ساعت بازی امروز استقلال تهران و سپیدرود رشت /پیش بازی

0

علی کریمی اولین تقابل خود با استقلال را روی نیمکت سپیدرود تجربه می کند. کاپیتان و چهره محبوب پرسپولیس پیش از این با پیراهن پرسپولیس، تراکتورسازی و استیل آذین تقابل های زیادی را با استقلال تجربه کرده که اتفاقا همیشه پیراهن سرخ بر تن داشته است. کریمی با پیراهن پرسپولیس ۱۰ بار برابر استقلال قرار گرفته است. سرمربی حال حاضر سپیدرود با پیراهن استیل آذین دو دیدار در لیگ برتر با استقلال برگزار کرد که در هر دو دیدار شکست خورد؛ اما در جام حذفی موفق شد با استیل آذین استقلال را شکست دهد. تراکتورسازی دیگر تیمی است که کریمی با این تیم به مصاف استقلال رفته و یک برد و یک مساوی کسب کرده است. کریمی در مجموع در دیدارهایی که برابر استقلال قرار گرفته، ۴ برد، ۵ تساوی و ۵ شکست کسب کرده و ۳ مرتبه نیز موفق شده دروازه استقلال را باز کند.

استقلالی ها نیز که بعد از باخت در دربی ۸۵ روزهای خوبی را با شفر تجربه کرده و ۱۱ هفته متوالی بدون شکست را پشت سر می گذاشتند، هفته گذشته علی رغم برتری یک بر صفر مقابل ذوب آهن در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شاگردان قلعه نویی شدند. استقلالی ها که در میزبانی عملکرد خوبی داشته اند امید زیادی دارند تا از این بازی خانگی نهایت استفاده را کنند. آبی پوشان در ۱۱ بازی که به عنوان میزبان به میدان رفته اند موفق به کسب ۶ برد شده اند، ۴ دیدارشان با تساوی به پایان رسیده و یک بازی را هم باخته و در مجموعه ۲۲ امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرده اند.

جالب است بدانید سرمربی سپیدرود با چهارمین تیم قرمزپوش خود برابر استقلال در ورزشگاه آزادی روز پرحاشیه ای را خواهد داشت. تقابل با هواداران استقلال در شرایط  عادی تقابل پر حاشیه ای برای کریمی است و این موضوع با اضافه شدن حواشی مربوط به انتقادات کریمی از فدراسیون فوتبال و البته رفتارهای منحصر به فرد او در کنار خط، روزی فوق جنجالی برای علی کریمی در آزادی خواهد ساخت. این حواشی و انتقادات می تواند انگیزه ویژه ای برای کریمی و شاگردان او در آزادی باشد تا با کسب یک برد با ارزش نه تنها در جدول از منطقه سقوط فرار کنند، بلکه کریمی را در تقابل های خارج از زمین مسابقه نیز پیروز میدان  کنند. سپیدرود در حالی با ۲۰ امتیاز و هم امتیاز با سپاهان در رتبه چهاردهم قرار دارد که در این فصل هیچ بردی خارج از خانه کسب نکرده و برای شکستن این رکورد کار سختی مقابل استقلال دارد. نزهتی با ۶ گل و حسین ابراهیمی با ۵ گل بهترین گلزنان سپیدرود به شمار می روند و امید اول گلزنی مقابل استقلال هستند.

تیم استقلال در حالی به این دیدار رسیده است که هفته گذشته در دیداری حساس برابر ذوب آهن شکست خورد و اکنون پیش از آغاز مسابقات فشرده خود به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف سپیدرود برود. استقلال مدت ها است که در خانه شکست نخورده است و امیدوار است تا ادامه این روند بتواند برابر سپیدرود به برتری برسد تا بیش از این از کورس تیم های بالانشین جدول عقب نماند.  استقلال در حالی اکنون با ۳۲ امتیاز در رده ششم قرار دارد که در صورت برد برابر سپیدرود و توقف پارس جنوبی و سایپا این شانس را دارد که تا رده چهارم جدول نیز صعود کند. استقلال در این دیدار محسن کریمی و مهدی قائدی را به دلیل مصدومیت و داریوش شجاعیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

در سوی دیگر میدان سپیدرودی قرار دارد که همچنان وضعیت خطرناکی در رده های پایانی جدول دارد و با ادامه روند کنونی یکی از کاندیداهای سقوط به دسته اول خواهد بود. شاگردان کریمی در حالی در رده چهاردهم هستند که از دو بازی گذشته خود تنها یک امتیاز کسب کرده اند و کسب حداقل امتیاز از این دیدار بیرون از خانه نیز می تواند برای این تیم با ارزش باشد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که سپیدرود در فصل جاری و در مسابقه های بیرون از خانه عملکرد ضعیفی داشته است و تنها به ۴ مساوی دست پیدا کرده است و هرگز موفق به کسب پیروزی در بیرون از خانه نشده است. سپیدرود در این دیدار میثم تهی دست و توحید غلامی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

تقابل های پیشین

بازی رفت دو تیم در رقابت های لیگ برتر در رشت با برتری ۲-۱ استقلال به پایان رسید. جابر انصاری و داریوش شجاعیان زننده گل های استقلال بودند.

زمان بازی استقلال تهران – سپیدرود رشت

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶؛ ساعت ۱۶

ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری:  حسن اکرمی –  سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – علی صفایی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ