چه عواملی در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث مؤثر است؟

0

بیمه نامه ثالث  بیمه‌ای اجباری است که همه صاحبان خودرو از نظر قانونی موظف به داشتن آن هستند. بیمه در کل وظیفه پذیرش ریسک را در برابر شی مورد بیمه دارد و در بیمه شخص ثالث، خودرو در برابر خسارات وارد بر شخص ثالث و همچنین راننده مقصر تحت پوشش قرار می‌گیرند. با این تفاسیر می‌خواهیم ببینیم چه عواملی بر قیمت این بیمه تأثیر می‌گذارد و محاسبه حق بیمه شخص ثالث  به چه صورت انجام می‌شود.

قیمت بیمه خودرو خرید رپورتاژ آگهی بیمه شخص ثالث چیست

محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث در خودروهای مختلف

چند عامل اصلی در محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث مؤثر است. اینکه خودروی شما چند سیلندر داشته باشد در تعیین این نرخ مؤثر است؛ اینکه خودروی شما مدل چه سالی باشد، اینکه چه میزان سطح پوششی را برای بیمه خود انتخاب کرده‌اید و در نهایت میزان تخفیف‌های بیمه‌نامه قبلی نیز بر قیمت بیمه شخص ثالث تأثیر می‌گذارد. البته عوامل دیگری نیز هستند که بر این نرخ تأثیر بگذارند اما این‌ها عوامل اصلی تشکیل‌دهنده قیمت بیمه شخص ثالث بودند. برای مثال درصورتی‌که بیمه‌نامه خود را قبل از پایان سررسید آن تمدید نکنید مشمول پرداخت جریمه می‌شوید. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث  نیز عاملی است که بر نرخ این بیمه تأثیر می‌گذارد و آن را افزایش می‌دهد.

حال سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با توجه به ثابت بودن این عوامل، اینکه از کدام شرکت بیمه خریداری کنیم فرقی می‌کند یا خیر؟

قیمت بیمه خودرو خرید رپورتاژ آگهی بیمه شخص ثالث چیست

تلاش برای خرید بهترین بیمه

همان‌طور که می‌دانیم قیمت بیمه شخص ثالث در اغلب شرکت‌های بیمه تقریباً برابر است و تفاوت قیمتی به خصوصی ندارد که از کدام شرکت، بیمه ثالث خود را خریداری می‌کنیم؛ اما بحث بیمه شخص ثالث فقط به قیمت ختم نمی‌شود و باید حواسمان به کیفیت ارائه خدمات بیمه هم باشد. بیمیتو به‌عنوان مرجعی برای مقایسه، انتخاب و خرید آنلاین بیمه امکان انتخاب بیمه مناسب را بر اساس معیارهای مختلف قرار داده است. خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث از بیمیتو  به‌صورت آگاهانه می‌تواند صورت بگیرد؛ چرا که در بیمیتو می‌توان فهمید کدام بیمه شخص ثالث سطح توانگری بالاتری دارد، کدام‌یک رضایت سایر مشتریان را بیشتر از سایرین فراهم کرده است و عوامل دیگری که می‌توان با استفاده از آن‌ها، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کرد. پس از خرید از طریق بیمیتو، بیمه‌نامه شما به‌صورت رایگان درب منزلتان ارسال خواهد شد. همین الآن می‌توانید وارد سامانه بیمیتو شوید و با ورود اطلاعات، شرایط و قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و باور کنید که می‌توان با بیمیتو بیمه را آگاهانه خریداری کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ