چرا بعضی ها بد عکس هستند؟!

0

من خیلی بد عکسم ، بد عکسی ، تفاوت تصویر در عکس و اینه ، خوش عکس ترین زن جهان ، مشکل بد عکسی ، خوش عکس شدن ، چرا بعضی ها بد عکس هستند ، نکاتی برای جذاب بودن ، چگونه در عکس خوب بیفتیم

همه ی ما با احساس بدی که از دیدن عکس های خود به ما دست می دهد، آشنایی داریم و از خود می پرسیم چرا در عکس هایمان تا این حد به اصطلاح بد افتاده ایم؟! خب، دیگر نیازی نیست از خودتان ایراد بگیرید، بلکه می توانید همه ی تقصیر را به گردن تکنولوژی بیندازید. در واقع دوربین های موجود به گونه ای هستند که شما را چاق و پهن (یا از نظر خودتان عجیب و غریب) ثبت می کنند.

دلیل اولیه ی عریض تر شدن شما در عکس هایتان به محدودیت های خود دوربین بازمی گردد. بیشتر افراد دنیا را با دید دوچشمی می بینند و تفسیر می کنند؛ یعنی با دو چشم خود دو برداشت متفاوت (البته با تفاوت بسیار کم) از یک صحنه دریافت می کنند. مغز این دو دیده را به هم پیوند زده و ادراکی سه بعدی از جهان خلق می کند.

در سوی دیگر، دوربین دستگاهی تک دید است. تنها با یک چشم می بیند. به همین دلیل نمی تواند دیدی را که انسان از محیط به دست می آورد، ثبت و ضبط کند. نور و سایه و منظره، همگی می توانند در نحوه ی ثبت تصویر تأثیرگذار باشند. همچنین هر چیزی که مسطح باشد، پهن تر نیز به نظر می رسد. از طرفی دیگر، یک آرایش مناسب یا ریش مرتب، می تواند صورت شما را لاغرتر نشان دهد. فلش نیز تمامی این مشکلات را چند برابر می کند.

شاید خود شما هم متوجه توانایی چشمتان در باریک نمایش دادن اجسام پیش رویتان نشوید. مثلا اگر یک عکس چاپ شده را روبه روی خود بگیرید و مرکز این عکس را از خود دور کنید، اشیای موجود در مرکز عکس، تنگ و باریک تر به چشم می آیند.

عکس زنان جذاب عکس جذاب عکاس حرفه ای ژست عکس مردانه ژست عکس گرفتن در طبیعت ژست عکس دونفره اسپرت ژست عکس دخترانه ژست عکاسی سلفی ژست عکاسی دخترانه ژست دونفره عاشقانه زیبا و جذاب شدن دلیل بد عکس بودن چه ژست زشتی چگونه در عکس ژست بگیریم آموزش رایگان آموزش جذاب شدن دختر

دوربین به وزن ما نیز اضافه می کنند و دلیل آن چیزی به نام تحریف بشکه ای است؛ اثری که عدسی چشم دوربین ها روی یک تصویر می گذارند. دوربین ها و نیز تلفن های هوشمند متفاوت، هر یک میزان گوناگونی از این اثر تحریفی را به جای می گذارند.

بیایید همگی بپذیریم که دوربین ها ذاتا با ما دشمنی دارند؛ آیا راهی برای مبارزه با این مسأله وجود دارد؟

بله. در اینجا برای داشتن عکس های زیبا و خوشایندتر چندین راهکار به شما معرفی می کنیم که با هم می خوانیم.

۱. تمامی خود را زاویه دار کنید.

عکاسی به نام پیتر هورلی پیشنهاد می کند تا گردن خود را به جلو خم کنید؛ مثل مرغی که به دانه ها نوک می زند. حتما با زاویه جلوی دوربین بایستید، چون زاویه خاصیت صفحه ای و در نتیجه پهنای عکس را از بین می برد.

۲. به دهان خود توجه و یژه ای داشته باشید.

صورت خود را ریلکس کرده و دهانتان را کمی باز کنید تا لب پایینی شما با خمیدگی دندان های فوقانی شما هم مرز شوند. زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید تا نواحی زیر فک شما از عکس خارج شوند.

۳. قسمت هایی از اندامتان را خم کنید.

زانویی که به دوربین نزدیکتر است، خم کنید، آرنج همان سمت بدن را نیز همین طور. نیم تنه پایین بدنتان را کمی به عقب ببرید تا عکس شما باریک تر و جذاب تر شود.

۴. وسط و جلو نباشید.

اشیای نزدیک به لنز بزرگترند. هرگز نزدیک به دوربین از خود عکس نگیرید.

و در پایان…

۵. اجازه دهید شخص دیگری بهترین عکس شما را انتخاب کند.

اگر قصد دارید که عکسی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته یا به عنوان آواتار خود انتخاب کنید که نه تنها از دید خودتان که از دید دیگران نیز زیبا به نظر برسد، باید به نظر افراد دیگر اعتماد کنید.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ