شهرداری تهران: با افتخار می‌گوییم وظایفمان پس از بارش برف را بهتر از قبلی‌ها انجام دادیم!

0

حسن رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران اظهار کرد: با سیاست‌های کلان مجموعه شهرداری که توسط شهردار تهران تهیه و ابلاغ شده است، در این مدت اقدام به به‌کارگیری شهرداران مناطق براساس سیاست‌های کلان کرده‌ایم.

مدیریت فامیلی دولت روحانی مدیریت بحران اصلاح طلبان فرزندان عبدالواحد موسوی لاری عکس آقازاده های ایران شغل آقازاده ها سوابق مصطفی موسوی لاری سوابق مجید رباطی سوابق شهردار تهران ستاد برف روبی حسن رباطی کیست بیوگرافی موسوی لاری بودجه شهرداری تهران اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۵ نفر از شهرداران مناطق در دوره گذشته، جابه‌جا شده‌اند و این در حالی است که افرادی که به عنوان شهرداران مناطق منصوب شده‌اند از کارشناسان و مدیران میانی و در واقع از بدنه شهرداری تهران بوده‌اند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: تجربه، تخصص، پاکدستی و سلامت کاری از شاخصه‌هایی بوده که برای به کارگیری شهرداران مناطق مدنظر بوده است. با توجه به محدودیت زمانی که شهرداری تهران با آن روبه‌رو بوده است، تلاش شده است از همکاران و پرسنلی استفاده شود که در بدنه شهرداری در سال‌های اخیر فعالیت داشته‌اند چرا که ما زمان آموزش و در واقع طرح کاد نداریم و با محدودیت زمان روبه‌رو بوده‌ایم.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه تمام انتصابات در مجموعه شهرداری تهران از کانال‌های رسمی و توسط روابط عمومی شهرداری تهران اعلام خواهد شد، گفت: اخباری که در روزهای اخیر مبنی بر انتصاب شهرداران مناطق ۵ و ۶ شده است تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به میزان رقم بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران پیش‌بینی شده است که امیدواریم این رقم تا پایان سال ۹۷ محقق شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران به مساحت شهر تهران اشاره کرد و گفت: ۶۳۰ کیلومتر مربع وسعت قلمرو شهرداری تهران است که در پی بارش برف در تهران اقداماتی را در ساعات اولیه نزول رحمت الهی انجام داد.

رباطی افزود: برهمین اساس کمیته‌ای تشکیل شد و در این کمیته شهرداران، معاونین و مدیران شهرداری عضویت داشتند ضمن اینکه از سایر دستگاه‌ها نیز از جمله سازمان آتش‌نشانی، سازمان پارک‌ها، سازمان خدمات اجتماعی و معاونت حمل و نقل در این بخش به طور ویژه استفاده شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری برای بازگشایی شریان‌های اصلی در پی بارش برف در تهران گفت: تلاش ما بازگشایی این شریان‌ها بود و این در حالی است که در ۳ دوره گذشته (سال‌های ۸۳- ۸۶ و آبان ۹۵) که در تهران شاهد بارش برف بودیم می‌توان با افتخار گفت که در این دوره از مدیریت شهری اقدامات انجام شده برای بازگشایی معابر به مراتب از دوره‌های گذشته بهتر بوده است و شهرداری تهران توانست وظایف مربوط به خود را انجام دهد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: در پی بارش برف در تهران شریان‌های اصلی باز شده و ضمن اینکه شهردار تهران نیز طی پیام توئیتی از جوانان و دانش‌آموزان خواست همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری برای تکان دادن درختان انجام دهند.

رباطی افزود: ۲۲۲۳ بوستان در مقیاس محلی، منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و کلان و ۶ جنگل با مساحت ۵۸ میلیون متر مربع در تهران وجود دارد که در طی ۲ روز گذشته اقداماتی در راستای برف‌روبی، اقداماتی انجام دادند.

وی در ادامه نشست خبری گفت: در بخش حمل و نقل ترافیک طی ۲ روز گذشته نیز به صورت مستمر در شرکت کنترل ترافیک با ۲ هزار دوربین سطح شهر تهران کاملا رصد شده است و جابه‌جایی مسافران صورت گرفته است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران افزود: در حال حاضر ۹ درصد شهروندان توسط مترو، ۱۰ درصد اتوبوس و ۲۲ درصد توسط تاکسی در سطح شهر تهران جابه‌جا می‌شوند.

رباطی گفت: برهمین اساس طی ۲ روز آینده سیاستی در نظر گرفته شده تا مردم مشکلی را در بخش حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران نداشته باشند به طوری که خط ۵ مترو تا پاسی از شب (۳ بامداد) خدماتی را در خصوص جابه‌جایی مسافران در مسیر تهران – کرج و بالعکس انجام داده است.

رباطی در ادامه با اشاره به پروژه‌های تاثیرگذار در سطح شهر تهران گفت: برخی از پروژه‌ها اعم از بزرگراه امام علی تاثیر بسزایی را در سطح شهر تهران داشته است و شهروندان در مناطق مختلف از این بزرگراه استفاده می‌کنند. امیدواریم در برنامه ۵ ساله سوم به شهرداری تهران در سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد تمهیدات مناسبی برای توجه محلات پیش‌بینی شود.

رباطی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری اقدامات خوبی را در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان در پی بارش برف و یخبندان آن انجام داده است، گفت: باید به این موضوع توجه شود که هیچ معبری در پی بارش برف در شهر تهران قفل نشد و این در حالی است که طبق گزارش سازمان هواشناسی بارش برف در ۲۲ منطقه تهران بوده است و حتی برف در مناطق جنوبی و غربی بیش از مناطق دیگر بوده است.

وی ادامه داد: چنانچه خودروهای شهروندان در پی بارش برف و شکستن درختان خسارت دیده است آنها می‌توانند با مراجعه به مراکز بیمه جبران خسارت کنند و این نکته قابل توجه است که در صورتی که عامل خسارت خودروها درختان فضای سبز شهرداری باشند قاعدتا خسارت این افراد از طریق مجموعه مدیریت شهری پرداخت خواهد شد.

معاون شهردار تهران درباره فعالیت فرزند موسوی لاری در معاونت امور مناطق توضیح داد: وی در شهرداری منطقه ۶ و ۲۱ پیش از این به عنوان مشاور شهردار فعالیت می کرد و در لیست ۴۲ نفره کاندیداهای شورای شهر بود.  پرونده وی در کمیته انتصابات  بررسی شد. این کمیته با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی برگزار می شود و در مصاحبه ای که با این فرد انجام شده وی توانسته نمرات بالایی کسب کند.
وی درباره اینکه آیا این پست پاداش انصراف وی از لیست اصلاح طلبان است، گفت: منظور من این بود که پدر ایشان که در شورای عالی اصلاحات است می توانست همان زمان از این نسبت فامیلی استفاده کند و نکرد، همچنین موسوی دراین مناطق به عنوان مشاور عام بود و در همه حوزه های تخصصی مشاوره می داد. همچنین سوابق خوبی در معماری و صنعتی و مدیریتی دارد.
رباطی در رابطه با انتصاب برادر خود به عنوان قائم مقام یکی از مناطق گفت: ما در جنوبی ترین نقاط تهران به دنیا آمدیم، تحصیل کردیم، به وزارت کشور رفتیم و کارمند شهرداری بوده ایم مجید رباطی برادر من سال ۷۲ به شهردرای آمد و من سال ۷۴ و سمت های مختلفی نیز در شهرداری تهران داشت. قرار بود در دوره گذشته دو بار به عنوان قائم مقام شهردار انتخاب شود که به دلیل تشابه نام با من معاون منطقه باقی ماند و این بار نیز شهردار منطقه درخواست کرده وی به عنوان قائم مقام انتخاب شود و این انتخاب به من ارتباطی ندارد و می توان گفت برادرم در این سال ها هزینه تشابه فامیلی با من را داده است و این طور نبوده که ناگهان وارد شهرداری شود.

 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه در خصوص اختلال در سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران گفت: این موضوع با توجه به تماس‌های آنلاین و لحظه‌ای بوده است که البته تمهیداتی برای رفع آن صورت گرفته است و هم‌اکنون نیز شهروندان می‌توانند با ۳ خط ۱۳۷، ۱۲۵، ۱۸۸۸ موارد و مشکلات را منتقل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ