برنامه و نتایج جام حذفی اسپانیا ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ کوپا دل ری

0

نمودار جام حذفی اسپانیا ۲۰۱۹ ، نتایج جام حذفی اسپانیا ، زمان فینال جام حذفی اسپانیا ۲۰۲۰ ،قرعه کشی جام حذفی اسپانیا ۲۰۲۰

کوپا دل ری (به اسپانیایی: Copa Del Rey)، نام مسابقات فوتبالی است که هر سال بین تیم‌های اسپانیایی برگزار می‌شود. نام کامل آن، جام اعلیحضرت پادشاه فلیپه ششم است که به پادشاه فعلی اسپانیا، فلیپه ششم اشاره دارد. البته نام این مسابقات در طول تاریخ به دفعات تغییر کرده و رقابت‌ها با نام‌های مختلفی برگزار شده‌اند.

اولین دورهٔ این مسابقات در سال ۱۹۰۳ برگزار شد و طول تاریخ برگزاری آن از آن زمان، تیم فوتبال بارسلونا با ۳۰ بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها است. در سال ۲۰۱۱، رئال مادرید که در برابر بارسلونا به قهرمانی رسیده بود به شهر مادرید برگشته بود و طبق رسم این تیم، بازیکنان سوار بر اتوبوسی روباز درحال برپایی جشن قهرمانی در میدان سیبلس شهر مادرید بودند که در این بین جام از دست سرخیو راموس رها شد و با رفتن به زیر چرخ‌های اتوبوس تقریباً از بین رفت که بعد از این حادثه جامی جدید برای این رقابت‌ها ساخته شد.

تا سال ۲۰۱۹ ۱۱۷ دوره از این جام برگزار شده و ۱۴ تیم موفق شده‌اند حداقل یکبار قهرمان این جام شوند بارسلونا با ۳۰ قهرمانی و اتلتیک بیلبائو با ۲۳ قهرمانی پرافتخارترین تیمهای این مسابقات هستند

تیم قهرمانی آخرین پیروزی در فینال نایب قهرمانی آخرین شکست در فینال
بارسلونا
۳۰
۲۰۱۸
۱۱
۲۰۱۹
اتلتیک بیلبائو
۲۳
۱۹۸۴
۱۴
۲۰۱۵
رئال مادرید
۱۹
۲۰۱۴
۲۰
۲۰۱۳
اتلتیکو مادرید
۱۰
۲۰۱۳
۹
۲۰۱۰
والنسیا
۸
۲۰۱۹
۹
۱۹۹۵
رئال زاراگوزا
۶
۲۰۰۴
۵
۲۰۰۶
سویا
۵
۲۰۱۰
۴
۲۰۱۸
اسپانیول
۴
۲۰۰۶
۵
۱۹۵۷
رئال اونیون
۴
۱۹۲۷
۱
۱۹۲۲
رئال سوسیداد
۲
۱۹۸۷
۵
۱۹۸۸
رئال بتیس
۲
۲۰۰۵
۲
۱۹۹۷
دپورتیوو لاکرونیا
۲
۲۰۰۲
Arenas
۱
۱۹۱۹
۳
۱۹۲۷
رئال مایورکا
۱
۲۰۰۳
۲
۱۹۹۸

برنامه و نتایج یک هشتم بازیهای جام حذفی اسپانیا

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل‌ری، بعدازظهر روز (جمعه) در مقر فدراسیون فوتبال اسپانیا واقع در شهر مادرید برگزار شد و ۱۶ تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.

۱۳۹۸/۱۱/۰۸
تنریف ۲ ۳ بیلبائو
۱۳۹۸/۱۱/۰۹
رایو وایه کانو ۰ ۲ ویارئال
لئونسا ۰ ۰ والنسیا
باداجوز ۲ ۳ گرانادا
ساراگوسا ۰ ۴ رئال‌مادرید
رئال‌سوسیداد ۳ ۱ اوساسونا
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
بارسلونا ۵ ۰ لگانس
میراندس ۳ ۱ سویا

نتایج یک شانزدهم بازیهای جام حذفی اسپانیا ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰

در آخرین شب از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری، پنجشنبه شب پنج دیدار برگزار شد که در مهترین آنها تیم فوتبال اتلتیکومادرید در خانه تیم دسته سومی کولتورال لئونسا با نتیجه ۲ بر یک به شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند.

برای اتلتیکومادرید آنخل کورئا در دقیقه ۶۲ گل نخست را به ثمر رساند اما کاستاندا در دقیقه ۸۳ گل تساوی را برای کولتورال لئونسا زد. این نتیجه تا پایان وقت‌های معمول ادامه یافت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود جایی که سرخیو بنیتو در دقیقه ۱۰۸ دومین گل تیم میزبان را به ثمر رساند تا نتیجه‌ای غیرمنتظره برای این مصاف رقم بخورد و شاگردان دیه‌گو سیمئونه خیلی زود با جام حذفی اسپانیا وداع کنند.

در دیگر بازی‌ها رئال بتیس پس از تساوی ۲-۲ در خانه رایو وایکانو در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و از صعود باز ماند. لگانس با یک گل در خانه تیم دسته سومی «اِبرو» پیروز شد و جواز صعود گرفت. میراندس دسته دومی نیز در وقت‌های اضافی با نتیجه ۲ بر یک بر میهمان لالیگایی‌اش سلتاویگو غلبه و این تیم را حذف کرد.  همچنین ایبار دیگر تیم لالیگایی رقابت‌ها با قبول شکست ۳ بر یک مقابل تیم دسته سومی «باداخوس» از صعود به مرحله یک هشتم نهایی باز ماند.

۱۳۹۸/۱۱/۰۲
الچه ۱ ۱ بیلبائو
ایبیزا ۱ ۲ بارسلونا 
یونیونیستاس ۱ ۳ رئال‌مادرید 
خیرونا ۰ ۳ ویارئال
لوگرونس ۰ ۱ والنسیا
تنریف ۲ ۱ وایادولید
رئال‌سوسیداد ۲ ۰ اسپانیول
بادالونا ۱ ۳ گرانادا
۱۳۹۸/۱۱/۰۳
میراندس ۲ ۱ سلتاویگو
ابرو ۰ ۱ لگانس
لئونسا ۲ ۱ اتلتیکومادرید
رایو وایه کانو ۲ ۲ بتیس

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ