روزنامه جوان به رامبد جوان: برای پول درآوردن سراغ رقاص ها رفته ای؟

0

رامبد جوان در تازه‌ترین پروژه تجاری‌اش به سراغ سلبریتی‌های اینستاگرامی با برند #تگ_استار رفته است.سلبریتی‌هایی که در اینستاگرام به محتوای طنز، تبلیغ رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، تولید دابسمش و از این قبیل موضوعات می‌پردازند

روزنامه جوان نوشت: اما مهمانان دیگر این مراسم افرادی بودند که از بستر رقص و موضوعات هجو در فضای مجازی شناخته شده‌اند که این موضوع تعجب‌برانگیز است. افرادی که صرفاً زندگی خود را با رنگ و لعاب به اصطلاح امروزی لاکچری در اینستاگرام به اشتراگ می‌گذارند و درآمدی از این تبلیغات به دست می‌آورند. به این افراد اینفلوئنسر می‌گویند که در فضای مارکتینگ و سبک زندگی فعالیت می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی تاثیرگذار است، افرادی سرشناس در اجتماع، که توانسته‌اند مخاطبان زیادی را جذب کنند. اینفلوئنسر‌ها ممکن است در جامعه شخصیتی محبوب، مانند ورزشکاران یا بازیگران باشند.

ویژگی اینفلوئنسر‌ها

اینفلوئنسر‌ها ممکن است دارای پنج ویژگی زیر باشند:درگیر انجمن‌ها، جنبش‌های سیاسی، موسسات خیریه و… هستند. دارای شبکه‌های بزرگ اجتماعی هستند، به دنبال دیگران هستند و به آنها اعتماد دارند، دارای منافع متعدد و گوناگون هستند. با افزایش چشمگیر استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، افراد زیادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و در آن فعالیت می‌کنند. در ایران، دو شبکه اجتماعی اینستاگرام (نرم‌افزار اشتراک‌گذاری تصویر) و پیام‌رسان تلگرام، بیشترین تعداد کاربر را نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر دارند. در این میان اینفلوئنسر‌ها با بهره‌گیری از این فرصت، توانسته‌اند به جذب مخاطبان بپردازند. بازاریابی افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ به شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که تمرکز آن به جای بازار هدف بر روی افراد تاثیرگذار قرار گرفته است. اینفلوئنسر مارکتینگ به دنبال اشخاص تاثیرگذار و سپس خریداران بالقوه تاثیر گرفته از آنها می‌پردازد و بازاریابی را در جهت فعالیت‌های این افراد هدایت می‌کند.

  تلنت‌شو‌های شبکه‌های ماهواره‌ای

حال این سوال پیش می‌آید که آیا این پروژه می‌خواهد به سلبریتی‌هایی که بدون هیچ پیش‌زمینه آکادمیک و محتوایی در فضای مجازی معروف شده‌اند رسمیت ببخشد یا مدل تلنت‌شو‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را در ایران از بستر شبکه‌های اینترنتی دنبال کند؟حضور رامبد جوان در این پروژه که برنامه موفق خندوانه را در سالیان گذشته از شبکه نسیم روی آنتن برده است چقدر می‌تواند به معروف کردن این نوسلبریتی‌ها منجر شود؟!آیا فعالیت‌های #تگ_استار به تامین محتوای سازمان صدا و سیما که به تازگی به خواننده‌ها و استندآپ کمدین‌های نوظهور که از بستر فضای مجازی رشد کرده‌اند، تاثیر خواهد گذاشت؟!آیا این افراد با رسمی‌تر کردن فعالیت‌هایشان به دنبال معرفی خود در بستر رسمی و حقوقی، ذیل یک برند و به عنوان الگو برای نسل جوان دهه هفتادی و نوجوان دهه هشتادی هستند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ