خبری خوش برای طاس ها

0

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: چند مکانسیم بر رشد مو و نفوذ پذیری پوست تاثیرگذار است که طبق مطالعه و بررسی‌های انجام شده، کافئین اصلی‌ترین آنهاست. البته خوردن همزمان ۵۰ فنجان قهوه نیز نمی‌تواند جایگزین محلول حاوی کافئینی شود.

محمدعلی نیلفروش زاده در ارتباط با علت ریزش مو، اظهار داشت: معمولا عمده‌ترین علت ریزش مو جنبه ژنتیک دارد. آندروژنیک آلوپسیا یا طاسی آندروژنیک هم در بین زنان و مردان ممکن است اتفاق بیفتد و سعی شده برای درمان و پیشگیری از محصولات مختلف مانند لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده شود.

وی در مورد محصولات حاوی کافئین، گفت: فولیکول مو در درون غلاف محافظی قرار دارد که این غلاف مانعی برای نفوذ مولکول‌های آب‌رسان مثل کافئین نیست و بنابراین کافئین می‌تواند از طریق غلاف مو جذب و نفوذ پیدا کند.

این متخصص پوست و مو، ادامه داد: در ریزش موی آندروژنیک تستوسترون به دی هیدورتستوسترون تبدیل و باعث می‌شود فولیکول مو در اثر این ماده دی هیدروتستوسترون نازک و مینیاتوری شود و بعد بریزد.

وی در مورد کافئین که یکی از عوامل مهار این آنزیم است، اظهارداشت: مهم ترین عاملی که می‌تواند این آنزیم را مهار کند کافئین است که همین عامل به رشد بهتر مو نیز کمک می‌کند.

رئیس کارگروه پوست، ترمیم و سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری، اضافه کرد: چند مکانسیم بر رشد مو و نفوذ پذیری پوست تاثیرگذار است که طبق مطالعه و بررسی‌های انجام شده، کافئین اصلی‌ترین آنهاست. این ترکیب باعث تحریک رشد مو می‌شود. به این ترتیب که شامپوها یا لیکوئیدهای حاوی کافئین در فولیکول موها نفوذ می‌کنند و از این طریق وارد جریان خون می‌شود و در غلظت‌های کم با کاهش آنزیم سوپراکسید دیسموتاز باعث رشد مو می‌شود.

وی گفت: همچنین، مکانیسم دیگر کافئین در افزایش رشد مو اثر مهاری آن است که می تواند در درمان بیماری طاسی آندروژنیک مفید واقع شود.

نیلفروش زاده افزود: البته منظور از کافئین، همان کافئین خوراکی که با نوشیدن قهوه وارد بدن می‌شود، نیست. چراکه خوردن همزمان ۵۰ فنجان قهوه نیز نمی‌تواند جایگزین محلول حاوی کافئینی شود که مستقیماً به ریشه موهایتان نفوذ می‌کند.

متخصص پوست و مو کافئین در چیست کاربرد سلول های بنیادی سلامتی پوست و مو ریزش مو طب سنتی درمان طاسی سر با طب سنتی درمان طاسی سر درمان ریزش مو دارو ریزش مو بهترین شامپو ضد ریزش مو بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

وی در مورد نقش کافئین بر اثر هورمون‌ها، افزود: سرکوب رشد فولیکول مو تحت درمان با تستوسترون به صورت قابل ملاحظه با استفاده از کافئین در غلظت یک هزارم درصد و ۵ هزارم درصد خنثی می‌شود. کافئین به تنهایی قادر به تحریک قابل توجه رشد فولیکول مو می‌شود و مطالعات نشان داده کافئین باعث رشد ساقه مو خواهد شد.

نیلفروش زاده با اشاره به تحقیقاتی که در مورد اثر بخشی کمپلکس کافئین انجام شده است، اظهار داشت: این ماده در پیشگیری از ریزش مو موثر است و باعث افزایش قطر انتهایی موهای پوست سر که به صورت قابل توجهی بین ۲ تا ۵ میکرومتر افزایش پیدا می‌کند و به عنوان یک روش جدید برای مقابله با کاهش قطر فولیکول مو می تواند مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: خاصیت دیگر این ماده آن است که ضمن افزایش سطح مقطع مو، قابلیت انعطاف نرمی و مقاومت در برابر نیروی کشش را هم برای موهای سر به ارمغان آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ