مهمترین شنیده های محرمانه سیاسی کشور

0

دیدار مسئول ارشد وزارت نفت با طرف اماراتی کرسنت/شرکت‌هایی که از بهائیت حمایت می‌کنند/دستور رئیس جمهور به تیم اقتصادی دولت/پیام خاتمی به روحانی برای انتصاب استاندار خراسان رضوی

اخبار و مطالب بسته خبری این هفته “محرمانه های دانا “به شرح ذیل است:

** شنیده ها حاکی از آن است که دولت در بحث سیاست خارجی، اولویت های خود را تنها تعامل با غرب و آمریکا قرار داده و ارتباط خود را با آمریکای لاتین کم کرده است.

همچنین تعامل و ارتباط با آفریقا از اولویت های سیاست خارجی کشور خارج شده است؛ به طوری که شنیده شده است تعدادی از مقامات آفریقایی که برای شرکت در اجلاس‌ها و برنامه های مختلف به ایران آمده بودند، نتوانستند با مسئولان دولتی دیدار داشته باشند.

به نظر می رسد که ارتباط با غرب در راستای برنامه‌های هسته ای و مذاکرات در حال انجام است.

** شنیده شده است یکی از مسئولان وزارت نفت با مجید جعفر، طرف اماراتی پرونده کرسنت دیدار کرده است.

در این دیدار از طرف اماراتی خواسته شده است تا شکایت خود در خصوص پرونده کرسنت را پس گرفته و در ازای پس گرفتن این شکایت، مبلغی را در چند قسط به وی پرداخت کنند.

گفته می شود که طرف اماراتی این موضوع را نپذیرفته است؛ لازم به ذکر است که این دیدار در ترکیه و بدون اطلاع نهادهای مسئول انجام گرفته است.

** شنیده ها حاکی از آن است که محمدرضا عارف در حال انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود است و اخیرا هم این فعالیت ها را به شدت افزایش داده است.

درهمین راستا وی تلاش هایی را برای جدا کردن اصلاح‌طلبان از خودش انجام داده است؛ همچنین یکی از برنامه های عارف راه اندازی یک تشکل جدید با محوریت شخص خودش است.

پیش از این هم اخباری در خصوص وجود اختلافات میان عارف و اصلاح طلبان منتشر شده بود که در پی جدایی عارف از بنیاد باران و تأسیس بنیاد امید ایرانیان این خبر قوت گرفت.

همچنین برخی از اصلاح‌طلبان حضور عارف در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان خطری برای خود عنوان کرده بودند.

در همین راستا اخباری در خصوص تشکیل تشکل امید ایرانیان توسط عارف و راه‌اندازی شاخه جوانان این تشکل و فعالیت آن به گوش می رسد.

** شنیده شده است که اختلافاتی میان برخی اعضای مجمع روحانیون تهران به وجود آمده است.

 ظاهرا محور این اختلافات در مورد بازخوانی مواضع این تشکل در سال ۸۸ بوده است.

ظاهراً عده ای معتقد هستند باید با شجاعت قبول کرد که در سال ۸۸ مواضع اشتباهی را اتخاذ کرده اند؛ اما در طرف مقابل این تفکر وجود دارد که با اعتراف به اشتباهات، فشارها بر اصلاح‌طلبان افزایش می یابد.

** موسوی لاری طی سخنانی در جمع اصلاح‌طلبان گفته است که وضعیت اصلاح‌طلبان اصلاً خوب نیست.

وی در این راستا گفته که نمیخواهم ناامیدتان کنم اما تا خاتمی خودش وارد میدان نشود هیچ چیز درست نمی شود.

همچنین وی در ادامه توضیح داده است که مدیریت خارج از گود از سوی هاشمی به نتیجه ای نمی رسد.

این درحالی است که اصلاح‌طلبان از چندی پیش برنامه هایی را در راستای ورود به عرصه سیاسی بپیش بینی کرده و همچنین پروژه رفع حصر را در دستور کار خود دارند.

** بر اساس گزارش یک دستگاه مسئول، چندین شرکت که فعالیت اقتصادی دارند، از فرقه های ضاله از جمله بهائیت حمایت های مالی و معنوی به عمل می آورند.

شرکت های( آ.د)، (ف.ن) و (ب.ب) از جمله شرکت هایی هستند که در گزارش این دستگاه به آنها اشاره شده است.

** شنیده شده است که رئیس جمهور به اعضای تیم اقتصادی دستور داده تا تمام طرح های کلان اقتصادی را با هماهنگی نجفی که دبیر اقتصادی دولت است، پیش ببرند.

این دستور رئیس جمهور به مذاق برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت خوش نیامده است و همین مسأله باعث افزایش اختلافات میان آنها شده است.

پیش از این هم اخباری در خصوص ناهماهنگی ها در تیم اقتصادی دولت منتشر شده بود که البته ظاهرا این موارد بعد از توزیع سبد کالا و وجود برخی از ناهماهنگی ها به وجود امده بیشتر هم شده است.

** با خبر شدیم که یکی از اعضای برجسته اصلاح‌طلب در مشهد دیداری با خاتمی داشته است.

وی در این دیدار از خاتمی خواسته است تا مذاکراتی را با روحانی برای عدم واگذاری پست استاندار خراسان رضوی به نجار داشته باشد.

وی در توضیح این مسأله گفته است اگر استاندار احمدی نژاد را انتخاب کنید وجهه خوبی برای دولت ندارد.

در همین رابطه ظاهراً خاتمی هم این پیام را به روحانی رسانده است؛ از سوی دیگر شنیده شده است گزینه های جدید همچون احمدی، معاون سابق امنیتی وزارت کشور هم برای استانداری خراسان رضوی مطرح شده اند.

** با خبر شدیم که یکی از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از توزیع سبد کالا به شدت ابراز ناراحتی و نگرانی کرده است.

وی گفته که روحانی کاری برای اقتصاد مردم انجام نداده و مسئولان با این کارهایی که می کنند آبروی همه را می برند.

همچنین وی  درادامه توضیح داده است که البته دولت هم به حرف کسی گوش نمی دهد و همه این کارها باعث خراب شدن وجهه پدر من می شود.

مرجع : دانا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ