ترامپ: چرا می گذارید مردم از کشورهای “چاله مستراح” به آمریکا بیایند!

0

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع مطلع از جلسه خصوصی روز پنج شنبه (دیروز) ترامپ با تعدادی از نمایندگان کنگره درباره وضعیت مهاجران در آمریکا خبر داده که طی آن ترامپ بار دیگر به شدت مخالفت خود را با ادامه حضور میلیون‌ها مهاجر غیر قانونی در آمریکا ونیز برنامه قرعه‌کشی سالانه “لاتاری” اعلام کرده است.

ترامپ در این جلسه با اشاره به حضور مهاجران از کشورهایی چون السالوادور، هائیتی و برخی از کشورهای آفریقایی در آمریکا گفته است: “چرا مردم کشورهایی را که چاله مستراح هستند، به آمریکا راه می دهیم؟”

او همچنین با اشاره به حضور صدها هزار مهاجر از کشور هاییتی گفته است: برای چه ما این تعداد مهاجر هاییاتیایی را می خواهیم؛ آنها را بیرون کنید.”

این نخستین باری نیست که ترامپ با سخنان توهین آمیز از حضور مهاجران در آمریکا انتقاد می کند و خواهان اخراج آنها از خاک آمریکا می شود. او هفته گذشته نیز در اظهاراتی توهین‌آمیز افرادی را که با مجوز لاتاری – قرعه کشی سالانه دریافت ویزای سفر به آمریکا – به خاک آمریکا می آیند را زباله کشورهایشان توصیف کرده بود.

بر اساس برخی آمارها بیش از ۱۰ میلیون مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند. بیشتر آنها از کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی هستند.

اظهارات توهین‌آمیز ترامپ در جلسه پنج شنبه و عدم تکذیب این اظهارات از سوی کاخ سفید انتقادات وسیعی از جانب برخی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره را در پی داشته است.

غالب نمایندگان کنگره اظهارات ترامپ درباره مهاجران را مغایر با سیاست درهای باز آمریکا در جذب نخبگان دیگر کشورها دانسته و تاکید کرده اند که ایالات متحده آمریکا در دهه‌ها و سده گذشته به واسطه جذب نخبگان و مهاجران از دیگر کشورها به رشد و شکوفایی اقتصادی رسیده است.

کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار سخنان ترامپ در جلسه خصوصی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای بدون تکذیب گزارش رسانه های آمریکا درباره اظهارات توهین‌آمیز ترامپ در توجیه موضع‌گیری ترامپ تاکید کرده که او برای منافع مردم آمریکا کار می‌کند نه دیگر کشورها.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ