تأمین اجتماعی واردکننده رسمی آیفون شد

0

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه بعد از اجرای رجیستری قیمت گوشیهای موبایل تا ۲۵ درصد رشد داشت، گفت: سودآوری این بخش به اندازه‌ای بوده که یکی از شرکتهای تأمین اجتماعی نیز به واردات آیفون روی آورده است.

به گزارش تسنیم، سیدمهدی میرمهدی ضمن ابراز تأسف از عدم دقت در اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه اظهار کرد: اخیرا یکی از مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشتند، گفتند که گوشیهایی که بعد از اجرای رجیستری در شبکه‌های ارتباطی غیرفعال شده‌اند به ما ربطی ندارد و باید از مسیر درست وارد کشور می‌شدند.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با تأکید بر اینکه نمی‌توان به همین راحتی از کنار مردم رد شد و میلیاردها تومان هزینه‌ای که برای خرید گوشی هزینه شده است را نادیده گرفت، گفت: مگر غیر از دولت کسی هم بوده که مجوز واردات گوشی را صادر کند؟! پس اگر واقعا گوشی قاچاق تشخیص داده شده و الآن در راستای اجرای رجیستری قادر به دریافت خدمات نیست حاکمیت باید برود و یقه فروشنده و واحد صنفی مربوطه را که اقدام به فروش گوشی قاچاق کرده، بگیرد نه اینکه با مردم بازی کند.

وی تصریح کرد: از روز اول اجرای این طرح هشدار دادم که چنین اتفاقاتی خواهد افتاد زیرا عده‌ای از واردکنندگان، وارداتشان با آن چیزی که اعلام کرده‌اند متفاوت است.

او افزود: نهایتا گوشی که توسط این افراد وارد کشور شده و به دست مصرف کننده رسیده است، اکنون با توجه به اینکه قاچاق تشخیص داده شده قادر به دریافت خدمات از اپراتورهای تلفن همراه نیست؛ نمی‌شود که در این شرایط به مردم بگوییم گوشیهایشان را دور بریزند.

میرمهدی درباره وضعیت حاکم بر بازار تلفن همراه بعد از اجرای رجیستری نیز عنوان کرد: بعد از اجرای این طرح، افزایش قیمتی تا ۲۵ درصد در این بازار را شاهد هستیم و عملا واردات برخی گوشیهای تلفن همراه به کشور برای واردکنندگان سودآور شده است.

وی خاطر نشان کرد: شما همین یک مورد را در نظر بگیرید که واردات گوشی به کشور اندازه‌ای سودآور شده که یکی از شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان واردکننده رسمی آیفون به کشور معرفی شده و اسم آن در لیست دارندگان مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آمده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ