقدام کنیم و نگذاریم هیچ حقی ضایع شود.

یاوری یادآور شد: مسئولان برای حمایت از مشاغل باید با تشکیل کارگروه های تخصصی در شهرستانها نیز پیگیری جدی داشته باشند تا بررسی امور با سرعت و دقت صورت گیرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مشکلات بنگاههای اقتصادی فقط مسائل کارگری نیست و برای حل آن نیازمند مشارکت همه دستگاهها هستیم که این کار در کارگروهها قابل دسترسی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳ میلیون نفر بیمه شده اصلی در کشور داریم و ۴۳ میلیون نفر مستمری و خدمات درمانی دریافت می کنند که فقط ۳.۵ میلیون نفر از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند

یاوری تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی پرداخت شد که ۵۹ هزار واحد ثبت نام کردند و ۲۵ هزار واحد به بانکها معرفی شدند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ