رفتار تحقیرآمیز سامسونگ با ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی کره جنوبی!

1

کمپانی سامسونگ رفتار بسیار تحقیرآمیزی در رابطه با ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی از خود نشان داده است.

این کمپانی به تمامی ورزشکاران شرکت کننده در المپیک زمستانی یک گوشی تلفن همراه سامسونگ هدیه داده است به غیر از ورزشکاران ایرانی. دلیلش هم این است که ایران تحریم است و ورزشکارانش نباید چنین هدیه ای بگیرند!

حالا بر اساس گزارش ایسنا کمیته ملی المپیک ایران واکنش نشان داد. شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک با ارسال نامه های جداگانه به کمیته‌ بین‌المللی المپیک و کمیته‌ ملی المپیک کره جنوبی و سفیر این کشور خواستار پیگیری و برخورد با تصمیم غیر المپیکی کمپانی سامسونگ با کاروان اسکی ایران شد. این اقدام کمپانی سامسونگ نقض آشکار منشور المپیک است، چرا که منشور المپیک بر حضور ورزشکاران کشورهای سراسر دنیا در این بازی‌ها بدون در نظر گرفتن ملیت رنگ، دین، مذهب، نژاد و سیاست تاکید دارد.

شهنازی همچنین طی تماس با افتخاری سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک زمستانی پیونگ چانگ خواستار نامه نگاری و پیگیری موضوع از مسئولین ستاد برگزاری بازیها شد.

***

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر تصمیم مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شرکت سامسونگ کره جنوبی مبنی بر مستثنی قرار دادن ورزشکاران ایرانی در کنار ورزشکاران کره شمالی شرکت کننده در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ از دریافت هدایای شرکت کره ای سامسونگ به بهانه تحریم های بین المللی ، شب گذشته کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران توسط محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

بهرام قاسمی افزود: در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی های المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده ، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام ننماید ، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی ضمن ابراز تاسف فراوان در این دیدار اعلام داشت طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را بدلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدائی به عنوان اسپانسر این بازیها نداشته اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. تابش می گوید

    اگرگوشیهای سامسونگ تحریم میشد.این شرکت ورشکسته میشد چون بازار اصلیش ایرانه.گوشی فقط جی ال ایکس ساخت ایران.تحت لیسانس ال جی .لوازم خانگی فقط دوو ساخت ایران تحت لیسانس دوو.بیایید برای کشورمان اشتغالزایی کنیم.