پشت پرده انتشار فیلم جلسه انتخاب رهبر در سال ۶۸ +فیلم

0

از جلسه ویژه خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ که منجر به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام خمینی(ره) شد، تا کنون قطعات کوتاهی از سخنان برخی اعضای خبرگان و همچنین شخص مقام معظم رهبری منتشر شده است. اما اخیراً فیلم‌های کامل‌تری از این جلسه توسط یک روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا به نام “شاهد علوی” برای نخستین بار در فضای مجازی منتشر شد.

هدف این روزنامه‌نگار و رسانه‌های حامی او این بود که با انتشار این فیلم شبهاتی در خصوص رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد کنند؛ اما با روشنگری‌های بزرگان نظام و همچنین انتشار فیلم بخش‌های دیگری از آن جلسه حدود ۱۰ روز پس از این ماجرا، توطئه آنها خنثی شد.

در این مدت تناقض‌گویی‌های شاهد علوی در شبکه بی‌بی‌سی و مطالب منتشرشده در کانال تلگرامی‌اش ثابت کرد که این ماجرا یک توطئه‌ از پیش تعیین شده بوده است.

او در مصاحبه‌های خود با بی‌بی‌سی اعتراف می‌کند که مسئله‌ رفراندوم که در این جلسه بیان می‌شود، مربوط به قانون اساسی است و ربطی به انتخاب رهبر ندارد. علوی برای ماله کشی روی تأکید بر مسئله‌ی رفراندوم در روزهای اولیه انتشار فیلم اعلام می‌کند که اصلاً مسئله رفراندوم نیست و دلایل دیگری برای مشکل داشتن با رهبری نظام مطرح می‌کند که کاملاً تکراری است و در این سالها بارها به آن پاسخ داده شده است.

باید توجه داشت رفراندوم همان موضوعی است که در روزهای اولیه انتشار فیلم با پروپاگاندای رسانه‌‌های ضد انقلاب و در رأس آنها بی‌بی‌سی، سعی شد با استفاده از آن شبهاتی در خصوص رهبری آیت الله خامنه ای مطرح شود اما چه شد که به یکباره نظرشان تغییر کرد؟ علوی پس از این گاف، سپاه پاسداران را متهم می‌کند که مصاحبه‌اش را تقطیع کرده‌اند و بخش‌هایی از حرف‌هایش را که مربوط به دلایل او درباره عدم صلاحیت رهبری است حذف کرده‌اند.

در پاسخ به این ادعا باید گفت آن بخش از صحبت‌های او اصلا مهم نبوده زیرا همانطور که در بالا گفته شد سالهای گذشته بارها به این شبهات پاسخ داده شده و بخش مهم صحبت‌هایش فقط اعتراف او در خصوص رفراندوم بوده است.

نکته‌ جالب دیگری که در رفتار این شخص دیده می‌شود این است که او در اولین مصاحبه خود با بی‌بی‌سی اعلام می‌کند شخصی که این فیلم‌ها را در اختیارش گذاشته، اصرار داشته این فیلم به سرعت منتشر شود و خود علوی کمی صبر کرده تا از صحت آن مطمئن شود؛ اما علوی در یکی از مصاحبه‌های بعدی خود می‌گوید ما توانستیم با کسی مرتبط بشویم که به این فیلم دسترسی داشت و من او را تشویق کردم این فیلم را منتشر کند یعنی در واقع اعتراف می‌کند که تلاش کردند فیلم را به دست آورند و با نیت مغرضانه آن را منتشر کنند؛ تناقضی که نشان می‌دهد این ماجرا از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

مسئله‌ دیگر این است که شاهد علوی در اولین مصاحبه خود با بی‌بی‌سی اعلام کرد تمام فیلمی را که در اختیار دارد منتشر کرده و دخل و تصرفی در آن نداشته است؛ اما در مصاحبه‌ بعدی می‌گوید یک بخش طولانی از شروع جلسه در این فیلم حذف شده است. البته از ابتدا هم معلوم بود که این فیلم با نیات مغرضانه تقطیع شده است.

موارد فوق نشان می‌دهد دشمنان انقلاب از جمله شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی پس از ناکامی درآشوب‌های اخیر، با همکاری یک روزنامه‌نگار ضدانقلاب و با نیت ایجاد شبهه در اذهان مردم و ضربه زدن به اعتماد و اعتقاد مردم به ولایت فقیه، با یک برنامه از پیش تعیین شده این فیلم را منتشر کردند.

در ادامه می‌توانید فیلم کوتاهی از سخنان متناقض شاهد علوی مشاهده کنید.

دانلود فیلم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ