اطلاعات جدید از کامیون برقی تسلا +عکس و قیمت

0

آبان ماه سال جاری، شرکت خودروسازی تسلا در یک کنفرانس اختصاصی با حضور ایلان ماسک، محصولات کوچک و بزرگ خود را معرفی کرد و سپس تایید شد که تولید اولین کامیون تمام الکتریکی تسلا در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می‌شود.

تعیین سال ۲۰۱۹ میلادی برای تولید و عرضه اولین کامیون الکتریکی شاید زود باشد، اما اخیرا باتوجه به فیلمی که در منابع خبری منتشر شده است، می‌توان شاهد کامیون‌های تمام الکتریکی تسلا در حین گذراندن تست‌های جاده‌ای بود تا سال ۲۰۱۹ میلادی، دقیقا همان سالی باشد که ایلان ماسک وعده تولید و عرضه اولین کامیون تمام الکتریکی خود را به مشتریان داده است.

معرفی خودرو مشخصات فنی کامیون تسلا مجله خودرو قیمت کامیون تسلا قیمت خودرو تسلا قیمت خودرو برقی جدیدترین کامیون دنیا تسلا موتورز

جالب است بدانید که اولویت اصلی طراحان تسلا بر روی آیرودینامیک کامیون متمرکز شده و همین موضوع باعث شده تا ضریب آیرودینامیکی اولین کامیون الکتریکی تسلا به Cd ۰.۳۶ برسد که یک رقم شگفت انگیز است، زیرا مهندسان بوگاتی موفق به دریافت ضریب آیرودینامیک Cd ۰.۳۸ برای هایپرکار “شیرون” شده‌اند.

طبق ادعای شرکت خودروسازی تسلا و شخص ایلان ماسک، کامیون تمام الکتریکی تسلا می‌تواند با حداکثر بار مجاز خود در جاده‌های ایالات متحده آمریکا بویژه بزرگراه، محدوده حرکت ۸۰۰ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ باتری‌ها داشته باشد، اما اگر مشتریان تسلا به چنین ظرفیتی احتیاج نداشته باشند، یک نسخه کوچک و ضعیف تر هم آماده شده است که تنها با یکبار شارژ کامل باتری ها، محدوده حرکت ۴۰۰ کیلومتر را برای کاربران خود دارد.

معرفی خودرو مشخصات فنی کامیون تسلا مجله خودرو قیمت کامیون تسلا قیمت خودرو تسلا قیمت خودرو برقی جدیدترین کامیون دنیا تسلا موتورز

نکته جالب در رابطه با این کامیون تمام الکتریکی، می‌تواند شتاب حیرت انگیز آن باشد که طبق ادعای ایلان ماسک، برای رسیدن به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها نیاز به صرف ۵ ثانیه زمان خواهد بود که در نوع خود بسیار حیرت انگیز است و می‌تواند حتی سریع‌تر از برخی خودروهای اسپرت بازار باشد که دلیل اصلی آن استفاده از ۴ موتور الکتریکی قدرتمند بر روی تمامی چرخ‌های عقب کامیون است که نیروی خود را به صورت خطی به چرخ‌ها ارسال می‌کنند.

 

درست همانند خودروهای تولید شده توسط شرکت تسلا، کامیون تمام الکتریکی این شرکت هم به سیستم‌های هشدار خروج از جاده، نگهداری کامیون بین خطوط و همچنین سیستم رانندگی نیمه خودکار “اتو پایلوت” مجهز شده است که به راننده اجازه می دهد تا هدایت اتومبیل را برای چند ثانیه به مغز متفکر کامیون واگذار کند، هرچند نباید از جاده و اتفاقات بیرون غافل شد و کامیون را به حال خود رها کرد تا در مواقع ضروری هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد.

بر این اساس مدل پایه Semi با قابلیت طی ۴۸۰کیلومتر با ۳۰دقیقه شارژ و مدل بهینه‌تر با توانایی ۸۰۰کیلومتر حرکت با یک‌بار شارژ به‌ترتیب ۱۵۰هزار دلار و ۱۸۰هزار دلار قیمت دارند. علاوه بر این سری موسوم به «فاوندر» نیز با برچسب قیمتی ۲۰۰هزار دلاری عرضه خواهند شد.

بر این اساس قیمت این کامیون بین ۱۵۰تا ۲۰۰هزار دلار آمریکا (حدود ۶۰۰تا ۸۰۰ میلیون تومان) است. این قیمت در نگاه اول، حدودا دو برابر گران‌تر از نمونه‌های دیزلی است اما «تسلا» ادعا کرده، اگر استهلاک سیستم‌های قدیمی و هزینه سوخت را درنظر بگیریم، این قیمت کاملا منصفانه و حتی اقتصادی است. مدل پایه این کامیون چهارموتوره با همراه داشتن بیشتر از ۳۶تن بار می‌تواند مسافت ۴۸۰کیلومتری را با یک‌بار شارژ طی کند. تسلا ادعا کرده که مابه‌التفاوت قیمت کامیون برقی و گازوییلی در عرض ۲سال، با صرفه‌جویی در قیمت بنزین تأمین می‌شود.

دغدغه مشتری‌ها استفاده از باتری‌هایی است که جای گازوییل را گرفته‌اند و احتمال دارد قیمت‌شان با سوخت فسیلی تفاوت چندانی نداشته باشد. تسلا برای قانع‌کردن مشتری‌هایش دست به ماشین‌حساب برده و گفته است که هر کامیون، برای پیمودن حدود یک و نیم کیلومتر، ۲کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند که نسبت به قیمت سوخت فسیلی، دست‌کم حدود ۳۰۰هزار دلار در طول دوره‌ عمر باتری صرفه‌جویی خواهد داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ