درگیری طرفداران یک فرقه دراویش با نیروهای پلیس در تهران

0

روزنامه جوان نوشت: از صبح دیروز، طرفداران نورعلی تابنده، رئیس فرقه دراویش گنابادی در شبکه‌های اجتماعی و در سایت اطلاع رسانی این فرقه اطلاع دادند که درگیری میان مریدان او و نیروهای امنیتی در منطقه پاسداران تهران و مقابل منزل نورعلی تابنده روی داده است.

بلافاصله با انتشار این اخبار توسط اکانت‌های مریدان نورعلی تابنده، بی بی سی فارسی اخبار مربوط به این درگیری را از توئیت‌ها و سایت آنان منعکس کرد. خبرهای غیررسمی و بدون منبعی هم در توئیتر بود که خبر از این درگیری می‌داد؛ اما هیچ منبع رسمی در کشور خبری در این مورد منتشر نکرد.

همزمان با سکوت منابع امنیتی در ایران، بی بی سی و رادیو زمانه و ‌صدای امریکا با سوءاستفاده از این سکوت توانستند یکه تاز میدان اطلاع رسانی با چاشنی مظلومیت دراویش شوند. فیلم‌ها و اخبار و عکس‌های جهت دار و به نفع نورعلی تابنده و مریدانش در فضای مجازی پر شد و در اوج این خبررسانی‌ها حتی یکی از مریدان نورعلی تابنده از محل درگیری با بی بی سی مصاحبه زنده تصویری انجام داد! تا روشن شود نیروهای امنیتی نه فقط بی اعتنا به افکار عمومی هستند و اطلاع رسانی رسمی در این مورد ندارند، بلکه کنترل جغرافیای محدود درگیری را هم به طور کامل در دست ندارند‌. ‌

حدود ۲۰۰ نفر از دراویش نعمت اللهی گنابادی از شامگاه گذشته در اطراف خانه قطب خود در محله پاسداران تهران تجمع کرده‌اند.

این افراد دلیل تجمع خود را شایعه دستگیری قطب این فرقه اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش خبرنگار فارس، تعدادی از این افراد چوب و چماق و سنگ‌هایی را در دست داشته و تجمع آنان باعث اخلال در تردد خودروها در این محله تهران شده بود.

نورعلی تابنده کیست فرقه دراویش شرکتهای فرقه دراویش دراویش گنابادی چه کسانی هستند حوادث تهران اخبار تهران اخبار بدون سانسور سیاسی

بنابر این گزارش، برخی افراد حاضر در این تجمع قصد داشتند به تجهیزات نیروهای انتظامی آسیب وارد کنند که ماموران ناجا مانع اقدام آنان شدند.

بنابر اعلام اهالی محل، این دراویش ظهر دیروز فرد موتور سواری را مضروب کرده‌ و وی را داخل یک خودرو حبس کردند.

لازم به ذکر است شایعه دستگیری قطب دراویش گنابادی پس از آتش زدن چند حسینیه و مسجد فراگیر شد، حادثه‌ ای که برخی آن را منتسب به این دراویش می‌دانستند، که البته نیروی انتظامی هنوز این مطلب را تکذیب یا تایید نکرده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ