خانه / آخرین اخبار / واقعیت هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید؟

واقعیت هایی که در مورد ثبت شرکت باید بدانید؟

آیا تا کنون اتفاق افتاده که بخواهید خودتان کار شروع کنید؟یا شما به عنوان فریلنسر با شرکتهایی کار کرده اید که از شما قرار داد رسمی و کد اقتصادی خواسته اند؟ و یا برای درخواست وام، یا شرکت در یک مزایده به مشکل خورده اید؟

تمام سوالات بالا ممکن است برای همه افراد پیش بیاید و راه حل سوالهای فوق ثبت یک شرکت می باشد.شما با ثبت شرکت  و اخذ کد اقتصادی قادر خواهید بود به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز نموده ، قرار دادهای رسمی خود را داشته و در مزایده ها شرکت نمایید.

هزینه ثبت یک شرکت در شروع کار مبلغی حدود ۴۰۰ هزار تومان می باشد ولی یک سری نکات را در زمان ثبت شرکت باید مد نظر بگیریم.

نکات مهم در مورد ثبت شرکت:

۱-  نام شرکت باید سه سیلابی و کاملا فارسی باشد وبه طوری که بتوان معنی آن را در دهخدا پیدا کرد

۲-  اعضا، هیئت مدیره باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند

۳-  سهامداران رده سنی خاصی ندارند

۴-  اعضاء شرکت نباید چک برگشتی داشته باشند

۵-  در شرکت سهامی خاص نباید بازرسین با اعضا هیئت مدیره نسبت خانوادگی داشته باشند

مراحل ثبت شرکت:

ابتدا تائید نام شرکت با تنظیم اساسنامه و شرکتنامه و اظهار نامه صورت می گیرد.

و پذیرش اینترنتی را از سازمان و سایت ثبت شرکتها اخذ نموده و با پرینت دو برگی و امضاء همه اعضا و سهامدارات در زیر برگه ها و با ارائه وکالتنامه وکیلی به اداره پست برده و و برگه رسید پذیرش را پست می نمایید و پس از ۵ روز کاری ثبت شرکت انجام می گیرد و سپس برای دریافت پلمپ دفاتر و روزنامه رسمی اقدام می گردد .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت:

۱-  مدارک هویتی برابر اصل(کارت ملی و شناسنامه)

۲-  گواهی عدم سوء پیشینه همه اعضا و بازرسین(مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰)

نکته:

برای ثبت موسسه و ثبت شرکت در منطقه آزاد نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه نمی باشد.

موارد لازم جهت ثبت شرکت

کارفرما فقط کافیست که بداند مدارک ثبتی شرکت چه مواردی میباشد و چه چیزی مورد نیاز است

این موارد مهم به شرح ذیل می باشد:

۱-  نوع شرکت : که شامل مسئولیت محدود، سهامی خاص، تعاونی، تضامنی،سهامی مختلط، سهامی عام و موسسه و …

۲-  آدرس شرکت: که معمولا باید اداری معرفی گردد

۳-  اعضاء هیئت مدیره و تعدا سهام

۴-  دارندگان حق امضاء

۵-  نام شرکت

۶-  موضوع فعالیت شرکت

آیا پس از ثبت شرکت می توانم از وام و تسهیلات استفاده کنم؟

شما به اندازه ۱۰ برابر سرمایه اعلامی خود در اساسنامه شرکتی و بستگی به نوع فعالیت می توانید از وام و تسهیلات بانکی استفاده نمایید.

نکته:

وام و تسهیلات اکثرا به شرکت های سهامی خاص و تعاونی ها تعلق می گیرد.

ثبت شرکت در مناطق آزاد چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت در مناطق آزاد معافیت مالیاتی دارد.

اگر شما فعالیت خود را در منطقه آزاد معرفی نمایید می توانید از معافیت مالیاتی ۲۰ ساله در این مناطق استفاده نمایید.

مراقب افراد سود جو باشید!

کسانی که می خواهند یا قصد ثبت شرکت و تغییرات را دارند و به موسسات اعلام میکنند که کارشناس یا مشاور خود را بفرستند تا از روند کار و زمان انجام و هزینه اطلاعات کسب نمایند و موسسات اکثرا واقعیت ها ی موجود را به کارفرمایان اعلام نمی کنند؛

به طور مثال: شما هر چقدر که سرمایه اعلام می کنید ۲درصد واریزی تمبر نیاز دارد که کارفرما باید قبل از ثبت شرکت انجام  دهد که این مسئله متاسفانه واقعیت ندارد. و نوعی کلاهبرداری جهت اخذ مبلغ بیشتر می باشد.

مثال دوم:

اگر شما به عنوان کارفرما نیاز دارید که ثبت  شرکت یا تغییرات شرکت شما سریع انجام گیرد  و شما برای انجام کار خودممکن است به کارشناس مراجعه کنید  و این کارشناس  به شما زمان یک ماهه اعلام کند و به این نکته اشاره کند اگر می خواهید در زمان کمتری انجام گیرد باید هزینه اضافی پرداخت نمایید. در حالی که در واقعیت امر مراحل ثبت و تغییرات معمولا در عرض یک هفته یا ده روزه انجام می گیرد. و شما باید به این امر واقف باشید تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید.

نظرتان را ثبت نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

*