هشدار درباره ماشین ظرفشویی را جدی بگیرید

0

ماشین ظرفشویی قطعا بشقاب‌های شما را بدون لک و پیس تحویلتان می‌دهد اما بر اساس جدیدترین تحقیقات این وسیله در عین حال می‌تواند محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها نیز باشد.

به گزارش خبرآنلاین، میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها می‌توانند همه جا باشند که البته این “همه جا” شامل بدن انسان هم می‌شود. بنابراین غافلگیرکننده نیست اگر متوجه شویم که وسایل آشپزخانه‌ای هم یکی از میزبان‌های آنها هستند.

با این وصف آیا همه افراد باید بابت این ماجرا نگران تجمع میکروب‌ها در ماشیتن ظرفشویی باشند؟ قطعا اینطور نیست. این نگران شامل حال همه نمی‌شود اما در این بین کسانی که دچار بیماری‌هایی هستند که به تبع آنها سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است باید برای حضور میکروب‌ها در ماشین ظرفشویی دلواپس باشند چون آنها با ریسک بالاتری نسبت به بقیه مواجهند.

مجله سلامت ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه بهترین ماشین ظرفشویی

وقتی پای مسکن گزیدن باکتری‌ها به میان می‌آید! ماشین‌های ظرفشویی به یک زیستگاه حسابی برای آنها تبدیل می‌شوند.

در ماشین ظرفشویی به طور دائم نوسان اتفاق می‌افتد؛ رطوبت به خشکی، دمای بالا به دمای خنک، کم و زیاد شدن اسیدیته. این وسیله همچنین ترکیبی از باقیمانده‌های غذایی و مواد شوینده را در خود دارد. با این اوصاف تنها برخی از باکتری‌های خاص در این فضا رشد می‌کنند.

در جدیدترین تحقیقات بر روی این موضوع تمرکز شده که دقیقا چه نوع باکتری‌هایی در این فضا (ماشین ظرفشویی) رشد می‌کنند. نتیجه کلی به دست آمده نشان داده، باکتری‌هایی که بیش از همه در این مکان رشد می‌کنند شامل سودوموناس، اسچریچیا و آسینه‌تو‌باکتر می‌شوند. همه این باکتری‌های دارای پاتوژن‌های فرصت طلب هستند که البته به طور عادی بی‌خطر محسوب می‌شوند اما می‌توانند سبب بروز عفونت برای افراد با سیستم‌های ایمنی در معرض خطر شوند.

در عین حال محققان می‌گویند ماشین ظرفشویی و سایر وسایل اینچنینی که محلی برای تجمع میکروب‌ها هستند برای افراد سالم بی‌ضرر محسوب می‌شوند اما افرادی که شرایط خاصی دارند و بیمار هستند نسبت به میکروب‌هایی که در این مکان‌ها رشد می‌کنند حساس می‌شوند. بنابراین افراد فوق باید در این رابطه احتیاط کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ