رازهای جالب از دنیای میوه ها که نمیدانید

0

خیلی از غذاها و محصولاتی که به نظر ما عادی میان تاریخچه جالبی دارند که از آنها بی خبر هستیم. به عنوان مثال آیا می دانستید کدامیک از میوه ها هیچ عطری ندارند؟ یا کدام میوه زیر آب پرورش داده می شود؟ شما کاربران عزیز را با مراحل پرورش بعضی از غذاها و چیزهای جالبی که درباره آنها نمی دانستید آشنا می کند.

خرما

آیا می دانستید که خرما هیچ عطر و بویی ندارد؟ به همین دلیل است که آن ها را جدا نگهداری میکنند چون میوه های خشک معمولا بوها رو خیلی سریع به خود جذب میکنند. خرما روی درخت خرما رشد میکند که طول آن ها از ۱۵ تا ۲۵ متر هم میرسد. هر یک درخت به اندازه ۱۰۰ کیلوگرم خرما میدهد.

انجیر

درخت انجیر با زنبور انجیر کار می کند که مرحله لاروی خود را داخل انجیر می گذارند. زنبورهای نر بال ندارند و داخل انجیز زندگی می کنند تا می میرند. بنابراین هر انجیر حاوی بقایای زنبورهاست. جالب تر از همه این که آنزیم خاصی در انجیر وجود دارد که این حشرات را به پروتئین تبدیل می کند و هیچ تاثیری در طعم انجیر نمی گذارد.

دانستنی های جالب خواص میوه ها خواص میخک خواص کرنبری خواص خردل خواص انجیر جدیدترین داروی آلزایمر پیشگیری آلزایمر پرسودترین میوه آیا میدانستید های باور نکردنی

کرنبری

کرنبری ها در مناطق باتلاقی کشت و زرع می شوند. سلول های هوای کوچکی داخل این میوه ها وجود دارد که باعث می شود بعد از رسیده شدن به سطح آب بیایند. کشاورزان هنگام برداشت کرنبری ها از ماشین های برداشت استفاده می کنند که به آب ضربه می زند تا میوه ها به سطح آب بیایند. سپس با تور مخصوصی آن ها را جمع آوری می کنند.

زردچوبه

زردچوبه خشک بیماری آلزایمر را درمان می کند. به همین دلیل است که در هندوستان تنها ۵ درصد از مردم بالای ۶۰ سال مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. در حالی که در کشورهای دیگر درصد بیماران آلزایمر بیشتر است.

میخک

این ادویه معروف از غنچه خشک درخت میخک به دست می آید. میخک طعم سوخته و عطری قوی دارد. تندی این گیاه در ساقه و عطر آن در قسمت غنچه آن است.

خردل

خردل یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است و تراوشات ریشه این گیاه حاوی سولفور است که باعث می شود جانوران و آفات از آن فرار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ