بازیگر زن سریال خانه به دوش درگذشت +علت بیماری

1

سیما حاجی خانی که با بازی در نقش محبوبه در سریال تلویزیونی خانه به دوش در سال ۱۳۵۲ به شهرت رسید، درگذشت. پیکر او صبح روز گذشته پس از تشییع توسط خانواده و تعدادی از دوستانش در آرامگاه بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

علت مرگ بازیگران بیوگرافی سیما حاجی خانی بیماری بازیگران بازیگران قبل از انقلاب بازیگران سریال خانه به دوش

سیما حاجی خانی بازیگر سریال خانه به دوش

بازی در مجموعه های تلویزیونی «طلاق» (۱۳۵۵)،«خانه بی زن» (۱۳۵۲) و خانه به دوش (مراد برقی) و فیلمهای «صدای صحرا»(۱۳۵۴)،«مراد برقی و هفت دخترون» (۱۳۵۳)، عیالوار (۱۳۵۲) و «غریبه» (۱۳۵۱) از فعالیتهای وی به شمار می رود.وی پس از انقلاب فعالیتی در عرصه هنر نداشت.

وی در اواخر عمر گرفتار سرطان بود و در نهایت بر اثر عوارض همین بیماری نیز چشم از جهان فرو بست.

سیما حاجی خانی معروف به نگار در روز چهارم آبان ماه ۱۳۳۴ در شهرستان ابهر به دنیا آمد.

وی برای اولین بار در سال ۱۳۵۰ به پیشنهاد نصرت الله کنی (فیلمبردار) در فیلم «محلل» به کارگردانی نصرت کریمی ایفای نقش نمود.

نگار سپس در فیلم «غریبه» (سال ۱۳۵۱)، «عیالوار» (سال ۱۳۵۲)، «صدای صحرا» (سال ۱۳۵۴) و در فیلم «چلنگر» (اطلاعاتی در دست نیست) به عنوان آخرین بازی اش کار کرد که این فیلم برای همیشه نیمه تمام ماند.

معروف ترین کار او سریال «خانه به دوش» (مراد برقی) در سال ۱۳۵۲ به کارگردانی و بازی پرویز کاردان است که در ۸۳ قسمت ساخته شد.

علت مرگ بازیگران بیوگرافی سیما حاجی خانی بیماری بازیگران بازیگران قبل از انقلاب بازیگران سریال خانه به دوش

نگار در نقش محبوبه در کنار روح الله مفیدی، اصغر سمسارزاده و زنده یادان ناصر گیتی جاه و مینو در این سریال بازی کرد که به دلیل استقبال بی سابقه نسخه ای سینمایی آن به نام «مراد برقی و هفت دخترون» به کارگردانی پرویز کاردان و نویسندگی احمد بهبهانی در سال ۱۳۵۳ ساخته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    آخر و عاقبت هممون اینه ، هنوز دنبال کارها و بدعتهای تازه ای چون رفتن عکس خانمها رو …. واقعاً متاسفم!!!!!