حسین عطایی ،پسر ۱۰ ساله ایرانی که جنجالی شد +عکس

0

روزنامه شهروند نوشت: شنبه گذشته برنامه حالا خورشید با اجرای رضا رشیدپور میزبان پسربچه ١٠ساله نابغه‌ای بود.

در سوال‌هایی که از حسین عطایی با عنوان نابغه و مخترع که میهمان این برنامه بود برای معرفی پرسیده شد؛ مشخص می‌شود این کودک طراح خودروهای مفهومی است و از ٣ سالگی کار طراحی خودرو را شروع کرده و نخستین اختراعش در ٨ سالگی بوده است.

مجری حالا خورشید بیوگرافی رضا رشیدپور بیوگرافی حسین عطایی اختراعات حسین عطایی اخبار کرج

حالا هم روی نرم‌افزارهای تخصصی طراحی خودرو کار می‌کند. کلاس پنجم ابتدایی است و سه سالی می‌شود که مدرسه را به‌طور غیرحضوری می‌گذراند. بیشتر وقتش را صرف طراحی خودرو و گذراندن کلاس‌های تخصصی مجتمع فنی تهران و جهاد دانشگاهی با دانشجویان می‌کند.

در قسمتی دیگر از صحبت‌های این کودک گفته می‌شود از شرکت تسلا موتورز و ولوو پیشنهاد کار داشته است، ولی شرکت‌های خودروسازی ایرانی تابه‌حال هیچ پیشنهادی شغلی به او نداده‌اند. در این برنامه عنوان شد حسین عطایی تاکنون ١۶اختراع داشته که ۶ مورد آن به ثبت رسیده و او تمام این افتخارات را لطف و عنایت خدا و تنها ١٠‌درصد را به اکتساباتی که تاکنون داشته است، مربوط می‌داند. اما مجری برنامه در قسمتی دیگر هم می‌گوید این کودک مشاور سازمان برنامه و بودجه و مشاور محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

مجری حالا خورشید بیوگرافی رضا رشیدپور بیوگرافی حسین عطایی اختراعات حسین عطایی اخبار کرج

البته بعد از پخش این برنامه محمدباقر نوبخت در صفحه اینستاگرامی خود تصویری از این کودک را منتشر و اعلام کرد چندی پیش در مراسمی او را به‌عنوان مشاور افتخاری سازمان برنامه و بودجه استان البرز انتخاب کرده است. پس از پخش برنامه حالا خورشید شایعاتی مبنی بر این‌که ادعاهای این کودک کذب است و تا به حال هیچ اختراعی به نام او در سامانه ثبت اختراعات به ثبت نرسیده، به وجود آمد و این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که عده‌ای از بیننده‌های برنامه حالا خورشید به شرکت تسلا و ولوو ایمیل زدند تا متوجه شوند آیا این ادعاها درست است یا خیر.

عده دیگری هم به این موضوع بسنده نکردند و مانند همیشه نارضایتی خود از ادعاها را با نوشتن فحش و بد و بیراه به برنامه و میهمان و مجری در صفحه اینستاگرامی رضا رشیدپور اعلام کردند.

واکنش رشیدپور به جنجال پسر بچه نابغه!

رشیدپور در پاسخ به حواشی ایجاد شده پس از حضور حسین عطایی در حالا خورشید گفت: بعد از گفتگوی من با حسین عطایی، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بحث های مختلفی ایجاد شد که لازم میدانم چند دقیقه ای درباره آنها با مردم صحبت کنم.

او ادامه داد: در برنامه لوح سپاسی را نشان دادیم که آقای نوبخت از ایشان تشکر کرده بود و حکم مشاوره مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان البرز را به حسین داده بود که طبیعتا یک سمت تشریفاتی است. بعد از برنامه از دفتر آقای نوبخت تماس گرفتند و توضیحاتی در رابطه با حکم حسین دادند و حکم مشاوره رییس سازمان برنامه و بودجه را تکذیب کردند.

رشیدپور افزود: “حسین عطایی در پاسخ به پرسش من گفت تسلا و ولوو از او خواسته اند برایشان طراحی کانسپت انجام دهد که با واکنش رسانه ها و مردم در شبکه های اجتماعی مواجه شد. من از مردم و رسانه ها تشکر میکنم که این مساله را پیگیری کردند، یکی از مزیت های شبکه اجتماعی همین شفاف سازی مسائل است. من هیچ واکنش منفی نسبت به این موضوع ندارم و میخواهم با پدر حسین عطایی در این رابطه گفتگو کنم.”

مجری حالا خورشید بیوگرافی رضا رشیدپور بیوگرافی حسین عطایی اختراعات حسین عطایی اخبار کرج

پدر حسین عطایی نیز درباره اتفاقات پیش آمده روی خط حالا خورشید گفت: “تسلا و ولوو از حسین برای شغل در تسلا دعوت نکردند. هدف تسلا از جذب نخبه ها در سن حسین برای ۱۰ سال آینده است. دعوت از حسین برای کار در خط تولید و شغل نبود در واقع از این نخبه دعوت کردند تا در نمایشگاهشان کانسپت بزند. بعد از برنامه از دفتر مدیرعامل سایپا بیش از ۸ بار تماس گرفتند.

او افزود: “از مرکز تحقیقات ایران خودرو چندین بار تماس گرفتند، پیشنهاد کردند حسین یک آرم جدید برای خودروی دنا طراحی کند و او این کار را انجام داد. مرکز تحقیقات ایران خودرو از حسین دعوت به همکاری کرد.”

عطایی گفت: “حسین از روزی که توانایی هایش را شناخته همزمان بر روی اخلاقش هم کار میکند. او جهان وطنی فکر میکند. این نقدها با حفظ احترام تاثیری بر روحیه حسین ندارد. حسین امروز ساعت ۱۱ در دفتر آقای نوبخت با ایشان جلسه دارد و من فیلمی از این دیدار تهیه و منتشر میکنم. حسین ۱۶ اختراع دارد اما بحث رونمایی اختراعاتش منوط به زمانی است که آنها را ثبت کند و او الان در پروسه ثبت اختراعاتش و ارائه اظهارنامه است.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ