چرا جوانه گندم ،اکسیر جوانی است؟ + خواص و اثرات

0

“جوانه گندم” از جمله خوراکیهای بسار پرخاصیت و شگفت‌انگیز است که باید بیشتر در لیست غذایی خانواده قرار گیرد.

زمانیکه گندم، جوانه می‌زند‌، تغیرات شیمیایی آن باعث می‌شود که املاح و ویتامین‌های آن افزایش یابد‌؛ جوانه گندم حاوی قندهای ساده گلوکز‌، ویتامینهای A ,‌B1 ,‌B6 ,‌B12 ,‌E است و اسید فولیک‌، فسفر‌، روی‌، کلسیم‌، سلنیوم و منیزیم مناسبی دارد‌.

خواص شگفت‌انگیز جوانه گندم

طبیعت جوانه گندم گرم و خشک است و مصرف روزانه جوانه گندم به رفع کم‌خوابی و تقویت حافظه کمک می‌کند‌ و باعث خون‌رسانی بهتر به مغز و سیستم عصبی می‌شود‌.

مصرف جوانه گندم حالت ارتجاعی رگ‌ها را حفظ می‌کند‌؛ می‌توانید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را خوب بجوید یا در طول روز با سالاد یا غذا میل کنید‌.

سلنیوم‌، ویتامین E و منیزیم موجود در جوانه گندم باعث حذف رادیکالهای آزاد و تقویت سیستم ایمنی و فعالیت مغز می‌شود‌؛ بهتر است در تمامی سنین علی‌الخصوص در بزرگسالی در تهیه سالاد و غذاها و نوشیدنی‌ها از جوانه گندم استفاده کنید‌.

نحوه مصرف جوانه گندم طرز تهیه پودر جوانه گندم داروی ضد پیری خوراکی های افزایش دهنده اسپرم خواص جوانه گندم جوانه گندم جلوگیری از پیری اکسیر جوانی اسپرم مردان زیبا

جوانه گندم در ریزش مو، ترمیم موهای آسیب‌دیده و رفع شوره سر موثر است‌.

پودر جوانه گندم به همراه شیر کم چرب می‌تواند ماسک صورت خوبی برای شما باشد‌ و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

جوانه گندم باعث هضم غذا در روده و معده می‌شود چون حاوی فیبر و آب است باعث دفع کامل مدفوع و پیشگیری از سرطان روده می‌شود‌.

جوانه گندم سیستم بینایی را تقویت می‌کند و اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک‌گذاری زنان را بهبود می‌بخشد‌ و برای رفع خستگی و بهبود وضع جسمانی بسیار موثر است‌.

جوانه گندم، معجزه‌گر و اکسیر جوانی است و باعث افزایش تولید اسپرم در مردان می‌شود.

برای درمان ضعف جنسی مردان مفید است و باعث تنظیم فشار خون میشود همچنین برای بیماران عفونی بسیار موثر است‌.

برای خون‌سازی مفید است و کسانیکه سوء‌تغذیه دارند و منع استفاده از سبزی‌، میتوانند از جوانه گندم استفاده کنند‌.

طرز استفاده از جوانه گندم

می‌توانید جوانه گندم را به سالاد یا ماست اضافه و میل کنید همچنین در پخت سوپ می‌توانید از آن بهره ببرید  یا می‌توانید آن را چرخ کرده و در تهیه انواع غذاها استفاده کنید‌.

همچنین می‌توانید جوانه گندم را خشک و آسیاب کرده و در پخت شیرینی و کیک‌ها استفاده کنید؛ خشک‌شده آن را به عنوان ماسک مخلوط با آب یا شیر کم‌چرب برای پوست استفاده کنید‌.

روش تهیه جوانه گندم

۲۰۰ گرم گندم را تمیز کرده و دو روز خیس کنید و هر روز آب را عوض کنید، داخل ظرفی شبیه آبکش ریخته و یک پارچه نمدار تمیز روی آن قرار دهید؛ تا زمانیکه تمام گندم‌ها جوانه نزده روی آن آب بپاشید و همیشه پارچه باید نمدار باشد و وقتی حدود پنج میلیمتر جوانه زد داخل یخچال نگهداری و مصرف کنید‌.

خبرگزاری تسنیم / دکتر مهدی فهیمی؛ متخصص طب سنتی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ