فرمول های اسرار آمیز برای زیبایی و تقویت موها

0

مردم هند اغلب موهای زیبا ،پر پشت و جذابی دارند،اما راز این زیبایی در چیست؟ آیا زیبایی موی آن ها ژنتیکی و موروثی است یا راز دیگری در پس آن وجود دارد که ما نمی دانیم!؟

بله، باید بگوییم که هندیان برای تقویت موهای خود یک فرمول اسرار آمیز با قدمتی چندهزارساله دارند. آنان از یک روغن گیاهی عجیب استفاده می کنند.

موهای زیبا داشته باشیم موهای بلند و زیبا متخصص پوست و مو سلامتی پوست و مو روغن براهمی چیست روغن براهمی از کجا تهیه کنیم راههای تقویت موی سر راز داشتن موهای بلند و پرپشت راز پر پشتی موهای هندی خواص یومادران خواص نعناع وحشی خواص ارس خزنده خواص آب برنج تقویت موی سر مردان تقویت موی سر با مواد طبیعی پر پشت و ضخیم شدن موها باکوپا مونیری آب برنج برای رشد مو

این روغن از گیاه باکوپا مونیری «Bacopa monnieri» یا براهمی «Brahmi» گرفته می شود.

باکوپا در مناطق حاره و گرمسیری می روید و فواید بسیاری برای زیبایی موی سر دارد،از آن جمله تسریع رشد موهای سر،تقویت و براق کردن آن ها و جلوگیری از ریزش مو وابتلای آن ها به موخوره می باشد.مردم هند روغن گیاه باکوپا را با روغن طبیعی نارگیل مخلوط می کنندو آن را به موهای سر خود می مالند و پس از آن که فولیکول ها و ریشه های مو آن را به خوبی جذب کردند موهای خود را می شویند .هندیان معتقدند که براهمی هدیه ی طبیعت به آن هاست و آنان زیبایی و جلای گیسوان خود را تا حد زیادی مدیون گیاه براهمی می دانند.

تا همین چند دهه ی پیش موی سر بومیان سرخپوست آمریکا مورد توجه بسیاری از متخصصان زیبایی بود .آن ها از لحاظ داشتن موهای بلند،کهربایی وبسیار زیبا زبانزد بودند .همین امر گروهی از محققان را بر آن داشت تا به بررسی دلایل زیبایی موی آن ها بپردازند.آن ها با بررسی گروهی از سرخپوستان به این نتیجه رسیدند که تعداد قابل توجهی از مردان سرخپوست به طور کامل از آلوپسی آندروژنیک یا همان طاسی مردانه مبرا و مصون هستند.

بررسی های ژنتیکی تا حدودی این نظریه را ثابت کرد که جز چند قبیله بقیه افراد به اندازه غیر بومیان مستعد طاسی هستند پس باز هم پای یک فرمول اسرار آمیز دیگر در میان بود . پیش از آن که درباره ی فرمول اسرار آمیز بومیان سرخپوست توضیح دهیم باید بگوییم که مو برای آنان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است واز همان زمان که کودک به دنیا می آید آنان به موی کودک تازه متولد شده توجه و رسیدگی می کنند و در اوایل زندگی فقط یک بار موی او را کوتاه می کنند ،یک بار برای همیشه.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران زیبایی، سرخپوست ها دقایق طولانی در روز را صرف ماساژ پوست سر می کردند،و با تهییج آن باعث می شدند تا خون به همه ی قسمت های سر برسد و به این صورت به تقویت موهای خود می پرداختند.
خوردن غذاهای ارگانیک و طبیعی و سرشار از آنتی اکسیدان و کم کالری از دیگر فرمول های آنان برای تقویت موی سر به شمار می رفت.پس اگر میخواهید موهای زیبا ،براق و سالمی داشته باشید از خوردن غذاهای خیلی چرب یا خیلی شیرین بپرهیزید.
آن ها همیشه موی سر خود را با روغن های مخصوص مرطوب نگه می داشتند ،مرطوب کردن مو با روغن های مخصوص شگرد مشترک تمام کسانی است که موهای زیبایی دارند.

موهای زیبا داشته باشیم موهای بلند و زیبا متخصص پوست و مو سلامتی پوست و مو روغن براهمی چیست روغن براهمی از کجا تهیه کنیم راههای تقویت موی سر راز داشتن موهای بلند و پرپشت راز پر پشتی موهای هندی خواص یومادران خواص نعناع وحشی خواص ارس خزنده خواص آب برنج تقویت موی سر مردان تقویت موی سر با مواد طبیعی پر پشت و ضخیم شدن موها باکوپا مونیری آب برنج برای رشد مو

گیاهانی چون توت خرسی «Bearberry» نعناع وحشی «wild mint»، بومادران «yarrow» و ارس خزنده «Creeping juniprer» از جمله گیاهانی بودند که آن ها به طریقه سنتی و خاص برای حفظ سلامت و زیبایی مواز آن استفاده می کردند.

زنان در مصر باستان نیز موهای زیبایی داشته اند،آن ها از کلاه گیس های خاصی استفاده می کردند تا از آسیب دیدن موهای خود بر اثر تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند،رنگ موی قرمز مورد علاقه زنان در مصرباستان بود در نتیجه آنان برای حفظ سلامت موی خود از حنا استفاده می کردند و موهای خود را با موم زنبور عسل و صمغ درختان مرطوب نگه می داشتند.فرمول اسرار آمیز آنان نیز از قلب طبیعت به دست می آمد.

آب برنج و شستن موها در ظرف حاوی آب برنج یکی از روش هایی بود که زنان در چین باستان برای نگهداری موی خود استفاده می کردند،هنوز هم در کشورهایی مثل ژاپن و چین مردم از آب برنج برای زیبایی پوست و تقویت مو ی خود استفاده می کنند.منظور از آب برنج آبی است که از شستن برنج و یا جوشاندن دانه های آن حاصل می شود و حاوی مقادیر قابل توجهی نشاسته است.

منبع : تابناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ