“فملی” و افزایش سرمایه ۴۰ درصدی در سال ۹۳

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۴۸۱ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۵۰۴ ریال بوده است ودر نتیجه درآمد هر سهم برای سال آینده به میزان پنج درصد نسبت به سال جاری کاهش داشته است.

برهمین اساس، شیخ، مشاور اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اولین پیش بینی درآمد هر سهم تا حدودی محتاطانه می باشد و باید حسابرسی شود همچنین علت افزایش مقدار فروش به میزان ۹۴.۴۳ درصد برای سال مالی آینده نسبت به سال جاری ناشی از فروش موجودی کالای ساخته شده در پایان دوره سال ۹۲ می باشد.

شیخ تصریح کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به مشکلاتی که با توجه به تحریم برای صادرات در سال ۹۲ ایجاد شد، به دنبال راه های جایگزین برای پیدا کردن شرکای تجاری جدید پرداخت و در همین راستا برای سال ۹۳ با افزودن شرکای جدید به شرکای قدیمی مشکل صادراتی خود را حل کرد. در حال حاضر، “فملی” علاوه بر شرکای تجاری قدیم که شامل اتحادیه اروپا بود برای سال ۹۳ شرکای جدید آسیایی را در برنامه خود جهت صادرات قرار داده است.

مشاور اقتصادی “فملی” بیان کرد: همچنین طرح توسعه تغلیظ سونگون و توسعه تغلیظ سرچشمه فاز ۲ در سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید که زمان بهره برداری دو طرح مذکور در اوایل نیمه دوم سال ۹۳ پیش بینی می شود. قابل ذکر است که تأثیر طرح های توسعه مذکور بر روی میزان تولید کنسانتره می باشد.

وی در خاتمه افزود: احتمال می رود شرکت ملی صنایع مس ایران جهت تأمین مالی طرح های توسعه خود، افزایش سرمایه دهد بطوریکه در حال حاضر گزارش توجیهی افزایش سرمایه مذکور تهیه شده و احتمال ۴۰ درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات در نیمه ابتدایی سال ۹۳وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ